اخبار هواشناسی | اخبار هواشناسی امروز

هشدار جو نا آرام در استان های ایران | اخبار هواشناسی امروز 1 آذر 1402

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در شرق کشور همچنین افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوای کلانشهرها طی روزهای شنبه تا سه شنبه هفته آینده (۴ تا ۷ آذرماه) خبر داد.

هشدار جو نا آرام در استان های ایران | اخبار هواشناسی امروز 1 آذر 1402
کدخبر : 21521
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 اخبار هواشناسی توصیه کرده مردم حتما نکات ایمنی را رعایت کند تا این سامانه بارشی خسارت جانی و مالی نداشته باشد. اخبار هواشناسی آخر هفته کشور رو به بارش شدید باران قرار دارد و مردم حتما از رودخانه ها فاصله بگیرند. اخبار هواشناسی احتمال طغیان روخانه ها را نیز داده است. اخبار هواشناسی را حتما دنبال کنید. اخبار هواشناسی روز های آینده را در ادامه می‌خوانید.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در شرق کشور همچنین افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوای کلانشهرها طی روزهای شنبه تا سه شنبه هفته آینده (۴ تا ۷ آذرماه) خبر داد.

صادق ضیاییانافزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امروز (اول آذرماه) در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده رخ خواهد داد و به‌تدریج سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد.

وی اضافه کرد: پنجشنبه (۲آذرماه) در اغلب مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت. جمعه (۳ آذرماه) با عبور موجی از نیمه جنوبی کشور در برخی نقاط خوزستان، لرستان ، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی و شنبه (۴ آذرماه)در جنوب کرمان، شرق هرمزگان و سیستان و بلوچستان بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: تا روز سه شنبه (۷ آذرماه) در اغلب مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود که موجب افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت طی روزهای شنبه تا سه شنبه خواهد شد.

وی افزود: امروز دریای خزر و خلیج فارس و پنجشنبه علاوه بر این مناطق دریای عمان نیز مواج و متلاطم خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲ آذر ‌ماه) نیمه ابری، گاهی افزایش ابر، وزش باد و در بعضی ساعت‌ها غبار محلی با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و طی ‌ جمعه (۳ آذر ماه) صاف تا کمی ابری، در بعضی ساعت‌ها غبار محلی با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی فردا و پس فردا (۲ و ۳ آذرماه) بندرعباس با دمای ۲۹ و ۲۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۴- و ۱- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

برخورد سیاسی با هواشناسی این مشکلات را ایجاد می‌کند

خبرآنلاین نوشت: دماسنج ما در شرایط استاندارد(در سایه و در ۱/۵متری سطح زمین) قرار دارد و ما درباره این اطلاعات، بده‌بستان جهانی داریم. نمی‌شود دستکاری کنیم. ضمنا دمای دماسنج با دمای احساسی فرق می‌کند. حتی دماسنج ۲تا ماشین هم دمای یکسانی نشان نمی‌دهد. بالاترین دمایی که در کره زمین به ثبت رسیده، ۵۵ تا ۵۶درجه سانتیگراد است. 

به گزارش قدس خراسان، زهرا مبشری افزود: بارش ها از عصر روز گذشته در خراسان رضوی آغاز شد که شهرستان سرخس بیشترین بارش را داشته است.

وی ادامه داد: بارش ها از عصر امروز در مناطق سردسیر و کوهستانی خراسان رضوی به شکل برف خواهد بود که کمینه دمای شبانه استان را تا صفر درجه کاهش خواهد داد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تصریح کرد: هم اکنون آسمان این استان صاف و در برخی مناطق ابری است و وزش باد نیز در نواحی شرقی در حال شدت گرفتن است.

وی خاطر نشان کرد: در شبانه روز گذشته، قوچان با کمینه دمای ۲ درجه سلسیوس و سرخس با ۳۰ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های استان بوده اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۹ تا ۲۲ درجه را به ثبت رسانده است.

مبشری اضافه کرد: دمای هوای امروز مشهد با ۶ درجه کاهش نسبت به دیروز به ۱۶ درجه خواهد رسید و دمای شبانه این کلانشهر نیز به چهار درجه بالای صفر کاهش خواهد یافت.

 با توجه به هشدارهای صادره از سازمان هواشناسی و در راستای آمادگی برای مقابله با شرایط آب‌وهوایی نامساعد، شاهین فتحی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، بارش قابل توجه باران و برف در مناطق مختلف استان، به ویژه در ارتفاعات و محورهای کوهستانی، رخ داده است.

فتحی توضیح داد: با تدابیر لازم از چند روز پیش، تمهیدات لازم جهت مقابله با احتمالی آسیب‌ها فراهم شده و نیروهای هلال احمر با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها، به طور کامل برای انجام عملیات امداد و نجات در شرایط اضطراری آماده هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران به رانندگان نیز توصیه کرد که با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده‌ها، همراهی زنجیر چرخ و رعایت فاصله طولی استاندارد با خودروها، از بروز حوادث جاده‌ای جلوگیری کنند. وی همچنین افزود: "پیش از شروع سفر، رانندگان بهتر است وضعیت آب و هوایی مسیر را بررسی و اطلاعات لازم را کسب کنند."

فتحی همچنین به توجه کوه‌نوردان به شرایط بارندگی و وجود برف در ارتفاعات تاکید کرد و توصیه کرد که تا زمان بهبود شرایط جوی، از صعود به این نواحی خودداری کنند، زیرا سقوط بهمن در این شرایط امکان‌پذیر است.

وی در پایان توجه هموطنان را به این نکته جلب کرد که در مواجهه با حوادث جاده‌ای، آوار و کوهستان، می‌توانند با شماره گیری تلفن ۱۱۲، درخواست امدادرسانی خود را به ندای امداد و نجات هلال احمر اطلاع دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه