محمد نخودی با ترک اردوی تیم ملی شوک عجیبی به کشتی ایران وارد کرد!!

محمد نخودی اردوی تیم ملی کشتی را ترک کرد

محمد نخودی با ترک اردوی تیم ملی شوک عجیبی به کشتی ایران وارد کرد!!
کدخبر : 25496
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 محمد نخودی دارنده دو نشان نقره و یک برنز وزن ۷۹ کیلوگرم جهان که به تازگی مدال طلای قهرمانی آسیا را به دست آورده، اردوی تیم ملی کشتی را ترک کرد.

در حالی که یک سهمیه کشتی آزاد برای المپیک باقی مانده و قرار است محسن کاوه همراه با علیرضا سرلک به همین منظور هفته آینده راهی ترکیه شود، اردوی آزادکاران هم‌اکنون در کمپ تیم‎های ملی در جریان است.

محمد نخودی که به عنوان نفر اول چرخه 79 کیلوگرم سال 2024، فروردین ماه مدال طلای این وزن را در مسابقات قهرمانی آسیا از آن خود کرد، به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه کتف اردو را ترک کرد تا کارهای فیزیوتراپی‌اش را دنبال کند.

محمد نخودی

این کشتی‌گیر سال گذشته مدال برنز جهان را از آن خود کرد و برخلاف سایر مدعیان اوزان غیرالمپیکی، وزنش را تغییر نداد و در همین وزن 79 کیلوگرم ماند.

او ملی‌پوش احتمالی این وزن ایران در رقابت‌های جهانی 2024 اوزان غیر المپیکی در آلبانی -درصورت صدور ویزا از سوی میزبان- خواهد بود.

بیوگرافی محمد نخودی 

محمد نخودی ( به انگلیسی: Mohammad Nokhodi) کشتی گیر آزاد ایران متولد 19 بهمن 1379 اهل جویبار و دارنده دو مدال نقره جهانی است. 

محمد نخودی در سال های 2021 و 2022 توانست در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان اسلو و بلگراد به فینال مسابقات وزن 79 کیلوگرم راه پیدا کند ولی با شکست در مقابل کشتی گیر با تجربه آمریکایی ، جردن باروز به مدال نقره دست پیدا کرد. 

محمد نخودی

محمد نخودی یکی از کشتی گیران قدرتمند و حرفه ای ایران است که در سن کم افتخارات زیادی در کارنامه خود دارد. محمد از کودکی علاقه زیادی به کشتی داشت و به تماشای مسابقات کشتی شهرشان می رفت. او از 6 سالگی وارد کشتی شد و در 17 سالگی وارد تیم ولی ایران شد. در نهایت خودش وارد این رشته ورزشی شد و استعداد بی نظیرش باعث شد که خیلی زود به تیم ملی کشتی آزاد ایران دعوت شود. 

او در سال 2017 توانست در مسابقت کشتی نوجوانان جهان در وزن 69 کیلوگرم مدال برنز را بدست بیاورد و در مسابقات کشتی نوجوانان آسیا در سال 2018 در تاشکند به مدل طلا رسید. 

مدال آوری محمد نخودی با ورود به تیم جوانان و در نهایت تیم ملی بزرگسالان کشتی آزاد ایران ادامه پیدا کرد.

محمد نخودی در مسابقات قهرمانی آسیا 2019

محمد نخودیمحمد نخودی در مسابقات قهرمانی آسیا در وزن 74 کیلوگرم در اولین مبارزه در مقابل آمیت کومار هندی با نتیجه 2 – 1 شکست خور د و به گروه بازنده ها رفت و با توجه به اسیب دیدگی حریف ژاپنی اش یوهی فوجی و عدم حضور در مسابقه توانست از این گروه بالا برود و در مسابقه رده بندی با نتیجه 9 – 8 ایلگیز ژاکیبیکوف قرقیزستانی را شکست داد و به مدل برنز مسابقات رسید. 

 

محمد نخودی در مسابقات زیر 23 سال جهان

محمد نخودی در مسابقات زیر 23 سال جهان در وزن 74 کیلوگرک در دور اول استراحت داشت و در دور دوم با نتیجه 5 – 3 دارخان یسنگالی قراقستانی را مغلوب کرد. 

در دور یک چهارم نهایی با نتیجه 10 – 6 بیامبادورج بارت اردن مغلستانی را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی گردید. 

محمد نخودی

در نیمه نهایی با نتیجه 9 – 4 توانست موراد کوراماگومدوف مجارستانی را شکست دهد و راهی فینال شد. 

در نهایت در مسابقه فینال با نتیجه 8 – 1 مغلول کشتی گیر روسیه رازامبک جمال اف شد و به مدال نقره رسید. 

 

محمد نخودی در مسابقات جوانان جهان 2021

محمد در مسابقات جوانان جهان 2021 در روسیه در وزن 79 کیلوگرم با پیروزی بر کشتی گیران آمریکا ، آلمان و هند به مرحله نهایی رسید و در مسابقه فینال با شکست 7 – 4 آشیروف آذربایجانی به مدال طلا دست پیدا کرد.

 

محمد نخودی در مسابقات قهرمانی جهان 2021

محمد در وزن 79 کیلوگرم در مسابقات قهرمانی جهان 2021 در اولین مسابقه با نتیجه 11 – 0 آرون کانوا از ایتالیا را شکست داد. 

محمد نخودی

در دور دوم با نتیجه 8 – 4 کشتی گیر ارمنستان ، آرمان آواگیان را شکست داد. 

در مرحله یک چهام نهایی با نتیجه  11 – 0 سیف الدین آلکما فرانسوی را شکست داد. 

در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 6 – 5 توانست کشتی گیر گرجستانی ، نیکا کنتچادزه دارنده مدال طلای زیر 23 سال جهان را شکست بدهد. 

در نهایت در مسابقه فینال با نتیجه 5 – 1 در مقابل قهرمان المپیک و جهان ، جردن باروز آمریکایی قرار گرفت و شکست خورد و به مدال نقره دست پیدا کرد.

افتخارات محمد نخودی

2019 –  قهرمانی آسیا – شی آن – 74 کیلوگرم – مدال برنز

2019 – قهرمانی زیر 23 سال جهان – 74 کیلوگرم – مدال نقره

2021 – قهرمانی جوانان جهان – روسیه  – 79 کیلوگرم – مدال طلا

2021 – قهرمانی جهان – اسلو  – 79 کیلوگرم – مدال نقره

2022 – بلگراد – قهرمانی جهان – 79 کیلوگرم – مدال نقره /خبرگزاری تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه