اخبار هواشناسی | اخبار هواشناسی امروز

اخبار هواشناسی همچنان هشدار سیل می دهد | اخبار هواشناسی امروز 30 فروردین 1403

هشدار اخبار هواشناسی همچنان ادامه دارد.

اخبار هواشناسی همچنان هشدار سیل می دهد | اخبار هواشناسی امروز 30 فروردین 1403
کدخبر : 24995
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

اخبار هواشناسی توصیه کرده مردم حتما نکات ایمنی را رعایت کند تا این سامانه بارشی خسارت جانی و مالی نداشته باشد. اخبار هواشناسی آخر هفته کشور رو به بارش شدید باران قرار دارد و مردم حتما از رودخانه ها فاصله بگیرند. اخبار هواشناسی احتمال طغیان روخانه ها را نیز داده است. اخبار هواشناسی را حتما دنبال کنید. اخبار هواشناسی روز های آینده را در ادامه می‌خوانید.

با درنظر گرفتن وقوع رگبار و رعدوبرق طی ساعات بعدازظهر، جمعه نسبت به زمان بندی مناسب صعود جهت پرهیز از مواجه شدن با شرایط جوی نامناسب اقدام شود. با توجه به تندباد و بارش های قابل ملاحظه طی روز‌های گذشته و پرآبی رودخانه‌ها و دره‌ها در نواحی جنوبی و جنوب شرقی از انجام برنامه‌های دره‌نوردی اجتناب شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا به وقوع رگبار باران و رعدوبرق در ارتفاعات هشدار داد و بر لزوم زمان‌بندی مناسب برای صعود به ارتفاعات و خودداری از دره‌نوردی توصیه کرد.

به گزارش ایسنا، صادق ضیاییان درباره وضعیت مناطق کوهستانی کشور طی پنج شنبه (٣٠ فروردین‌ماه) اظهارکرد: پنج شنبه تداوم بارش‌های رگباری و گاهی رگبار شدید، توام با رعدوبرق و تگرگ و وقوع تندباد موقتی در بخش‌های جنوب شرقی کشور و ارتفاعات کرمان و شرق هرمزگان پیش‌بینی می‌شود. در این مناطق به‌ویژه طی نیمه اول روز به سبب جاری شدن سیلاب، احتمال اصابت رعدوبرق و تگرگ، طغیان رودخانه‌ها و احتمال سقوط و پرتاب به سبب وزش باد شدید، فعالیت‌های کوهنوردی، دره‌نوردی، طبیعت گردی و پرواز‌های تفریحی مخاطره آمیز است.

وی اضافه کرد: از عصر پنجشنبه با تضعیف این سامانه از شدت بارش‌ها کاسته و در منطقه کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود.

اخبار هواشناسی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت مناطق کوهستانی کشور طی جمعه (٣۱ فروردین‌ماه) گفت: به سبب وقوع ناپایداری‌های همرفتی به‌ویژه طی ساعات بعدازظهر در ارتفاعات شمال غرب، ارتفاعات زاگرس، بخش‌هایی از ارتفاعات البرز و ارتفاعات جنوب شرق کشور، شرایط برای افزایش ابر و وقوع رگبار موقتی و رعدوبرق و تگرگ مهیا می‌شود.

وی توصیه کرد: با درنظر گرفتن وقوع رگبار و رعدوبرق طی ساعات بعدازظهر، جمعه نسبت به زمان بندی مناسب صعود جهت پرهیز از مواجه شدن با شرایط جوی نامناسب اقدام شود. با توجه به بارش‌های قابل ملاحظه طی روز‌های گذشته و پرآبی رودخانه‌ها و دره‌ها در نواحی جنوبی و جنوب شرقی از انجام برنامه‌های دره‌نوردی اجتناب شود.

ضیاییان در پایان گفت: با توجه به شرایط فصلی وقوع بهمن بهاره به‌ویژه در مناطق مستعد ارتفاعات البرز، شمال غرب و ارتفاعات مستعد زاگرس، از تردد در مناطق مستعد وقوع بهمن و قرار گرفتن روی نقاب‌های برفی اجتناب شود./ عصر ایران

 سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی فعالیت سامانه بارشی در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی هرمزگان از رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک و تگرگ در این مناطق خبر داد.

این بارش‌ها مخاطره جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر عمومی، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت و خسارت به صنعت کشاورزی را به همراه خواهد داشت.

اخبار هواشناسی

سازمان هواشناسی توصیه کرده مردم از رودخانه‌ها و مسیل ها و عدم استقرار در مناطق مرتفع فاصله بگیرند. همچنین عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی هنگام سفر با خودرو، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، بازگشایی دهانه پل‌ها، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف از دیگر توصیه‌های سازمان هواشناسی است./ زیرنویس

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از ترمیم فیبر نوری رودان نیز خبر داده و گفت: آبگرفتگی شدیدی در معابر و مناظر گزارش نشده و شاهد دفع مناسب روان‌آب‌ها به ویژه در جزیره کیش با بیشترین حجم بارندگی هستیم.

حسن زاده درخصوص اسکان اضطراری نیز اشاره داشت: سالن‌های ورزشی، مدارس و سالن‌های ادارات آماده شده به ویژه در جزایر و تاکنون بیش از ۴۰ مسافر در قشم اسکان یافته‌اند.

وی بر اثر این سامانه احتمال آبگرفتگی معابر به صورت گسترده، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و شهری، اختلال در فعالیتهای عمرانی و باغی و زراعی احتمال خسارت به برخی زیرساخت ها احتمال تخریب تاسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه‌ها، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر طوفان لحظه‌ای و اختلال در سفرهای هوایی و دریایی وجود دارد.

اخبار هواشناسی

وی عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان در تمامی مناطق استان در آمادگی کامل هستند و با سرعت نسبت به رفع آسیب‌ها اقدام می کنند و لازم است همچنان مردم استان از تردد غیر ضروری در سطح شهر و مسیرهای برون شهری خودداری نموده واز توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها پرهیز کنند.

مطابق هشدارهای دریایی اداره‌کل هواشناسی استان و بررسی خروجی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، از ساعات اولیه امروز شاهد شرایط ناپایدار جوی و دریایی در سطح استان بودیم و بر همین اساس هشدار هواشناسی و دریایی هنوز سطح قرمز اعلام شده است./ خبرگزاری رسمی حوزه

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه