قیمت دلار | قیمت دلار امروز در بازار

پیش بینی ترسناک قیمت دلار در بازار ایران | قیمت دلار امروز به چند رسید؟

قیمت دلار، یورو، پوند و سایر ارز‌ها امروز یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ را می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمایید.

پیش بینی ترسناک قیمت دلار در بازار ایران | قیمت دلار امروز به چند رسید؟
کدخبر : 21160
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت دلار با پیش بینی های وحشتناکی مواجه شده است. متوسط هفتگی  قیمت دلار که در حال افزایش است با این مساله مواجه شده که در آینده نزدیک ممکن است قیمت بالاتری به خود بگیرد.طبیعتا افزایش قیمت دلار تاثیرمستقیم بر بازار  خواهد داشت.مسئولان مربوطه حتما باید مقابل افزایش قیمت دلار بایستند. در ادامه قیمت دلار در بازار امروز را مشاهده می کنید.

قیمت دلار ، یورو، پوند و سایر ارز‌ها امروز یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ را می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمایید. لازم به ذکر است که این نرخ‌ها قیمت بازار آزاد است (بجز دلار که نرخ بازار مبادله ارزی است) و با نرخ ارز سهمیه‌ای متفاوت است.

بروزرسانی قیمت ارزها: یکشنبه 14 آبان - 08:30

ارز

قیمت (ریال)

دلار 511,260

یورو 548,950

درهم امارات 140,280

پوند انگلیس 632,100

لیر ترکیه 18,000

فرانک سوئیس 568,800

یوان چین 70,100

ین ژاپن 342,510

وون کره جنوبی 390

دلار کانادا 382,500

دلار استرالیا 333,000

دلار نیوزیلند 306,700

دلار سنگاپور 377,700

روپیه هند 6,150

روپیه پاکستان 1,801

دینار عراق 391

لیر سوریه 203

افغانی 6,920

کرون دانمارک 73,600

کرون سوئد 47,000

کرون نروژ 46,400

ریال عربستان 136,520

ریال قطر 140,500

ریال عمان 1,327,400

دینار کویت 1,657,200

دینار بحرین 1,366,600

رینگیت مالزی 108,200

بات تایلند 14,320

دلار هنگ کنگ 65,400

روبل روسیه 5,530

منات آذربایجان 300,900

درام ارمنستان 1,280

لاری گرجستان 189,600

سوم قرقیزستان 5,730

سامانی تاجیکستان 47,200

منات ترکمنستان 152,700

پیش بینی ترسناک قیمت دلار تا پایان 1402

دلار تا پایان سال ۱۴۰۲ چه قیمتی خواهد داشت و الان اگه در بازار آزاد نرخش بدون دخالت دولت تعیین میشد نرخش چقدر بود؟

این موضوع برای بورس بازان، تولیدکنندگان ، تجار و سرمایه گذاران بسیار اهمیت دارد. 

در اقتصاد ایران ابزار کنترلی به جای نرخ بهره نرخ ارز است.

عوامل زیادی از جمله تحریم‌ها، میزان صادرات، میزان واردات و رگولاتوری در این دو وموضوعات دیگری هم در نرخ دلار تاثیر گذارند.

در ادامه صحبت های یک کارشناس درباره پیش بینی قیمت دلار بر اساس الگوی برابری قدرت خرید (PPP) و پیش بینی بر اساس مدل اقتصادسنجی را بشنوید. او از دلار 67 یا 86 هزار تومانی صحبت می کند.

البته باید توجه داشت که این تنها پیش بینی است و امسال دلار کاملا برعکس پیش بینی ها عمل کرده است.

بازار سکه گوش به فرمان قیمت دلار

 بررسی قیمت سکه امامی در بازار تهران حاکی از آن است که این فلز گران‌بهای داخلی که در روز پنجشنبه هفته قبل تا نزدیک مرز ۳۰ میلیون تومان پیشروی کرده بود در اولین روز هفته جاری تا پله سوم کانال ۲۹ میلیون تومان ریزش کرد.

گفتنی است که در چند وقت گذشته معامله‌گران شاهد روند‌های ناموفق این چنینی بوده‌اند. به عقیده کارشناسان عدم‌تغییر در شرایط درگیری‌های نظامی منطقه از جمله مهم‌ترین عوامل شکست روند افزایشی اخیر است. این افراد معتقدند که بازار در روز‌های پایانی هفته گذشته به استقبال ریسک‌های احتمالی سخنرانی دبیرکل گروه حزب الله رفته بود که پس اتمام این سخنرانی ریسک‌ها از میان رفت و رشد قیمت بازار نیز جبران شد.

در معاملات پشت‌خطی شنبه شب هم کمتر کسی حاضر بود ریسک خرید سکه امامی را به جان بخرد و فلز زرد رنگ داخلی در مقایسه با عصر شنبه تقریبا رنج بود.

فعالان بازار می‌گفتند به نظر می‌رسد که سکه‌بازان به دنبال تعیین تکلیف قیمت دلار هستند تا مسیر حرکتی خود را مشخص کنند.

اسکناس آمریکایی که در معاملات پشت‌خطی جمعه در حدود ۵۲ هزار و ۱۵۰ تومان به فروش رسیده بود روز گذشته کاهش معناداری را تجربه کرد و تا پله اول کانال ۵۱ هزار تومان پایین آمد.

تکتیکال کار‌ها معتقد که سکه در حال حاضر مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد و در صورتی بالای این مرز ماندگار شود فشار خریداران دوباره به بازار سکه زیاد خواهد شد و احتمال رشد تدریجی سکه تا سطح ۳۰ میلیون تومان وجود دارد.

با این حال اگر نرخ دلار مانند روز قبل اصلاح شود این امر می‌تواند جسارت خریداران را دوباره کاهش دهد و بازار شاهد تداوم ریزش سکه شود.

به عقیده این دسته اگر سکه امامی حمایتی ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را از دست دهد ممکن است فشار فروش در بازار بیشتر شود و سکه نه تنها تا کف کانال ۲۹ میلیون تومان بلکه پله‌های انتهای مرز ۲۸ میلیون تومان عقب‌نشینی کند.

جمعه ۱۲ آبان، بعد از پایان سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان قیمت دلار و سکه در بازار پشت خطی کاهشی شد و طلای جهانی و نفت نیز تا حدودی نزولی شدند؛ به همین دلیل بسیاری از بازیگران بازار طلا برای روز گذشته احتمال شکل‌گیری روند نزولی را داده بودند. گفتنی است انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۱۹۹۲ دلاری در حال معامله است. با توجه به تعطیلی بازار‌های جهانی در روز جاری رقم طلای جهانی تغییر قیمتی نخواهد داشت و فعلا دلار تنها لیدر بازار فلز زرد است.

سکه بهار، پرچمدار بیشترین افت قیمت

روز گذشته ۱۳ آبان قیمت سکه امامی با کاهش ۶۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه بهار نیز افت ۶۰۵ هزار تومانی داشت. این مقدار کاهش، قیمت سکه بهار را از کانال ۲۶ میلیونی پایین کشید و این قطعه با قیمت ۲۵ میلیون و ۴۸۱ هزار تومان معامله شد.

روز گذشته نیم سکه با ۵۰ هزار تومان افزایش با قیمت ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز رشد ۴۰ هزار تومانی داشت و روی قیمت ۱۰ میلیون و ۶۲۶ هزار تومانی ایستاد. سکه گرمی با افزایش ۲۰ هزار تومانی با قیمت پنج میلیون و ۸۷۰ هزار تومان معامله شد.

توازن حباب و قیمت در خانواده سکه‌ها

دیروز قیمت طلا نیز کاهش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با ۲۲۵ هزار تومان افت با رقم ۱۰ میلیون و ۶۷۴ هزارتومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش ۵۰ هزار تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۴۶۵ هزار تومان رسید. هر گرم طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۴۳۳ هزار تومان معامله شد.

در سیزدهمین روز آبان، حباب قطعات سکه توازن بالایی با قیمت قطعات سکه داشت. حباب سکه امامی ۱۷۶ هزار تومان و سکه بهار ۱۸۵ هزار تومان کاهش داشت. نیم‌سکه ۲۵۷ هزار تومان، ربع سکه ۱۴۴ هزار تومان و سکه گرمی ۷۱ هزار تومان افزایش حباب داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه