قیمت خودرو | قیمت خودرو امروز در بازار

قیمت خودرو امروز بعد مدت ها رکورد زد! | قیمت خودرو امروز به چند رسید؟

در بازار خودروهای ایرانی قیمت ها تغییری نداشت بر این اساس پرفروش ترین خوروهای ایران خودرو یعنی سمند ۵۴۰ میلیون تومان قیمت پژو پارس به ۶۱۵ میلیون تومان رسید پژو ۲۰۷ اتوماتیک نیز ۷۸۰ میلیون قیمت دارد. همچنین در خودروهای سایپا نیز قیمت شاهین ۵۷۰ میلیون است کوییک اتومات ۴۰۵ میلیون تومان خرید و فروش می شود و ساینا اس ۳۴۰ میلیون تومان است.

قیمت خودرو امروز بعد مدت ها رکورد زد! | قیمت خودرو امروز به چند رسید؟
کدخبر : 20537
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت خودرو با نوسان همراه است. قیمت خودرو به دلیل قیمت گذاری دستوری گران شد. قیمت خودرو طی ماه های گذشته افزایش یافت. قیمت خودرو پس از افزایش تقاضا رو به گرانی رفت. قیمت خودرو امروز را ادامه می خوانیم.

با مطالعه جدول زیر اطلاعات کاملی درباره قیمت روز خودروهای ایرانی در بازار به دست خواهید آورد.​

قیمت روز انواع خودرو ایرانی در بازار مدل خودرو     مدل (سال ساخت)     کارکرد     قیمت (تومان)

سمند LX EF7 دوگانه سوز     ۱۴۰۱     صفر     ۵۴۵,۰۰۰,۰۰۰

سمند (EF7)     ۱۴۰۱     صفر     ۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰

پژو پارس سال (LX )     ۱۴۰۲     صفر     ۶۱۵,۰۰۰,۰۰۰

پژو ۲۰۶ تیپ ۲     ۱۴۰۱     صفر     ۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما     ۱۴۰۲     صفر     ۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰

پژو ۲۰۷اتوماتیک TU5     ۱۴۰۲     صفر     ۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰

پژو ۲۰۷ دنده ای (فرمان برقی)     ۱۴۰۲     صفر     ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰

تارا اتوماتیک     ۱۴۰۲     صفر     ۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰

رانا پلاس سقف شیشه ای     ۱۴۰۲     صفر     ۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰

دنا پلاس اتوماتیک توربو     ۱۴۰۲     صفر     ۸۰۵,۰۰۰,۰۰۰

دنا پلاس دنده ای ساده     ۱۴۰۲     صفر     ۶۲۵,۰۰۰,۰۰۰

هایما S7 1.8 لیتر توربو پلاس     ۱۴۰۲     صفر     ۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰

پراید SE ۱۵۱     ۱۴۰۲     صفر     ۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰

ساینا اس     ۱۴۰۲     صفر     ۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰

ساینا EX دنده ای     ۱۴۰۱     صفر     ۳۲۵,۰۰۰,۰۰۰

تیبا صندوق دار sx بنزینی     ۱۴۰۱     صفر     ۳۲۰,۰۰۰,۰۰۰

تیبا ۲ (رینگ فولادی)     ۱۴۰۱     صفر     ۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰

شاهینG     ۱۴۰۲     صفر     ۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰

کوییک R پلاس اتوماتیک     ۱۴۰۱     صفر     ۴۰۵,۰۰۰,۰۰۰

کوییک دنده ای     ۱۴۰۲     صفر     ۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰

کوییک S     ۱۴۰۲     صفر     ۳۴۵,۰۰۰,۰۰۰

زامیاد وانت نیسان بنزینی آپشنال     ۱۴۰۲     صفر     ۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰

زامیاد وانت نیسان دوگانه سوز آپشنال     ۱۴۰۲     صفر     ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰

ام وی ام X22 اتوماتیک اسپرت لاکچری     ۱۴۰۱     صفر     ۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰

ام وی ام X22 دنده ای اسپرت لاکچری     ۱۴۰۱     صفر     ۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰

 به نقل از اقتصادآنلاین، قیمت سراتو اتومات وارداتی یک روزه ۱۰۰ میلیون گران شده است و حالا ۲ میلیاردو۸۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

بر اساس قیمت روز خودرو، قیمت کیا سراتو صفر مونتاژی با افزایش ۳۰ میلیونی در یک روز به یک میلیاردو۸۰۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین قیمت سراتو اتومات وارداتی یک روزه ۱۰۰ میلیون گران شده است و حالا ۲ میلیاردو۸۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

قیمت خودرو دست دوم نیز نشان می‌دهد که سراتو وارداتی ۲۰۱۷ با ۸۵ هزار کارکرد حوالی یک میلیاد و ۸۰۰ میلیون ارزش‌گذاری شده است.

با مطالعه جدول زیر اطلاعات کاملی درباره قیمت سراتو کارکرده و صفر به دست خواهید آورد.

قیمت روز خودرو کیا سراتو وارداتی و مونتاژ

برند مدل(سال ساخت) کارکرد (کیلومتر) قیمت (تومان) کیا سراتو (مونتاژ) ۲.۰ لیتر آپشنال ۱۳۹۸ سایپا صفر ۱,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰ کیا سراتو ۲.۰ لیتر اتوماتیک ۲۰۱۸ صفر ۲,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰ کیا سراتو (مونتاژ) ۱۳۹۷ ۸۳,۰۰۰ ۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰ سراتو مونتاژ ۱۳۹۵ ۱۱۸,۰۰۰ ۱,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰ سراتو مونتاژ ۱۳۹۷ ۲۸,۰۰۰ ۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰ سراتو وارداتی ۲۰۱۱ ۱۶۵,۰۰۰ ۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰ سراتو وارداتی ۲۰۱۷ ۸۵,۰۰۰ ۱,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰ سراتو وارداتی ۲۰۱۴ ۱۲۳,۰۰۰ ۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

باتوجه به اینکه خبر غیرمنتظره جنگ میان حماس و اسرائیل در روز گذشته موجب جهش نرخ دلار تا کانال 52 هزار تومان شد؛ همین امر رشد قیمت در سایر بازارهای داخلی را نیز در پی داشت.

در وضعیت فعلی، تنها محرک قیمت خودرو تغییرات نرخ دلار خواهد بود و در صورتی که قیمت دلار در بازار آزاد در ساعات پایانی روز دوباره بالاتر برود، بازار خودرو نیز از روز آینده صعودی خواهد بود.

واردات خودرو چه تاثیری روی قیمت خودرو می گذارد؟

در روز‌های گذشته وزیر صمت اعلام کرده که تا الان ۱۵۰۰ دستگاه تحویل داده شده و تا پایان سال ۶۰ هزار دستگاه دیگر وارد می‌شود، آماری که به گفته فرزانه به نظر می‌رسد یا اطلاعاتی که به ایشان می‌دهند از منابع نادرستی است یا ایشان اشراف کافی ندارند؛ که در هر دو صورت باعث تاسف است.

این کارشناس بازار خودرو با اشاره به آمار واردات خودرو در سال ۹۳ به عنوان یکی از بهترین سال‌هایی که در آن واردات خودرو انجام می‌شد به اقتصاد ۲۴ می‌گوید: «در آن سال کشور نه با شرایط تحریمی مواجه بود و نه تشنگی ارزی داشتیم و از طرفی اجماع یکدستی برای واردات خودرو در بدنه دولت وجود داشت و در نتیجه چیزی در حدود ۱۰۲ یا ۱۰۳ هزار دستگاه خودرو وارد شد. به همین دلیل وقتی صحبت از این می‌شود که تا پایان سال ۶۰ هزار دستگاه که به نظرم کاملا آرزو است و اتفاق نخواهد افتاد، باید در نظر گرفت که این رقم نمی‌تواند تفاوتی در بازار ایجاد کند به دلیل اینکه واردات ما ۶ سال است که بسته است».

به گفته او اگر ما سالیانه حدود ۱۰۰ تا ۱۰۵ هزار نیاز بازار را در نظر می‌گرفتیم، به نسبت گذشته حداقل نیاز به واردات ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو است تا بازار حداقل به یک تعادلی برسد؛ و الا با این اتفاقاتی که ریز ریز می‌افتد و این وارداتی که از آن صحبت می‌شود، که طی یک هفته آینده قرار است سامانه باز شود و بخش فروشش اتفاق بیفتد، به نظرم دردی از این بازار دوا نخواهد شد.

قیمت خودرو افزایشی می شود

مسیح فرزانه روند قیمتی در بازار خودر‌وهای داخلی را صعودی پیش بینی می‌کند. او در این باره می‌گوید: «اسفند سال گذشته بود که خودروساز‌ها عملا درخواست افزایش قیمت ۳۵ تا ۷۰ درصدی داشتند، افزایشی که در ابتدای امسال با آن مخالفت شد.

 از همین رو با ضرر انباشته و معوقاتی که خودروساز‌ها باید پرداخت می‌کردند، به نظرم برای اینکه این چرخ صرفا بچرخد و بتواند نصفه نیمه جواب بازار را بدهد، هیچ چاره‌ای جز افزایش قیمت وجود ندارد. به نظر می‌آید این بار با سیاستی که از سوی شورای رقابت و خودروساز‌ها در نظر گرفته شده، این افزایش قیمت‌ها به جای اینکه هر سه یا چهار ماه اعلام بشود، دارد به صورت خرد خرد و در دور‌ه‌های زمانی کوتاه اتفاق می‌افتد که هم شوک ناگهانی به بازار ندهد هم این که در اذهان مصرف کننده‌هایی که پیگیری می‌کنند کمی قابلیت پذیرش داشته باشد. از همین رو من بازار خودرو در دراز مدت و در شش ماهه دومی که در  حال سپری کردن آن هستیم را بازاری افزایشی می‌بینم». 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه