اخبار هواشناسی | اخبار هواشناسی امروز

منتظر وقوع تابستان جدید باشید | اخبار هواشناسی امروز 22 آبان 1402

پیش بینی های دمای هفتگی از مدل‌های پژوهشگاه اقلیم‌شناسی کشور نشان می‌دهد که از تاریخ ۲۲ تا ۲۸ آبان ماه جاری، دما در ایران به میزان یک تا ۶ درجه سلسیوس افزایش خواهد یافت.

منتظر وقوع تابستان جدید باشید | اخبار هواشناسی امروز 22 آبان 1402
کدخبر : 21304
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 اخبار هواشناسی توصیه کرده مردم حتما نکات ایمنی را رعایت کند تا این سامانه بارشی خسارت جانی و مالی نداشته باشد. اخبار هواشناسی آخر هفته کشور رو به بارش شدید باران قرار دارد و مردم حتما از رودخانه ها فاصله بگیرند. اخبار هواشناسی احتمال طغیان روخانه ها را نیز داده است. اخبار هواشناسی را حتما دنبال کنید. اخبار هواشناسی روز های آینده را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار محیط زیست ایونا، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که خروجی مدل‌های پیش‌بینی دمای هفتگی پژوهشگاه اقلیم‌شناسی کشور نشان می‌دهد که دمای ایران از تاریخ ۲۲ تا ۲۸ آبان ماه جاری بین یک تا شش درجه سلسیوس افزایش می‌یابد. بطور دقیق، در نیمه شمالی کشور، دما در این بازه زمانی میان ۳ تا ۶ درجه سلسیوس گرم‌تر از نرمال پیش‌بینی می‌شود. همچنین، در نیمه جنوبی کشور، افزایش دما بین یک تا ۳ درجه سلسیوس بیشتر از شرایط نرمال تخمین زده می‌شود. در برخی مناطق محدود جنوبی استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان، دما به حداکثر یک درجه سلسیوس بیشتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود.

آخرین داده‌های مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد که میانگین دمای کشور در هفت روز منتهی به ۱۹ آبان ۱.۹ سلسیوس گرم‌تر از نرمال بوده است. در این مدت، بیشترین افزایش دما نسبت به نرمال با میزان ۳.۹ درجه سلسیوس در استان‌های گلستان و اردبیل ثبت شده و کمترین افزایش نسبت به نرمال با مقدار ۰.۳ درجه در استان چهارمحال و بختیاری روی داده است.

اصغری، کارشناس هواشناسی: هشدار زرد آلودگی هوا در خراسان رضوی، سمنان، تهران، البرز، مرکزی، آذربایجان شرقی، اصفهان و خوزستان صادر کرده‌ایم. به احتمال زیاد این هشدار در برخی مناطق به رنگ نارنجی تبدیل خواهد شد.

اصغری، کارشناس هواشناسی: هشدار زرد آلودگی هوا در خراسان رضوی، سمنان، تهران، البرز، مرکزی، آذربایجان شرقی، اصفهان و خوزستان صادر کرده‌ایم. به احتمال زیاد این هشدار در برخی مناطق به رنگ نارنجی تبدیل خواهد شد.

اداره‌کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار سطح نارنجی، پیش‌بینی کرد که آلودگی هوای تهران در روزهای آتی تشدید می‌شود و به همین دلیل، اجتناب از ترددهای غیرضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز ضرورت دارد.

اداره‌کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام کرد: «از دوشنبه تا چهارشنبه (22 تا 24 آبان‌ماه) افزایش غلظت آلاینده‌های جوی همراه با انباشت و کاهش کیفیت هوا در نیمه جنوبی و مناطق مرکزی استان تهران پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی، افزایش شاخص‌ آلودگی هوا در حد ناسالم و در صورت عدم مهار منابع آلاینده ثابت و متحرک در مناطق پرتردد در حد بسیار ناسالم دور از انتظار نیست.

براساس توصیه اداره‌کل هواشناسی استان تهران، باید اجتناب از تردد غیرضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز به‌ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی، مدیریت بهینه در مصرف سوخت‌های فسیلی و کنترل فعالیت‌های صنعتی آلاینده در دستور کار قرار گیرد.

سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی کشور در برخی نقاط ،کاهش رعد و برق و وزش باد شدید موقت و تا سه شنبه برای بیشتر مناطق کشور، جوی پایدار حاکم می‌شود و با توجه به سکون نسبی هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت، انتظار افزایش آلاینده‌های جوی در این مناطق را داریم.

 افزود: از بعد از ظهر چهارشنبه در نوار غربی، بارش‌های پراکنده با کاهش دما خواهیم داشت. در دو روز آینده مناطقی از شمال شرق و شرق افزایش سرعت وزش باد رخ می‌دهد که می‌تواند سبب ایجاد گرد و خاک شود.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز و فردا دریای خزر مواج خواهد شد.

پیش بینی آب هوا در تهران

وی در تشریح وضعیت جوی تهران گفت: برای تهران پیش بینی می‌شود که طی ۴ روز آینده غبار محلی شکل بگیرد. بیشنبه دمای تهران امروز و فردا ۲۲ و کمینه دمای آن به ۱۲ درجه خواهد رسید.

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: از امروز تا سه‌شنبه در اکثر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است و با توجه به سکون نسبی هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت غلظت آلاینده‌ها افزایش می‌یابد.

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: از امروز تا سه‌شنبه در اکثر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است و با توجه به سکون نسبی هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت غلظت آلاینده‌های جوی افزایش می‌یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه