ویتامین E بهترین مکمل برای زنان | ویتامین E تسکین دهنده درد های قاعدگی

محققان دریافتند که ویتامین E ممکن است درد پریود را کاهش دهد، به خصوص پس از دو ماه مصرف آن.

ویتامین E  بهترین مکمل برای زنان | ویتامین E تسکین دهنده درد های قاعدگی
کدخبر : 25493
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

بیش از نیمی از افرادی که عادت ماهانه را تجربه می کنند، چند روز در ماه دچار گرفتگی عضلات می شوند. داروهای ضد بارداری و مسکن هایی مانند ایبوپروفن به عنوان درمان های خط اول برای دردهای قاعدگی در نظر گرفته می شوند، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که مکمل های ویتامین E نیز ممکن است کمک کننده باشند.

به نقل از وری ول هلث، بیش از نیمی از افرادی که عادت ماهانه را تجربه می کنند، چند روز در ماه دچار گرفتگی عضلات می شوند. داروهای ضد بارداری و مسکن هایی مانند ایبوپروفن به عنوان درمان های خط اول برای دردهای قاعدگی در نظر گرفته می شوند، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که مکمل های ویتامین E نیز ممکن است کمک کننده باشند.

یک مطالعه اخیر کارآزمایی بالینی را بر روی ویتامین E و دردهای قاعدگی ناشی از آزادسازی پروستاگلاندین ها، گروهی از ترکیبات شیمیایی دردناک، بررسی کرد؛ محققان دریافتند که ویتامین E ممکن است درد پریود را کاهش دهد، به خصوص پس از دو ماه مصرف آن.

ویتامین e

بر اساس بررسی، به خوبی درک نشده است که ویتامین E چگونه گرفتگی عضلات را کاهش می دهد، اما ممکن است به خواص ضد التهابی این ویتامین مرتبط باشد. ویتامین E همچنین اسید آراشیدونیک را مهار می کند که در غیر این صورت به پروستاگلاندین های دردناک تبدیل می شود.

در حالی که برخی شواهد نوظهور از نقش ویتامین E در مدیریت درد پریود حمایت می‌کنند، اکثر آزمایش‌های بالینی تاکنون در خارج از ایالات متحده با اندازه‌های نمونه نسبتاً کوچک انجام شده‌اند.

برای ویتامین E، ما کارآزمایی‌های کوچک‌تری با افراد کمتر داریم که عمدتاً در جمعیتی از زنان که در یک منطقه جغرافیایی خاص زندگی می‌کنند، به عنوان مثال، ایران انجام شده است. مشخص نیست که آیا می‌توانیم پاسخ بالینی را از این میزان جمعیت به جمعیت بیشتر تعمیم دهیم یا خیر.

ویتامین E به تنهایی احتمالاً گرفتگی عضلات را تسکین نمی دهد

بیش از نیمی از افرادی که عادت ماهانه را تجربه می کنند، چند روز در ماه دچار گرفتگی عضلات می شوند. داروهای ضد بارداری و مسکن هایی مانند ایبوپروفن به عنوان درمان های خط اول برای دردهای قاعدگی در نظر گرفته می شوند، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که مکمل های ویتامین E نیز ممکن است کمک کننده باشند. 

ویتامین e

 

 

ویتامین E یکی از ویتامین‌های محلول در چربی است که برای بدن خواص بسیاری دارد. البته ویتامین‌های محلول در چربی در کنار خواصی که دارند، چنانچه بیش از حد مصرف شوند افراد را دچار مسمومیت کرده و عوارضی به دنبال دارند. با این‌حال باید با خواص آن همچنین علائم ناشی از کمبود ویتامین و عوارضی که به دنبال مصرف زیاد آن ایجاد می‌شود، آشنا باشید.

 

ویتامین E می تواند در کنار سایر درمان ها برای زنان مبتلا به دردهای قاعدگی استفاده شود.برخی تحقیقات همچنین اثربخشی ترکیبی از ویتامین E و سایر مکمل‌ها را برای مدیریت درد پریود ارزیابی کرده‌اند. یک کارآزمایی تصادفی کنترل شده در سال 2018 نشان داد که ترکیبی از مکمل‌های ویتامین E و اسید چرب امگا 3 در مقایسه با استفاده از هر یک از مکمل‌ها به تنهایی در مدیریت درد پریود مؤثرتر بوده است.

مطالعه ای در سال 2021 نشان داد که ترکیبی از ویتامین E و ویتامین C به کاهش علائم گرفتگی قاعدگی و درد لگنی کمک می کند.

ویتامین e

با این حال، قبل از مصرف مکمل های ویتامین E همراه با سایر داروها، باید با یک متخصص زنان و زایمان مشورت کنید. ویتامین E اگر همراه با داروهای رقیق کننده خون مصرف شود، ممکن است خطر خونریزی را افزایش دهد. مکمل های ویتامین E نیز ممکن است اثربخشی عوامل شیمی درمانی را کاهش دهند.

مکمل‌ها توسط سازمان غذا و دارو تنظیم نمی‌شوند، بنابراین به دنبال تأیید شخص ثالث از گروه‌هایی مانند USP یا NSF باشید تا مطمئن شوید که محصولات از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

مصرف‌کنندگان باید همیشه هنگام شروع یک محصول جدید، عوارض جانبی مکمل‌های غذایی را تحت نظر داشته باشند. اگر محصول باعث علائم بثورات، تنگی نفس، حالت تهوع، استفراغ یا اسهال، تغییر وضعیت ذهنی، درد قفسه سینه یا سایر عوارض جانبی شود، مصرف آن را متوقف کنید.

محققان در حال آزمایش انواع درمان برای دردهای قاعدگی هستند

ویتامین E تنها یک درمان جایگزین است که برای مدیریت درد پریود مورد مطالعه قرار گرفته است. محققان طیف وسیعی از درمان‌های بالقوه، از جمله ویتامین D، طب سوزنی، بسته‌های روغن کرچک و چای پوست کرامپ را نیز بررسی کرده‌اند.

ویتامین e

سوزان اس. خلیل، پزشک متخصص زنان و زایمان در کوه سینا،گفت: «بیماران زیادی هستند که برای دوره های دردناک دارو مصرف می کنند. با این حال، مطالعات کافی در مورد نقش بالقوه مکمل ها، عوامل غیر دارویی و غیر هورمونی در مراقبت های بهداشتی زنان وجود ندارد.»

خلیل گفت تا زمانی که مطالعات بیشتری انجام نشود، برای افرادی که دوره های دردناکی را تجربه می کنند مهم است که با یک متخصص زنان و زایمان صحبت کنید تا ببینید آیا می توانند دیسمنوره اولیه را تشخیص دهند./صد آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه