افزایش چشمگیر قیمت دام زنده طی دو روز | گوشت قرمز در آستانه حذف از سفره خانوار

قیمت گوشت قرمز برای عرضه در روزهای عرفه و عید قربان امروز 27 خرداد 1403 اعلام شد. قیمت‌ها ثابت گزارش شده است و تغییری ندارد.

افزایش چشمگیر قیمت دام زنده طی دو روز | گوشت قرمز در آستانه حذف از سفره خانوار
کدخبر : 26305
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت گوشت قرمز امروز ۲۷ خرداد ۱۴۰۳

با توجه به فرارسیدن عید قربان و ثابت ماندن قیمت گوشت قرمز، داده‌های منتشرشده حاکی از آن است که قیمت گوسفند زنده 349 هزار تومان و گوشت نیم‌شقه گوسفندی به ازای هر کیلوگرم 779 هزار تومان و گوشت خورشتی گوسفند بدون استخوان و بدون چربی 607 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

قیمت گوشت قرمز برای عرضه در روزهای عرفه و عید قربان امروز 27 خرداد 1403 اعلام شد. قیمت‌ها ثابت گزارش شده است و تغییری ندارد.

ماهیچه گوسفندی یک کیلوگرمی به ازای هرکیلوگرم، 650 هزار تومان و بسته شقه گوسفندی به ازای هر کیلوگرم 779 هزار تومان و ران ممتاز گوسفندی 919 هزار تومان ارزش‌گذاری شدند.

 گوشت شتر

قلوه‌گاه گوسفند سنگسر و شهمیرزاد 199 هزار تومان و ران گوسفندی 740 هزار تومان و راسته بدون استخوان گوسفندی 985 هزار تومان معامله شدند.

راسته مغز گوسفند سنگسر و شهمیرزاد 607 هزار تومان و دنبه گوسفند سنگسر و شهمیرزاد 183 هزار تومان و ماهیچه گوسفندی 111 هزار تومان خرید و فروش شدند.

شقه گوسفندی تنظیم بازار 699 هزار تومان و سردست گوسفندی بره 605 هزار تومان و راسته با استخوان گوسفند سنگسر و شهمیرزاد با قیمت 354 هزار و استیک گوشت 95درصد 236 هزار تومان در بازار توزیع می‌شوند.

گوشت قرمز در آستانه حذف از سفره خانوار

گوشت قرمز یکی از مواد غذایی پرطرفدار در جامعه ایرانی محسوب می‌شود. گوشت قرمز در سال‌های اخیر، افزایش قیمت چشمگیری پیدا کرده و این افزایش قیمت عامل حذف گوشت قرمز از سبد خانواده‌های ایرانی است.

 گوشت شتر

قیمت گوشت قرمز امروز اعلام شد. بر اساس داده‌های منتشرشده از سوی انتخاب، ران ممتاز گوسفندی 919 هزارتومان، گوشت خورشی گوسفندی بدون استخوان و بدون چربی 607 هزارتومان و گوشت نیم‌شقه گوسفندی حدود پنج کیلو‌گرمی، 779 هزار تومان به فروش می‌رسد.

ران گوسفندی با قیمت 810 هزار تومان، بسته شقه گوسفندی 10 کیلوگرمی با قیمت 779 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم و قلوه‌گاه گوسفندی با قیمت 199 هزار تومان در بازار توزیع می‌شود.

ماهیچه گوسفندی یک کیلو‌گرمی با قیمت 650 هزار تومان، راسته مغز گوسفند سنگسر و شهمیرزاد با قیمت 607 هزار تومان و سردست بره گوسفندی 3.5 کیلو‌گرمی با قیمت 738 هزار تومان در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد.

استیک گوشت 95 درصد 236 هزار تومان، گوشت آبگوشتی در بسته‌های دو کیلوگرمی 700 هزار تومان و سردست گوسفندی ممتاز 910 هزار تومان به ازای هر کیلو‌گرم به فروش می‎‌رسد.

گوشت

تغییرات قیمت گوشت قرمز نسبت به چند روز گذشته

در قیاس با قیمت‌های چند روز گذشته، گوشت قرمز افزایش قیمت پیدا نکرده و قیمت‌ها همچنان ثابت است.

بر اساس این گزارش، قیمت گوشت قرمز نسبت به چند روز گذشته افزایش نداشته است، اما اگر قیمت‌ها با چند سال قبل مقایسه شود، کاهش قدرت خرید مردم نسبت به چند سال گذشته مشخص می‌شود. این اتفاق سبب حذف گوشت قرمز از سبد خانوار می‌شود.

به دنبال مصوبه هیات وزیران، سود بازرگانی واردات انواع گوشت به صفر رسید.

این مصوبه به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف تنظیم بازار و تامین نیاز داخلی گوشت قرمز ابلاغ شده است. براساس ابلاغیه هیات وزیران پیش از این سود بازرگانی انواع گوشت 2 تا 11 درصد بود که در ابلاغیه جدید، سود بازرگانی انواع گوشت صفر تعیین شده است.

سود بازرگانی، بخشی از هزینه های حقوق ورودی گمرکی است که وارد کننده کالا، به داخل کشور، باید آن را به همراه سایر هزینه ها، به گمرک، بپردازد و نرخ آن را برای هر کالا، سالانه، هیات وزیران، به موجب بخشنامه، مشخص می‌کند. با توجه به افزایش قیمت عجیب گوشت قرمز به نظر می‌رسد دولت برای کاهشی قیمت، هزینه‌های جانبی گوشت را حذف کرده است. 

دام گوسفند

افزایش چشمگیر قیمت دام زنده طی دو روز/ گوشت به استقبال عید قربان رفت

آخرین قیمت دام سبک زنده و انواع گوشت گوسفندی در آستانه عید قربان اعلام شد.

روز ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ هر کیلو گوسفند زنده در میادین دام تهران ۳۰۲ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت دارد. براساس داده‌های سامانه تامین دام و طیور قیمت گوسفند زنده از اواخر هفته گذشته و با نزدیک شدن به روز عرفه و عید قربان سیر افزایشی به خود گرفته است. تا چهارشنبه هفته گذشته قیمت هر کیلو گوسفند زنده نزدیک به ۲۴۶ هزار تومان بود.

همچنین قیمت هر کیلو انواع گوشت گوسفندی درب کشتارگاه امروز به شرح زیر است:

  • ران گوسفندی: ۸۱۳۴۰۰ تومان
  • سردست گوسفندی: ۵۷۷۲۲۰ تومان 
  • گردن گوسفندی: ۵۸۸۰۰۰ تومان
  • فیله گوسفندی: ۸۹۱۸۰۰ تومان
  • قلوه‌گاه گوسفند بی‌خص ۳۵۲۸۰۰ تومان
  • راسته گوسفند بی‌خص: ۸۹۱۸۰۰ تومان
  • راسته گوسفند با استخوان: ۵۹۷۸۰۰ تومان

قیمت گوشت

آخرین جزییات قیمت دام زنده در آستانه عید قربان/ گوشت گوسفندی گران می‌شود؟

مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: قیمت دام در هر استان بسته نوع و کیفیت دام متفاوت و از ۲۶۰ هزار تومان به بالا است. همچنین قیمت دام در تهران نیز برای عید قربان توسط سازمان میادین و سازمان تعاون روستایی در روزهای آینده اعلام می شود.

مسعود امراللهی با بیان اینکه دام قیمت مصوب ندارد و با عرضه و تقاضا تعیین می شود، اظهار کرد: براساس گزارش های سراسر کشور قیمت دام متفاوت و از بازه کیلویی ۲۶۰ هزار تومان تا بالاتر است

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، افزود: نوع دام، کیفیت دام و وزن گوشت آن تعیین کننده قیمت است.

منبع: اکونگار

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه