پنل خورشیدی

پنل خورشیدی
کدخبر : 10033
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

مقدمه

سیستمی‌ که انرژی خورشید را دریافت می‌کند و به انرژی برق تبدیل می‌کند پنل خورشیدی نام دارد. معمولاً از این سیستم در ساختمان‌های تجاری و مسکونی استفاده می‌شود.

از پنل‌های خورشیدی می‌توان در موارد مختلف استفاده کرد. در زمان‌های گذشته نیز افراد از انرژی خورشیدی برای تولید بخارآب استفاده می‌کردند.

از بخار آب تولید شده برای کار کردن ماشین‌ها مختلف استفاده می‌شد. پنل خورشیدی انواع مختلفی دارند و همچنین از اجزای مختلفی تشکیل شده‌اند. در این مطلب قصد داریم در رابطه با این سیستم به طور کامل صحبت کنیم.

پنل خورشیدی چگونه انرژی خورشید را دریافت می‌کند؟

 سؤالی که ممکن است برای خوانندگان این مطلب پیش بیاید این است که سیستم پنل خورشیدی چگونه انرژی خورشید را دریافت می‌کند؟

 این سیستم دارای شیشه و سیلیکون می‌باشد. قسمت نیمه هادی در زیر شیشه نصب می‌شود. با استفاده از جسم نیمه‌هادی انرژی از خورشید دریافت و به برق تبدیل می‌شود.

قرار دادن پنل های خورشیدی در کنار هم

معمولاً این پنل‌ها در پشت‌بام‌ها یا جایی که می‌توانند انرژی خورشید را دریافت کنند نصب می‌شوند. زمانی افراد قصد دارند انرژی نور خورشید بیشتری دریافت کنند و برق تولیدی در مصارف بزرگ‌تر مورد استفاده قرار گیرد از تعداد زیادی پنل خورشیدی در کنار یکدیگر استفاده می‌کنند.

اندازه‌گیری شدت تابش خورشید

در اکثر پنل های خورشیدی دستگاهی به نام آفتاب‌سنج وجود دارد. در این دستگاه حسگرهایی وجود دارند که تابش خورشیدی را اندازه‌گیری می‌کنند.

برخی از این دستگاه‌ها می‌توانند اطلاعاتی که به دست آورده‌اند را ذخیره کنند. دانشمندان و محققین معتقدند که برای استفاده از این انرژی پاک استفاده از چنین دستگاهی ضروری است.

انواع آن

پس از آشنا شدن با اجزا و نحوه کار پنل خورشیدی باید در رابطه با انواع این سیستم آشنا شد. در کل این سیستم به دو شکل وجود دارد.

 اولین نوع آن منو کریستالین یا پلی کریستالین می‌باشد و نوع دوم سیلیکون بی‌شکل است. پنل های خورشیدی از نظر طول، عمر، بازده، قیمت و اجزای تشکیل‌دهنده با یکدیگر متفاوت می‌باشند، اما از نظر جنس به دو صورت هستند.

پنل‌های مونو کریستالین یا پلی کریستالین بین ۱۲ تا ۱۹ درصد بازده انرژی خواهند داشت. در نوع دوم یعنی سیلیکون بی‌شکل معمولاً بازده بین ۵ تا ۱۱ درصد است. به دلیل اینکه از ورقه‌های نیمه‌رسانا در این نوع استفاده می‌شود قیمت آن ارزان‌تر است.

مزایای استفاده از پنل های خورشیدی

پس از آشنا شدن با انواع پنل خورشیدی و نحوه کار کردن آن‌ها قصد داریم در رابطه با مزایای آن نیز صحبت کنیم. افرادی که قصد خرید یا استفاده از این پنل‌ها و سیستم‌ها را دارند باید با فواید و مزایای آن آشنا شوند تا بتوانند به‌راحتی آن را خریداری کنند.

 یکی از موضوعات مهم در ساخت این سیستم‌ها این است که در آن‌ها از تجهیزاتی به نام آف گرید استفاده می‌شود. درواقع این تجهیزات کمک می‌کنند تا دستگاه به جریان برق اصلی احتیاجی نداشته باشد.

 موضوع بعدی این است که فرد با خرید پنل خورشیدی هزینه‌ای برای کابل‌کشی و نصب دکل پرداخت نمی‌کند. مورد بعدی این است که افراد با استفاده از سیستم و پنل های خورشیدی می‌توان از انرژی پاک و تجدید پذیر نور خورشید استفاده کرد.

 همچنین به دلیل شرایط موجود در سراسر جهان، تغییرات آب و هوایی و حتی شرایط اتمسفر، پنل‌های خورشیدی بهترین گزینه هستند؛ زیرا آلودگی کمتری دارند.

همچنین طول عمر پنل خورشیدی نیز زیاد است. موضوع بعدی این است که انرژی که این سیستم‌ها تولید می‌کنند، بیشتر از انرژی مصرفی است و از این جهت برای افراد سود زیادی دارند.

پنل خورشیدی چه کاربردی دارد؟

 در این مدت سعی کردیم در رابطه با مزایای پنل خورشیدی و همچنین ویژگی‌های آن صحبت کنیم. افرادی که این متن را می‌خوانند ممکن است این موضوع به ذهنشان برسد که در چه موارد و مکان‌هایی می‌توانیم از این سیستم استفاده کنیم؟

5

استفاده از پنل خورشیدی برای گرم کردن خانه

 قبل از خرید پنل خورشیدی باید با کاربرد آن نیز آشنا شد. یکی از کاربردهای مهم آن این است که می‌توان با استفاده از آن گرمایش را تأمین کرد. در واقع با استفاده از این سیستم آبگرم موردنیاز در خانه و ساختمان تأمین می‌شود.

 با استفاده از لوله‌هایی که بر سقف نصب می‌کنند آب پس از گرم شدن به داخل ساختمان پمپاژ می‌شود. مزیت بعدی این است که در برخی از مناطق می‌توان برق خانه را نیز تأمین کرد.

 همان‌طور که گفته شد مهم‌ترین کار این سیستم این است که نور خورشید را به جریان برق تبدیل می‌کند. افراد می‌توانند با استفاده از این دستگاه روشنایی ساختمان و خانه خود را فراهم نمایند.

در ویلاها نیز می‌توان از آن استفاده کرد. با استفاده از آن می‌توان آب گرم استخر را فراهم کرد. با کمک از تجهیزات و برخی از لوله‌کشی‌ها، آب گرم را می‌توان به داخل استخر هدایت کرد.

 در مناطقی که آب شیرین وجود ندارد افراد می‌توانند با این روش آب شیرین تهیه کنند. این دستگاه باعث می‌شود که آب‌شور توسط حرارت خورشید تبخیر شود و املاح و نمک‌ها از آن جدا شوند و آب شیرین به دست آید.

در برخی از مناطق محروم نیز افراد می‌توانند از این سیستم برای پخت‌وپز استفاده کنند؛ بنابراین پس از آشنا شدن با کاربردهای پنل خورشیدی می‌توان آن را تهیه کرد.

جمع‌بندی

با توجه به نیاز خود می‌توان پنل خورشیدی را خریداری کرد. همانطور که گفته شد این سیستم کاربردها و مزایای مختلفی دارد. افراد می‌توانند از آن برای شیرین کردن آب، پخت‌وپز، تأمین آب گرم و... استفاده کنند. فروشگاه‌های زیادی نیز وجود دارند که این پنل های خورشیدی را به فروش می‌رسانند.

شما می‌توانید بهترین و باکیفیت‌ترین پنل‌های خورشیدی را از یکی از مراکز معتبر از جمله سایت پنل خورشیدی خریداری نمایید. این مرکز فنی و مهندسی بیش از ۲۵ سال سابقه درخشان در این زمینه، بهترین خدمات را خدمت مشتریان عزیز ارائه می‌نماید.

علاوه بر خرید اینترنتی پنل خورشیدی برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص خرید دوربین مداربسته داهوا، باتری خورشیدی و کنترل شارژ با شماره تلفن‌های 09125700174 و 02133163479 تماس گرفته و یا به آدرس سایت www.panelkhorshidi.com مراجعه نمایید.

شما می‌توانید برای خرید پنل و انرژی خورشیدی از مشاوران فوق حرفه‌ای ژرف ایده، به‌صورت رایگان مشاوره دریافت کنید. مشاوران این مرکز دلسوزانه شما را در خرید بهترین نوع صفحات خورشیدی راهنمایی کرده و مهم‌ترین اطلاعات را در اختیارتان قرار می‌دهند.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه