قیمت طلا امروز جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳| قیمت کاهشی شد

بازار طلا از پایین‌ترین سطوح خود فاصله گرفته است، اما همچنان با فشار فروش فنی قوی مواجه است زیرا قادر به حفظ حمایت در سطح 2350 دلار به ازای هر اونس نبوده است.

قیمت طلا امروز جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳| قیمت کاهشی شد
کدخبر : 26269
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 بازار طلا همچنان با فشار فروش قوی مواجه است حتی با وجود اینکه تولیدکنندگان آمریکا در ماه گذشته میلادی با فشار قیمتی کمی روبه‌رو بودند.

به نوشته کیتکو، وزارت کار آمریکا در روز پنجشنبه (24 خرداد) اعلام کرد شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) در ماه می، 0/2 درصد کاهش یافته است؛ آماری که پس از افزایش 0/5 درصدی این شاخص در آوریل به دست آمده است. آخرین داده‌های تورمی آمریکا بسیار کمتر از حد انتظار بود و اقتصاددانان پیش‌بینی افزایش 0/1 درصدی آن را داشتند.

 امروز قیمت دلار مبادله ای به ۴۵,۶۲۴ (چهل و پنج هزار و ششصد و بیست و چهار ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، بدون تغییر است. قیمت طلا و سکه اما پایین آمده است.

این گزارش نشان می‌دهد تورم کلی عمده‌فروشی در 12 ماه گذشته، 2/2 درصد افزایش یافته است.

اونس جهانی طلا

به‌طور همزمان، شاخص هسته PPI که هزینه‌های نوسان‌دار مواد غذایی و انرژی را حذف می‌کند، ماه گذشته میلادی بدون تغییر باقی ماند. اقتصاددانان پیش‌بینی افزایش 0/3 درصدی آن را داشتند. شاخص هسته قیمت تولیدکننده به شکل سالانه 2/3 درصد افزایش یافته است.

بازار طلا از پایین‌ترین سطوح خود فاصله گرفته است، اما همچنان با فشار فروش فنی قوی مواجه است زیرا قادر به حفظ حمایت در سطح 2350 دلار به ازای هر اونس نبوده است. معاملات آتی طلا برای تحویل در ماه آگوست با کاهش 0/71 درصدی در روز گذشته، در آخرین معامله به قیمت 2380 دلار به ازای هر اونس رسید.

با این حال، برخی تحلیل‌گران گفته‌اند کاهش قیمت تولیدکننده می‌تواند به فدرال رزرو اعتماد به نفس کاهش نرخ بهره را حتی در اوایل سپتامبر بدهد؛ اتفاقی که از روند صعودی بلندمدت طلا حمایت می‌کند.

قیمت طلا

قیمت لحظه‌ای طلا

براساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت لحظه‌ای طلا در ساعت 19:‌56 به وقت ایران در سطح 2309 دلار به ازای هر اونس قرار داشت. روند قیت فلز زرد در 24 ساعت گذشته منفی بوده و این فلز گران‌بها با کاهش 15 دلاری قیمت همراه شده است.

قیمت طلا امروز جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳| قیمت کاهشی شد

 امروز قیمت طلا در بازار پایین آمد و ارزش هر اونس به ۲,۳۰۵ (دو هزار و سیصد و پنج ) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۵۲ درصدی داشته است.

امروز قیمت طلا در معاملات بازار افت را تجربه کرد.

قیمت اونس طلا امروز

امروز ارزش هر اونس به ۲,۳۰۵ (دو هزار و سیصد و پنج )  دلار رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۵۲ درصدی داشته است.

قیمت طلا

ترکیه بدنام شد؛ ارمنستان دور متحد روسیه خط قرمز کشید/ بازار تعطیل شد

امروز قیمت ها در بازار نوسان افزایشی محدودی داشتند و قیمت لیر ترکیه هم در جریان مبادلات رشد نسبی را تجربه کرد و 1830 تومان نرخ گذاری و معامله شد تا 10 تومان نسبت به روز پیش گران شود.

نقاط ضعف ساختار اقتصادی ترکیه در ماه های اخیر نه تنها در کانون توجه دولت این کشور قرار دارد، بلکه نهادهای بین المللی به رصد وضعیت حوزه های مختلف اقتصاد آنکارا مشغول هستند و در تازه ترین نمونه شاهد انتشار آماری از وضعیت نا به سامان کارگران در ترکیه هستیم.

طبق گزارش «کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری / ITUC»، آزادی و حقوق کارگران در ترکیه همچنان به‌طور بی‌امان نقض می‌شود. طبق گزارش یورنیوز، به گفته نمایندگان اتحادیه‌های کارگری ترکیه، حزب حاکم عدالت و توسعه فشار زیادی بر آن‌ها وارد کرده است. بطوریکه  اتحادیه‌سازی در سال ۲۰۲۲، به ۱۴ درصد تنزل یافته است و این در حالی است که این رقم در سال ۲۰۰۳ میلادی یعنی اندکی پس از اینکه حزب عدالت و توسعه به قدرت رسید،‌ معادل ۵۸ درصد بوده است. اما حال که وضعیت کارگران در ترکیه را رصد کردیم، نگاهی هم به آخرین قیمت لیر ترکیه در جریان معاملات امروز بیندازیم.

لیر ترکیه

امروز قیمت لیر ترکیه هم در جریان مبادلات ارزی رشد نسبی را تجربه کرد و 1830 تومان نرخ گذاری و معامله شد تا 10 تومان نسبت به روز پیش گران شود.

امروز قیمت درهم امارات در جریان معاملات بازار رنج بود و ارزش درهم در پایان روز پنجشنبه به 16101 تومان رسید که نسبت به روز گذشته افزایش داشته است.

همچنین نرخ برابری درهم امارات و دلار آمریکا هم امروز در بازار 3.67 بوده است.

نرخ امروز دینار عراق در بازار

دینار عراق هم امروز در جریان معاملات ثبات را تجربه کرده است و ارزش آن در مقایسه با روز گذشته تغییری نداشته است. هر دینار امروز 45 تومان قیمت گذاری و خرید و فروش شد.

قیمت ریال عمان امروز

ریال عمان هم روز آرامی را پشت سر گذاشت و در حالی معاملات را سپری کرد که نسبت به روز پیش افزایش نه چندان محسوس 750 تومانی داشت و 154030 تومان مبادله شد.

نرخ برابری ریال عمان و دلار آمریکا هم امروز به 2.6 رسیده است.

قیمت دلار و طلا

قیمت بات تایلند در بازار

امروز قیمت بات تایلند هم در بازار ارز روند افزایشی را پیش روی خود دید، هر بات در حالی امروز را آغاز و سپری کرد که نسبت به روز گذشته دو تومان گران و 1630 تومان معامله شد.

قیمت منات آذربایجان در بازار

معاملات امروز برای منات در حالی پیش رفت که واحد پول رسمی جمهوری آذربایجان افت قیمت را همچون سایر ارزهای مرور شده تجربه کرد. هر منات امروز 110 تومان گران و 347650 تومان قیمت گذاری و خرید و فروش شد.

نرخ برابری منات آذربایجان و دلار آمریکا هم امروز در بازار به 0.59 رسیده است.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران حکایت از روند ثابت و کم نوسان قیمت ها نسبت به روز گذشته دارد./اقتصاد نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه