پرسپولیس با همین بازیکنان دوباره قهرمان می‌شود!

پیشکسوت پرسپولیس گفت: توجه به وضعیت حرفه‌ای فوتبال در دنیا به ویژه همین کشورهای دور و برمان می‌توانیم درک کنیم که موضوع سقف قرارداد هیچ جایگاهی در فوتبال امروز دنیا ندارد.

پرسپولیس با همین بازیکنان دوباره قهرمان می‌شود!
کدخبر : 26343
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

جمشید شاه محمدی بازیکن اسبق پرسپولیس در گفتگو با مشرق، درباره فصل نقل و انتقالات و محدودیت‌های دوباره در نظر گرفته شده برای باشگاه‌ها در چنین شرایطی اظهار داشت: حالا که دیگر باشگاه پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار شده و مالکان آن تعدادی از بانک‌های کشور هستند بحث تعیین سقف قرارداد معنی و مفهومی ندارد. به طور کلی در فوتبال حرفه‌ای دنیا این مسائل چیزی جز باز کردن راه رد و بدل شدن پول‌های پشت پرده را ایفا نمی‌کند. اجازه بدهید همه چیز رو باشد و به جای این کارها می‌توانید با فعال کردن اتحادیه مدیران باشگاه‌ها کارهای بزرگ‌تری انجام بدهید.

این فوتبالیست قدیمی کشورمان ادامه داد: اگر مدیران باشگاه‌ها با هم متحد باشند و در این باره به توافق نظر برسند که تحت تاثیر ارقام اعلام شده از سوی مدیر برنامه بازیکنان قراردادهای سنگین و کمرشکن برای باشگاه‌هایشان نبندند در آن صورت همه چیز درست می‌شود و اصلاً نیازی به تعیین سقف نیست چون سقف بودجه و این قبیل مسائل همه برای فوتبال آماتور است نه فوتبال حرفه‌ای.

پرسپولیس

شاه محمدی همچنین درباره وضعیت پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات و نیاز این تیم به بازیکن توضیح داد: به نظر من نباید خیلی به این تیم خوب دست زد. مهمترین اتفاق این است که الان بین چندین بازیکنی که با پرسپولیس قرارداد ندارند بهترین‌های آنها را با تیم تمدید کنیم تا بمانند و شاکله اصلی تیم از بین نرود. قطعاً با حفظ این تیم که نیازی به دستکاری ندارد می‌توانیم در فصل آینده هم با همین قدرت جلو برویم و دوباره مدعی قهرمانی باشیم.

بازیکن سال‌های گذشته پرسپولیس همچنین درباره جدایی سرمربی برزیلی این تیم خاطرنشان کرد: قطعاً در چنین شرایطی باید زودتر از هر چیزی کادر فنی تیم پرسپولیس را به شرایط مطلوب برگردانیم. باید هرچه سریعتر پرسپولیس را از بلاتکلیفی در بیاوریم تا یک مربی جدید با برنامه‌ریزی دقیق برای فصل بدنسازی بیاید و تیم را برای ورود به فصل جدید آماده کند. اگر در شروع فصل وضعیت خوبی نداشته باشیم باز هم به مشکلات فصل قبل برمی‌خوریم و در نیم فصل دوم کارمان دشوار می‌شود. باید از همین حالا به فکر شروع قدرتمندانه لیگ برتر بعدی باشیم.

مبادا پرسپولیس از ریل موفقیت خارج شود

پرسپولیس

اوسمار از پرسپولیس جدا شد و رفت، اما داستان جدایی‌ یک سرمربی از پرافتخارترین باشگاه لیگ برتر به امروز و دیروز برنمی‌گردد.

اوسمار از پرسپولیس جدا شد و رفت، اما داستان جدایی‌ یک سرمربی از پرافتخارترین باشگاه لیگ برتر به امروز و دیروز برنمی‌گردد. مدیران پرسپولیس در تمام این سال‌ها به مربیان موفق فقط کمی بیشتر از مربیان ناکام زمان دادند! اوسمار رفت همان‌طور که یحیی هم رفته بود و قبل‌تر کالدرون هم مثل برانکو. مثل دوران قبل از برانکو که ثبات نیمکت فنی قرمزهای پایتخت به شکل غیرطبیعی غیرحرفه‌ای بود!  اما در همین دوران موفقیت با مربیان موفق هم عمر مربیگری هیچ کدام از اینها به پنج سال نرسیده تا یک برنامه‌ریزی اصولی برای رقابت‌های بین‌المللی چیده شود. اصولا مربیگری در تیم‌های پرطرفدار کشورمان همین است: یعنی قدم زدن روی لبه تیغ.  البته شرایط و وضعیت پرسپولیس در چند سال گذشته متفاوت بود.‌ پرسپولیس روی ریل موفقیت حرکت می‌کند و با تغییر مربی از اصل نمی‌افتد مگر آنکه مربی نخواهد راه‌درست چند‌سال قبل را در پیش بگیرد! اما مربی بعدی پرسپولیس باید چه خصوصیاتی داشته ‌باشد؟ این تیم‌ همان‌ راه گذشته را در پیش خواهد‌گرفت؟ اول از همه پرسپولیس نیاز به مربی با دیسیپلین دارد.‌ یعنی نظم و انضباط را سرلوحه‌ قرار‌ دهد.

پرسپولیس

نظم در برنامه‌ تمرینی به‌طور مداوم وجود داشته باشد؛ برقراری انضباط حتی در برقراری ارتباط با بازیکنان.  اما اگر فرض را بر این بگذاریم که افشین پیروانی و سیدجلال حسینی و دیگر اعضای کادرفنی می‌توانند در عوامل بیرونی و سر و سامان دادن به مسائل غیرفنی کمک حال مربی تازه وارد باشند مربی بعدی پرسپولیس باید ارنج چینی را بلد باشد! حفظ اسکلت اصلی تیم و ترمیم نقاط ضعف از دیگر وظایف یک مربی در پرسپولیس‌ خواهد بود. در واقع این تیم نیازی به تغییرات بنیادی ندارد و حفظ ثبات بازیکنان اصلی از نان شب هم واجب‌تر است!  نکته دیگر اینکه مربی بعد در جذب بازیکنان در دو یا چند پست نباید غافل شود. با درس گرفتن از تجارب برانکو می‌شود همان راه درست را طی کرد.

پرسپولیس زمانی نه چندان دور بازیکنانی داشت که در چند پست توانایی انجام بازی را داشتند که به این تیم کمک فراوانی می‌کردند. اما نکته مهم‌تر به شیوه و روش بازی این تیم در فصل جدید برمی‌گردد که برای آن الگوی دم دست‌تری از اوسمار نیست!  اوسمار از وقتی که تیم را از یحیی تحویل گرفت ایده‌های هجومی را در بین بازیکنان جا انداخت و اتفاقا نتیجه هم گرفت و حالا همان سبک تماشاگرپسند برای فصل بعد هم می‌تواند ادامه‌دار باشد. اصلا فلسفه پرسپولیس هم انجام یک بازی مالکانه و با نمایشی چشم‌نواز است. مربی بعدی پرسپولیس هرکسی باشد با الگو گرفتن از همین مربیان ۸، ۹ سال گذشته این تیم می‌تواند شرایط را برای یک فصل موفق فراهم سازد. اگر پرهیز از حاشیه و ثبات در تیم سرلوحه مربی آینده پرسپولیس قرار بگیرد بازهم شاهد تداوم موفقیت‌های این تیم خواهیم بود./افکار نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه