قیمت مرغ | قیمت مرغ امروز در بازار

منتظر کاهش قیمت مرغ باشید | قیمت مرغ امروز به چند رسید؟

قیمت مرغ امروز 20 اردیبهشت 1403

منتظر کاهش قیمت مرغ باشید | قیمت مرغ امروز به چند رسید؟
کدخبر : 25711
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت مرغ طی چند ماه گذشته افزایشی بود. قیمت مرغ در بازار با نوسان همراه است. قیمت مرغ پس از بین بردن جوجه های یک روزه روند صعودی به خود گرفت. قیمت مرغ به دلیل نبود نظارت موثر گران شد. قیمت مرغ امروز را در ادامه می خوانیم.

قیمت مرغ تا تاریخ 30 اردیبهشت 1403 به شرح زیر است:

نوع مرغ

قیمت (تومان)

ران مرغ بدون پوست و بدون چربی دم

۱۲۸۵۰۰

مغز ران بدون استخوان و بدون پوست

۱۴۹,۵۰۰

سر و ران مرغ بدون پوست.

۱۲۵۰۰۰

سینه مرغ بدون پوست، ریه، گردن و بال.

۱۴۶, ۵۰۰

سینه مرغ بدون پوست، ریه، گردن، بال، بازو.

۱۴۹,۵۰۰

ران و سینه بدون پوست، بدون دم، گردن شش بال.

۱۳۸,۰۰۰

بال های برشته شده ساده، بدون نوک

۹۵۰۰۰

بازوی ساده کبابی

۷۹, ۵۰۰

مخلوط بال و بازوهای کبابی ساده

۹۲۰۰۰

فیله مرغ

۱۷۸۰۰۰

گردن مرغ بدون پوست

۵۰۰۰۰

شنیسل بدون آرد

۱۷۵,۰۰۰

مرغ چینی

جوجه کباب ساده، بدون استخوان و بدون بازو

۱۷۹,۰۰۰

مرغ سوخاری تک استخوانی

ران مرغ چینی 10 عدد

جوجه کنتاکی

قلب مرغ تمیز

۲۹۰۰۰

جگر مرغ

۱۹,۰۰۰

سنگدان مرغ

۱۹,۰۰۰

پای مرغ

۱۸ هزار

1000 گرم بلدرچین منجمد

۱۱۵۰۰۰

500 گرم بلدرچین منجمد

۸۹۰۰۰

بلدرچین کامل تازه (بسته 1000 گرمی)

۱۲۵۰۰۰

مرغ کامل منجمد، بسته بندی شده در کیسه (آستین کیسه نایلونی)

مرغ کامل تازه، بسته بندی شده در کیسه (پوشش کیسه نایلونی)

۸۱۵۰۰

مرغ کامل تازه تمیز شده، در بشقاب بسته بندی شده است.

15 بسته تخم مرغ

۴۷۹۰۰

تخم مرغ بسته بندی شده 20 عددی.

۶۲۹۰۰

9 عدد تخم مرغ در یک بسته

۳۵۹۰۰

بسته 6 عدد تخم مرغ

۲۹,۹۰۰

منبع: ایران 360

قیمت مرغ

مهدی یوسف‌خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر را تایید کرد و گفت: این افزایش البته اندک بوده و گوشت مرغ هنوز هم پایین‌تر از نرخ مصوب فروخته می‌شود. 

وی افزود: نرخ مصوب برای گوشت مرغ اکنون ۸۵ هزار تومان در هر کیلو است. 

یوسف‌خانی در ادامه دلیل این افزایش قیمت را توضیح داد و خاطرنشان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام مازاد مرغ موجود در بازار را می‌خرد و ذخیره می‌کند زیرا ارزانی مرغ در هفته‌های گذشته به زیان مرغداران انجامیده است. 

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران افزایش قیمت به دلیل صادرات مرغ را رد کرد و گفت: صادرات هنوز آن قدر تقویت نشده که بتواند بر قیمت داخلی تاثیر بگذارد. 

در همین راستا علی ابراهیمی، رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور نیز قیمت هر کیلو مرغ زنده را حدود ۵۷ هزار تومان اعلام کرد و آن را به ضرر تولیدکننده دانست. 

بنا بر اعلام سامانه تامین دام و طیور اکنون قیمت هر کیلو گوشت مرغ درب کشتارگاه ۷۸ هزار و ۶۰۰ تومان است. بر همین اساس هر کیلو ران مرغ ۸۸ هزار و ۲۰۰ تومان و هر کیلو سینه مرغ ۱۶۸ هزار و ۳۰۰ تومان درب کشتارگاه قیمت دارد./ ایلنا

قیمت مرغ

مغازه‌های خالی از خریدار و قفسه‌های پر از محصول، نشانه‌ای از کاهش تقاضای مرغ و محصولات گوشتی طی روزهای اخیر است؛ خبری از صف‌های طولانی خرید نیست، به گفته مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی میزان تولید بیش از میزان مصرف است و حتما باید مرغ مازاد ذخیره و یا صادر شود. برای پایداری تولید، بهترین راه حل صادرات مرغ است که می‌تواند در ارزآوری هم نقش مهمی داشته باشد.

قیمت مرغ در سال گذشته در برهه‌ای به کیلویی ۱۲۰ هزار تومان رسید که یک رکورد بود. در نیمه دوم سال گذشته قیمت مرغ آرام آرام کاهش یافت و به حدود ۷۵ هزار تومان رسید. در سال ۱۴۰۳ نیز قیمت‌ها با کاهش یا جهش قابل توجهی همراه نشده اما با نگاه به نقاط مختلف اعم از فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مغازه‌ها و قصابی‌ها و میادین تره‌بار می‌توان تفاوت را در قیمت‌ها مشاهده کرد.

قیمت مرغ کیلویی چند؟

مشاهدات عینی نیز حاکی از این است که قیمت‌ فروش این محصول با قیمت عرضه متفاوت است. امروز به میدان بهمن رفتیم و علی‌رغم روزهایی که در سال گذشته با آن مواجه بودیم، هیچ صف طولانی برای خرید مرغ وجود نداشت و گویی بازار این محصول چندان داغ نبود. در این بازار، هر کیلو مرغ با قیمت حدود ۷۷ تا ۷۸ هزار تومان به فروش می‌رسید و به گفته فروشندگان محصولات کشتار روز بودند. آن‌ها می‌گفتند این روزها تقاضای مردم برای خرید بسیار کاهش یافته و در بسیاری از مواقع مجبور هستند برای جلوگیری از فساد کالا، آن‌ها را زیر قیمت خرید حتی بفروشند و این چیزی جز ضرر و زیان برای تولیدکننده و فروشنده ندارد.

قیمت مرغ

دلیل اختلاف قیمت مرغ در غرفه‌های تره‌بار چیست؟

در این میان شاهد اختلاف قیمت‌های کمتر از ۵۰۰۰ تومان نیز در داخل میدان بودیم که به گفته فروشندگان یا مستاجر و مجبور به این افزایش قیمت بودند و یا خودشان کشتار نداشتند و مرغ را خریداری می‌کردند و برای داشتن سود این افزایش قیمت را بر محصول اعمال می‌کردند. اما آنچه که بر چهره بازار حاکمیت داشت جمعیت اندک خریداران و بازاریابی و تبلیغ فروشندگان جلوی مغازه‌هایشان بود که از کیفیت بالا و تازه بودن محصولشان تعریف می‌کردند تا خریدار را جذب کنند، اما در نهایت چیزی جز نگاه بی تفاوت و گذر مردم نصیبشان نمی‌شد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه