وام بازنشستگان | وام بازنشستگان ثبت نام | اغاز وام بازنشستگان

اطلاعیه مهم دولت از وام بازنشستگان در آخر هفته | واریزی مهم برای این افراد

بازنشستگان، چه از قشر کشوری و چه کارگری، با مشکلات متعددی در زمینه تأمین معیشت خود مواجه هستند. در این شرایط، وام ضروری که باید به عنوان یک کمک مالی به آن‌ها ارائه شود، به دلیل تأخیرها و نواقص در سیستم واریز، به یکی از دغدغه‌های اصلی این گروه تبدیل شده است.

اطلاعیه مهم دولت از وام بازنشستگان در آخر هفته | واریزی مهم برای این افراد
کدخبر : 26672
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

در این گزارش، قصد داریم به این موضوع بپردازیم و تعدادی از این کامنت‌ ها را منتشر کنیم. بازنشستگان خواستار شفافیت بیشتر و تسریع در روند دریافت وام‌ها هستند و نگرانی‌های خود را درباره تاخیرهای طولانی در واریز این تسهیلات ابراز کرده‌اند.

یکی از کاربران به نام ناصری نوشته است: «الان دو سال است که برای وام ضروری ثبت‌نام کرده‌ام و متأسفانه هنوز خبری نشده است. بسیار به این وام نیاز دارم تا بتوانم پول پیش خانه‌ام را تأمین کنم. خواهش می‌کنم رسیدگی کنید.»

کاربر دیگری به نام عبدالله نوشته است: «به ما گفتند که حتی اگر بدهکار هستید، می‌توانید برای وام ضروری ثبت‌نام کنید و این موضوع در اولویت تأثیری ندارد. اما اکنون چند ماه است که ثبت‌نام کرده‌ایم و هنوز خبری نشده است.»

فرد دیگری به وعده‌ های توخالی مسئولین اشاره کرده و نوشته است:«سلام، خسته نباشید. من چند ماه است که ثبت‌نام کرده‌ ام و گفته‌ اند وام به حساب من واریز می‌شود. به وام نیاز دارم، زیرا چند روز دیگر مدرسه باز می‌شود و حقوق من کم است. امیدوارم وعده‌ ها عملی شوند و وام هر چه زودتر به حساب من واریز شود.»

کاربری به نام صدرا نوشته است: «کدام وام ضروری؟؟؟ من سال ۱۴۰۱ ثبت‌نام کردم. با ۳۰ میلیون تومان الان چه کاری می‌شود انجام داد؟؟؟ چرا از مؤسسات و جاهایی که وام‌ های میلیاردی می‌دهند انتقاد نمی شود؟»

فردی به نام سیدمهدی نوشته است:«با درود. آیا نظر بازنشستگان قابل تحمل و گوش‌کردن است؟ لطفاً بیش از این بازنشستگان را تمسخر نکنید. این مبلغ ناچیز ۳۰ میلیون تومان را پرداخت نمی‌کنید، علی‌رغم اینکه اعلام می‌کنید به تعداد کثیری از بازنشستگان کشوری وام ضروری ۳۰ میلیون تومان را پرداخت کرده‌اید. به نظر می‌رسد که این تنها یک ادعاست.»

شخصی گمنام با اشاره به واریز نشدن وام از یک سال و نیم پیش نوشته است: «با سلام. من برای وام ضروری یک سال و نیم پیش ثبت‌نام کرده‌ام، اما تاکنون هیچ وامی به حسابم واریز نشده است. شایسته است که پیگیری شود. آیا نیاز به ثبت‌نام جدید است؟»

کاربر ناشناسی از بسته بودن سایت ثبت‌نام گلایه کرده و نوشته است:«این سایت همیشه بسته است و هر وقت که دل‌تان می‌خواهد آن را باز می‌کنید. فقط کسانی که خودتان می‌خواهید را ثبت‌نام می‌کنید. هر بار که به سایت یا هر جای دیگری سر می‌زنیم، سایت بسته است.»

فردی به نام علی نوشته است:«۱۹ ماه پیش برای وام ۳۰ میلیونی ثبت‌ نام کردم و تا به امروز هنوز برای من واریز نشده است. پر کردن صفحه اخبار دردی را درمان نمی‌کند. لطفاً به فیش حقوق ما نگاه کنید و ببینید چه وضعیتی داریم.»

حقوق-بازنشستگان

بازنشستگانی که دو سال در صف انتظارند!

به گزارش یکی از فعالان صنفی بازنشستگان، وامی که سازمان تامین اجتماعی در سال جاری به بازنشستگان ارائه می‌دهد، تنها ۳۰ میلیون تومان است. این در حالی است که در سال گذشته این مبلغ ۲۰ میلیون تومان و سال قبل‌تر ۱۲ میلیون تومان بوده است.

به دنبال اعتراضات مکرر بازنشستگان نسبت به نحوه توزیع وام‌ ها، سامانه‌ ای برای ثبت‌نام غیرحضوری این افراد راه‌اندازی شده است تا آن‌ها بتوانند به محض رسیدن نوبت‌ شان، وام را دریافت کنند. با این حال، مشکلاتی در این روند وجود دارد.

فعال صنفی مذکور افزود: «این سامانه ایجاد شده و برخی از بازنشستگان در آن ثبت‌نام کرده‌ اند، اما هنوز نوبت بسیاری از آن‌ها نرسیده است.» وی توضیح داد که عده‌ای از بازنشستگان که برای ثبت‌نام وام به کافی‌نت مراجعه کرده و هزینه‌ هایی پرداخت کرده‌اند، دو سال پیش برای وام ۱۲ میلیون تومانی ثبت‌نام کرده‌ اند و هنوز هیچ خبری از وام نیست.

علاوه بر این، برخی از بازنشستگان رسید های ثبت‌نام برای وام‌هایی کمتر از ۱۰ میلیون تومان را نیز در دست دارند. این وضعیت نشان‌دهنده آن است که بازنشستگان به مدت دو سال در انتظار دریافت وام هستند و هیچ اقدام مؤثری در این زمینه از سوی مسئولان انجام نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه