اخبار هواشناسی | اخبار هواشناسی امروز

هوای سرد و برفی در انتظار این استان ها

آخرین وضعیت هواشناسی ایران برای امروز پنج‌شنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ منتشر شد.

هوای سرد و برفی در انتظار این استان ها
کدخبر : 21539
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 اخبار هواشناسی توصیه کرده مردم حتما نکات ایمنی را رعایت کند تا این سامانه بارشی خسارت جانی و مالی نداشته باشد. اخبار هواشناسی آخر هفته کشور رو به بارش شدید باران قرار دارد و مردم حتما از رودخانه ها فاصله بگیرند. اخبار هواشناسی احتمال طغیان روخانه ها را نیز داده است. اخبار هواشناسی را حتما دنبال کنید. اخبار هواشناسی روز های آینده را در ادامه می‌خوانید.

امروز در اکثر مناطق کشور جو آرام است. جمعه و شنبه با عبور موجی از نیمه جنوبی کشور بارش‌های پراکنده همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

طی روزهای شنبه تا سه‌شنبه آینده در اکثر مناطق کشور جو آرام است که باعث افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت طی این مدت می‌شود.

شاهین فتحی؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: پس از دریافت هشدارهای صادره از سازمان هواشناسی، در ۲۴ گذشته، شاهد بارش قابل توجه باران و برف در نقاط مختلف استان تهران، بالاخص در ارتفاعات و محورهای کوهستانی هستیم که جهت آمادگی هرچه بیشتر عوامل عملیاتی پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و کوهستانی جهت امدادرسانی‌های احتمالی به هموطنان، تا اطلاع ثانوی در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

فتحی توضیح داد: از چند روز پیش تمهیدات لازم اندیشیده شده و نیروهای هلال احمر با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها، آماده انجام عملیات هستند.

وی افزود: به رانندگان توصیه می‌کنیم جهت پیشگیری از بروز حوادث جاده‌ای در شرایط بارندگی و لغزندگی، ضمن همراه داشتن زنجیر چرخ و حفظ فاصله طولی استاندارد با خودروها، پیش از آغاز سفر خود نسبت به بررسی وضعیت آب و هوایی مسیر تا مقصد، آگاهی لازم را کسب کنند.

فتحی خاطرنشان کرد: تا مساعد شدن شرایط جوی به تمامی‌کوهنوردان توصیه می‌کنیم از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند، زیرا با توجه به بارش برف در ارتفاعات، احتمال سقوط بهمن دور از انتظار نیست.

مدیرعامل هلال احمر استان تهران تصریح کرد: هموطنان می‌توانند در صورت مواجهه با حوادث جاده‌ای، آوار و کوهستان، با شماره گیری تلفن ۱۱۲، درخواست امدادرسانی خود را به ندای امداد و نجات هلال احمر اعلام کنند.

سازمان هواشناسی از کاهش دما ۷ مرکز استان به زیر صفر درجه، خبر داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در شرق کشور همچنین افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوای کلانشهرها طی روزهای شنبه تا سه شنبه هفته آینده (۴ تا ۷ آذرماه) خبر داد.

صادق ضیاییان افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امروز (اول آذرماه) در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده رخ خواهد داد و به‌تدریج سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد.

وی اضافه کرد: پنجشنبه (۲آذرماه) در اغلب مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت. جمعه (۳ آذرماه) با عبور موجی از نیمه جنوبی کشور در برخی نقاط خوزستان، لرستان ، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی و شنبه (۴ آذرماه)در جنوب کرمان، شرق هرمزگان و سیستان و بلوچستان بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: تا روز سه شنبه (۷ آذرماه) در اغلب مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود که موجب افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت طی روزهای شنبه تا سه شنبه خواهد شد.

وی افزود: امروز دریای خزر و خلیج فارس و پنجشنبه علاوه بر این مناطق دریای عمان نیز مواج و متلاطم خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲ آذر ‌ماه) نیمه ابری، گاهی افزایش ابر، وزش باد و در بعضی ساعت‌ها غبار محلی با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و طی ‌ جمعه (۳ آذر ماه) صاف تا کمی ابری، در بعضی ساعت‌ها غبار محلی با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی فردا و پس فردا (۲ و ۳ آذرماه) بندرعباس با دمای ۲۹ و ۲۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۴- و ۱- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه