مزیت میکرونیدلینگ ابرو ؛ روش تقویت و احیای ابرو

برای تقویت رشد طبیعی ابروها از روش میکرونیدلینگ ابرو (Microneedling) استفاده می‌شود.

مزیت میکرونیدلینگ ابرو ؛ روش تقویت و احیای ابرو
کدخبر : 26551
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

این روش به درمان القای کلاژن هم معروف است و در آن از دستگاه کوچکی استفاده می‌شود که مجهز به سوزن‌هایی ظریف است. دستگاه با سوزن‌هایش سطح پوست را برای بازسازی فولیکول‌های مو تحریک می‌کند؛ در نتیجه، به رشد ابرو کمک می‌شود. برای انجام این عملیات باید به کلینیک زیبایی معتبر مراجعه کنید. در غیر این صورت، نتایج مطلوبی نخواهید دید.

 

کاربردها و مزایای میکرونیدلینگ ابرو چیست؟

مزایا و کاربردهای میکرونیدلینگ بسیار چشمگیر است. این روش با تحریک رشد فولیکول‌ها به موها کمک می‌کند تا در مسیری طبیعی، امکان رشد پیدا کنند. روش میکرونیدلینگ جراحی و تیغ ندارد و غیرتهاجمی است. در نتیجه، اگر از خونریزی، برش و تیغ می‌هراسید، گزینه مطلوبی برای شما خواهد بود.

تقویت رشد موهای ابرو

عملیات میکرونیدلینگ برای تقویت ابرو با تحریک گردش خون در ناحیه، به رشد موهای ابرو کمک می‌کند. افرادی که ابروهای کم‌‌پشت یا خالی دارند، با این روش می‌توانند ابروهای بهتر و پرپشت‌تری داشته باشند. تقویت فولیکول‌های مو، به کاهش ریزش ابرو کمک شایانی می‌کند. دقت کنید که اگر به دلیل برخی از بیماری‌های پوستی موقتی، ابروهایتان ریخته، شاید میکرونیدلینگ برایتان مناسب نباشد.

درمان مشکلات پوستی اطراف ابرو

کسانی که دچار مشکلات پوستی اطراف ابرو هستند، با میکرونیدلینگ وضعیت را بهبود می‌دهند. برای مثال، اگر به اگزما، پسوریازیس و التهاب پوست دچار هستید، انجام میکرونیدلینگ راه مناسبی برای رفع مشکلاتتان خواهد بود. در این روش با ایجاد کانال‌های ریز در پوست، محصولات مراقبتی ابرو بهتر جذب پوست می‌شوند؛ در نتیجه، پوست و موی ناحیه ابرو وضعیت بهتری پیدا می‌کند.

بدون درد

با استفاده از بی‌حسی موضعی، درد میکرو‌نیدلینگ بسیار کم است. این روشی طبیعی و کم‌تهاجمی است و نتایج آن بسیار طبیعی به نظر می‌رسند. ضمناً دوره نقاهت کوتاهی دارد و به سرعت می‌توانید به روند روزانه خود بازگردید. با میکرونیدلینگ می‌توانید بدون درد و با تقویت فولیکول‌های مو، به رشد مجدد موهای ابرو کمک کنید. در پایان فرایند، موهای ابرو ضخیم‌تر و پررنگ‌تر می‌شوند.

خدمات دکتر پوست و مو و زیبایی متنوع است. دکتر پوست، پزشکی است با تخصص در درمان بیماری‌هایی که پوست، مو و ناخن‌ها را تحت تاثیر، قرار می‌دهند. متخصص پوست و مو، می‌تواند بسیاری از شرایط مختلف مانند آکنه، شوره سر، اگزما و سلولیت را تشخیص بدهد و درمان کند. با آگاهی از اینکه تخصص پوست و مو چیست و در زمینه زیبایی چه اقداماتی از سوی پزشکان این رشته انجام می‌شوند، برنامه‌ریزی برای درمان ساده‌تر خواهد شد. این پزشک، علم استفاده از روش‌های تشخیصی و تجویز درمان‌های تهاجمی و غیر تهاجمی را دارد. درمان بیماری‌های پوستی، تنها با مراجعه به دکتر پوست، میسر می‌شود.شما می‌توانید برای گرفتن نوبت بهترین پزشکان پوست و مو از سایت دکتردکتر(https://drdr.ir/) اقدام نمایید.

میکرو ابرو مناسب چه کسانی است؟

میکرونیدلینگ ابرو نوعی از عمل های زیبایی غیرتهاجمی است. یعنی خبری از تیغ جراحی و خونریزی و… نیست. این عمل می‌تواند برای افراد متنوعی کاربرد داشته باشد. افرادی که ابروهای کم‌ پشت یا خالی دارند، با میکرونیدلینگ ابروهای زیباتری پیدا می‌کنند. اگر یکی از شرایط زیر را دارید، گزینه مناسبی برای انجام میکرونیدلینگ خواهید بود:

  • دچار ریزش ابرو هستید.
  • پوست اطراف ابروهایتان خشک یا ملتهب است.

 قبل از انجام میکرو‌نیدلینگ ابرو، حتماً با یک پزشک متخصص پوست مشورت کنید تا از مناسب‌بودن این روش اطمینان حاصل کنید.

میکرو ابرو برای چه افرادی ممنوع است؟

روش میکرونیدلینگ ابرو ساده است و نتایج دل‌پذیری دارد. بیشتر افراد هم می‌توانند بدون هیچ خطر و عارضه‌ای از آن استفاده کنند. با این حال، برخی از شرایط و موقعیت‌ها مانع از امکان انجام چنین روشی است. اگر هر یک از موارد زیر در مورد شما صدق می‌کند، درمان با میکرونیدلینگ (در حال حاضر)، برایتان امکان‌پذیر نخواهد بود:

  • به آکنه حاد یا سایر بیماری‌های التهابی پوستی مبتلا هستید.
  • در حال مصرف داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین هستید.
  • عفونت حاد تبخال دارید یا دچار سرطان پوست هستید.

اگر رادیوتراپی یا شیمی درمانی انجام می‌دهید و تحت فرایند درمان هستید هم باید صبر کنید و بعد از بهبودی به سراغ میکرونیدلینگ بروید.

میکرونیدلینگ مردانه چیست؟

میکرونیدلینگ ابرو دخترانه و زنانه نیست و مردان هم می‌توانند از آن استفاده کنند. میکروی ابرو روشی زیبایی است که برای بهبود بافت پوست و درمان مشکلات مختلف پوستی مانند جای جوش، چین و چروک و لک‌ها هم کاربرد دارد. شاید آقایان با اهداف درمانی دیگر از آن، بیشتر استفاده کنند. در هر حال، اگر مردی مایل به استفاده از آن برای تقویت ابروها باشد، هم چنین امکانی برایش وجود دارد. با ایجاد میکروکانال‌ها روی پوست، محصولات مراقبتی پوست هم بهتر جذب پوست می‌شوند و اثرگذاری آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

اگر از سوزن در مدت زمانی طولانی استفاده شود، امکان ایجاد زخم‌هایی به وجود می‌آید. برای جلوگیری از ایجاد زخم و ماندگاری جای آن، باید به طول زمان استفاده از سوزن‌ها دقت شود.

ماندگاری میکرونیدلینگ ابرو چقدر است؟

بنا به متابولیسم و ویژگی‌های پوست شما، نتیجه می‌تواند ۱ تا ۳ سال باقی بماند. برای برخی از افراد، این دوام بیشتر هم خواهد بود. شست‌وشوی مکرر و استفاده از محصولات لایه بردار باعث می‌شود رنگدانه‌ها سریع‌تر از بین بروند. در نتیجه عمر و ماندگاری عملیات میکرو پایین می‌آید. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب هم دوام اثر عملیات را کاهش می‌دهد. اشعه ماوراء بنفش می‌تواند رنگدانه‌ها را ک‌مرنگ کند. دقت کنید که برخی از تغییرات هورمونی در بدن، مانند بارداری یا یائسگی هم روی کم‌رنگ‌شدن نتایج میکرونیدلینگ اثرگذارند.

برای افزایش ماندگاری، بهتر است، هر ۱۲ تا ۱۸ ماه یکبار، جلسه ترمیم انجام دهید.

مراقبت‌های بعد از میکرونیدلینگ ابرو چیست؟

پس از انجام میکرونیدلینگ برای ابروها، حتماً برای حدود یک هفته از قرار‌گرفتن در معرض نور خورشید خودداری و از کرم ضد آفتاب در بیرون منزل استفاده کنید. برای کاهش خطر تماس با باکتری‌ها، از دست‌زدن به ناحیه ابرو خودداری کنید. در صورتی که قرمزی یا حساسیت داشتید، هم بهتر است از یک سرم یا کرم ملایم را برای این ناحیه استفاده کنید.

میکرونیدلینگ ابرو بهتر است یا فیبروز ابرو؟

فبیروز روشی آرایشی است و در دسته‌بندی خدمات پزشکی قرار نمی‌گیرد. در این روش از هاشورها و خطوطی برای پرکردن فواصل میان ابرو استفاده می‌شود. دستگاه‌هایی مخصوصی برای این سایه‌زدن وجود دارند. در واقع، فیبروز نسخه جدیدی از تاتوکردن ابرو است. بنابراین، مقایسه آن با میکرونیدلینگ که روشی پزشکی محسوب می‌شود، ایده درستی نیست.

برای انجام میکرو ابرو به چه دکتری مراجعه کنیم؟

برای ترمیم و رفع مشکلات ابرو و موهای سر باید به متخصص پوست و مو مراجعه کنید. این متخصصان با آگاهی از اینکه تخصص پوست و مو چیست، به شناسایی مشکلاتتان کمک می‌کنند و روش‌های درمانی مناسبی را در پیش می‌گیرند. انجام اقداماتی مانند میکرونیدلینگ ابرو نزد دکتری حرفه‌ای از بروز عوارض ناخوشایند جلوگیری می‌کند و نتایج مطلوبی به همراه می‌آورد. پیش از این عمل باید هزینه میکرونیدلینگ ابرو را بدانید و متخصصی حرفه‌ای را شناسایی کنید.

برای دریافت خدمات زیبایی، بررسی وضعیت موها و مشکلات مو و بیماری‌های پوستی، مراجعه به دکتر متخصص پوست و مو ضروری است. این متخصصان خدمات متنوعی را ارائه می‌دهند که شامل تشخیص و درمان مشکلات پوستی، مراقبت از ناخن‌ها و انجام عمل‌های زیبایی است. پزشک پوست و مو در زمینه‌های مختلفی از جمله لیزر درمانی پوست، مراقبت از ناخن، رفع موهای زائد و تتو، درمان موخوره و ریزش مو، جوانسازی پوست و رفع چین و چروک، درمان لک پوست، درمان بیماری های پوستی تخصص دارد.

برای زیبایی صورت، این متخصصان خدماتی نظیر رفع افتادگی چشم، درمان خشکی پوست و بهبود وضعیت کلی صورت را ارائه می‌دهند. پس از نوبت دهی دکتر متخصص پوست و مو، مواردی نظیر تشخیص، مشاوره و درمان مشکلات پوستی به همراه تجویز محصولات مراقبتی پوست و مو انجام می‌شود.

برگرفته از مجله سلامت دکتردکتر(https://drdr.ir/mag/microneedling-eyebrows/)

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه