اخبار هواشناسی | اخبار هواشناسی امروز

اخبار هواشناسی امروز 11 آبان 1402 | هشدار بارش به این استان ها

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: احتمال دارد تا پایان آبان چند میلی متر نسبت به میانگین، بارش‌ها کم باشد، اما فعلا هفته آینده شاهد بارش‌های پر باری خواهیم بود.

اخبار هواشناسی امروز 11 آبان 1402 | هشدار بارش به این استان ها
کدخبر : 21112
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 اخبار هواشناسی توصیه کرده مردم حتما نکات ایمنی را رعایت کند تا این سامانه بارشی خسارت جانی و مالی نداشته باشد. اخبار هواشناسی آخر هفته کشور رو به بارش شدید باران قرار دارد و مردم حتما از رودخانه ها فاصله بگیرند. اخبار هواشناسی احتمال طغیان روخانه ها را نیز داده است. اخبار هواشناسی را حتما دنبال کنید. اخبار هواشناسی روز های آینده را در ادامه می‌خوانید.

 صادق ضیائیان مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه تا پایان مهر ماه بارش‌های پاییزی که پیش بینی شده بود نرمال بوده است گفت: در آبان ماه بارش‌های نرمالی نداشتیم، اما پیش بینی می‌شود که هفته آینده هیچ نقطه‌ای از کشور بدون بارش نماند و هفته پربارش خواهیم داشت.

وی افزود: برخی از مواقع پیش بینی‌ها ممکن است همراه با خطا باشد، اما طبق ارزیابی‌های صورت گرفته ۲ تا ۳ میلی متر بارش‌ها نسبت به نرمال کمتر بوده است. اما طبق ارزیابی‌های صورت گرفته هفته پیش رو اغلب مناطق کشور شاهد بارش خواهند بود.

او می‌گوید: احتمال دارد تا پایان آبان چند میلی متر نسبت به میانگین، بارش‌ها کم باشد، اما فعلا هفته آینده شاهد بارش‌های پر باری خواهیم بود و برای ارزیابی دقیق‌تر باید نقشه‌های پیش بینی فصلی را در نظر بگیریم.

ضیائیان گفت: در ابتدای پاییز هم اعلام کرده بودیم که در پاییز بارش‌های نرمال و بیش از نرمال خواهیم داشت که تا به امروز هم بارش‌های تقریبا نرمالی داشته ایم، اما با این وجود باید تمامی مردم در مصرف آب صرفه جویی کنند تا مشکلی از لحاظ تامین آب در سال آینده وجود نداشته باشد.

امروز در کردستان، کرمانشاه ایلام، خوزستان لرستان، همدان، مرکزی چهار محال و بختیاری کهگیلویه و بویراحمد و برخی مناطق استان‌های اصفهان، فارس، بوشهر، قم، قزوین، زنجان، اردبیل آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات استان‌های کرمان یزد و شمال هرمزگان و از بعد از ظهر در برخی مناطق استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی افزایش ابر بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد و در ارتفاعات مناطق سردسیر بارش برف رخ می‌دهد.

جمعه در برخی نقاط واقع در شمال غرب، غرب مرکز جنوب شرق، شرق استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی و غربی ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر مناطقی از مرکز شمال غرب، جنوب استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و برخی نقاط شرق کشور و یکشنبه در مرکز شرق جنوب جنوب شرق دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی و برخی نقاط شمال شرق و سواحل دریای خزر بارش ادامه خواهد داشت.

دوشنبه در برخی نقاط شرق جنوب و جنوب شرق کشور بارش رخ می‌دهد،شنبه و یکشنبه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل کاهش نسبی دما رخ میدهد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه