قیمت طلا | قیمت طلا امروز در بازار

قیمت طلا امروز بازار را لرزاند | قیمت طلا امروز به چند رسید؟

قیمت سکه و قیمت طلا امروز پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ را در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت طلا امروز بازار را لرزاند | قیمت طلا امروز به چند رسید؟
کدخبر : 22223
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت طلا در بازار تغییر کرد. قیمت طلا در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا  امروز را در ادامه بخوانید.قیمت طلا

قیمت طلا

بروزرسانی: پنجشنبه 7 دی - 08:30

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای 18 عیار / 750 25,060,000

طلای ۲۴ عیار 33,414,000

طلای 18 عیار / 740 24,726,000

طلای دست دوم 24,726,350

آبشده کمتر از کیلو 108,650,000

مثقال طلا 108,580,000

انس طلا 2,086.53

قیمت سکه

سکه امامی تک فروشی 295,510,000

سکه بهار آزادی تک فروشی 260,800,000

نیم سکه تک فروشی 155,500,000

ربع سکه تک فروشی 104,350,000

سکه گرمی تک فروشی 58,180,000

تمام سکه (قبل 86) 259,000,000

نیم سکه (قبل 86) 124,000,000

ربع سکه (قبل 86) 64,000,000

حباب سکه

حباب سکه امامی 47,430,000

حباب سکه بهار آزادی 13,320,000

حباب نیم سکه 31,630,000

حباب ربع سکه 42,290,000

حباب سکه گرمی 27,630,000

به گزارش رویترز، امید به کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ۲۰۲۴ قیمت طلا را در روز سه شنبه از ۲۰۶۰ دلار فراتر برد. طلا امروز کمی کاهش قیمت را تجربه کرده، اما همچنان بالاتر از ۲۰۶۰ دلار قرار دارد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۵ درصد کاهش به ۲۰۶۴ دلار و ۷۱ سنت رسید.

انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا مبنی بر کاهش تورم و پایین‌تر از حد انتظار بودن شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در این کشور امید به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را در ماه مارس ۲۰۲۴ افزایش داده است.

 بازار طلا دیروز در اعتراض به اجرای مقررات جدید سامانه مودیان تعطیل بود. سامانه‌ای که به اعتقاد سازمان امور مالیاتی با هدف شفاف‌سازی راه‌اندازی شده و صنف طلا می‌گویند این کار سرک کشیدن به زندگی مردم است.

قیمت طلا و سکه، اما دیروز با تکیه بر فاکتور‌های اثرگذار بر این بازار روند صعودی داشت. دلار نوسانات محدود افزایشی داشت و در لحظه نگارش این گزارش انس جهانی طلا هم با رشد بیش از ۶ دلاری با قیمت ۲۰۵۹ دلاری در حال معامله است.

گفتنی است با توافقات صورت گرفته اتحادیه طلا و جواهر تهران با سازمان امور مالیاتی بازار طلا امروز باز است. در جدول زیر قیمت طلا و انواع قطعات سکه در لحظه گشایش بازار امروز قابل مشاهده است.

تمام قطعات سکه رشد داشت

روز گذشته پنجم دی ۱۴۰۲ سکه امامی افزایش ۱۰۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۲۹ میلیون و ۴۱۰ هزار تومانی معامله شد. دیروز سکه بهار بیشترین افزایش قیمت را داشت. این قطعه با رشد ۲۲۱ هزار تومانی به کانال ۲۶ میلیونی صعود کرد و با قیمت ۲۶ میلیون و ۲۰ هزار تومان معامله شد.

در چهارمین روز هفته قیمت نیم‌سکه با رقم ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد و رشد ۱۰۰ هزار تومانی داشت. ربع سکه نیز با ۵۰ هزار تومان افزایش با رقم ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی روی رقم پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی ایستاد و افزایش ۵۰ هزار تومانی داشت.

طلا صعودی شد

روز گذشته قیمت طلا نیز افزایشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افزایش ۸۸ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون ۷۲۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار رشد ۲۰ تومانی داشت و با رقم دو میلیون و ۴۷۶ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای دست دوم نیز به دو میلیون و ۴۴۲ هزار تومان رسید.

دیروز حباب قیمت روند نسبتا یکدستی داشت. حباب سکه امامی ۳۷۳ هزار تومان، سکه بهار۳۱۳ هزار تومان، نیم‌سکه ۴۷ هزار تومان و ربع سکه ۳۰هزار تومان رشد داشت. حباب سکه گرمی ۹ هزار تومان کاهش داشت.

قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار با رشد ۳۸ هزار تومانی در مقایسه با دیروز به دو میلیون و ۴۹۳ هزار تومان رسید و اگر سیگنال صعودی جدیدی به بازار برسد آنوقت نرخ طلا ۱۸ عیار در روز‌های آینده پتانسیل صعود تا محدوده دو میلیون و ۵۲۱ هزارتومان را پیدا می‌کند. سکه امامی که امروز با رشد قیمت تقریبا نیم‌میلیونی موفق به عبور از نیمه کانال ۲۹ میلیون شد، فعلا جایگاه ۲۹ میلیون و ۷۴۵ هزار تومان را هدف گرفته، اما اگر روند بازار عوض شود، سکه امامی احتمالا وادار به عقب‌نشینی تا نیمه کانال ۲۹ میلیون می‌شود.

طلا ۱۸ عیار امروز پنجم دی تا بعدازظهر به‌ازای هر گرم دو میلیون و ۴۹۳ هزار تومان معامله شد. قیمت طلا ۱۸ عیار به‌این ترتیب نسبت به دیروز گرمی ۳۸ هزار تومان رشد داشته و اگر روند صعودی قیمت‌ها در بازار ادامه داشته باشد، آنوقت باید محدوده دو میلیون و ۴۹۷ هزار تومان را جایگاه بعدی بدانیم.

قیمت طلا ۱۸ عیار در قدم بعدی می‌تواند تا دو میلیون و ۵۰۲ هزار تومان بالا برود و محدوده دو میلیون و ۵۲۱ هزار تومان، محدوده مقاومتی سوم طلا در این برهه محسوب می‌شود. حالا اگر سناریو برعکس باشد و طلا در مسیر نزولی قدم بردارد، آنوقت باید منتظر کاهش قیمت نرخ طلا ۱۸ عیار تا دو میلیون و ۴۸۲ هزار تومان باشیم و افزایش حجم فروش در آن موقعیت، می‌تواند قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار را تا دو میلیون و ۴۷۰ و حتی دو میلیون و ۴۶۲ هزار تومان تنزل کاهش دهد. فراموش نکنیم که طلا ۱۸ عیار امسال تا دو میلیون و ۲۳۹ هزار تومان پایین آمده و آنطرف مرز دو میلیون و ۷۴۸ هزار تومان را سقف قیمت طلا می‌دانیم.

قیمت سکه امامی امروز با رشد قیمت ۵۴۷ هزار تومانی از نیمه کانال ۲۹ میلیون عبور کرد و تا ۲۹ میلیون و ۶۵۲ هزار تومان پیش رفت. فعلا محدوده ۲۹ میلیون و ۶۷۶ هزار تومان اولین سد مقابل سکه امامی است و با فتح این سنگر ممکن است قیمت سکه امامی تا ۲۹ میلیون و ۷۰۵ و بعد از آن تا ۲۹ میلیون و ۷۴۵ هزار تومان رشد داشته باشد. حالت دوم هم به شکلی است که اگر سکه امامی در مسیر معکوس حرکت کند، قیمت آن در روز‌های آینده پتانسیل عقب‌نشینی تا ۲۹ میلیون و ۵۳۸ هزار تومان را دارد. سکه امامی از ابتدای سال تا امروز یکبار تا قله تاریخی ۳۴ میلیون و ۹۸۱ هزار تومان بالا رفته و آنطرف کمترین قیمت سکه امامی ۲۷ میلیون و ۲۰۱ هزار تومان بوده است.

نیم‌سکه بهار آزادی امروز به‌شکل تکفروشی ۲۰۰ هزار تومان بیشتر از دیروز به‌فروش رسید و به‌شکل میانگین ۱۵ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان قیمت خورد. بررسی‌ها نشان می‌دهد اگر نیم‌سکه بهار آزادی روند ماه‌ها و هفته‌های قبلی خودش را داشته باشد، توانایی رسیدن به جایگاه ۱۵ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان را دارد، اما اگر ریزش جدیدی در بازار کلید بخورد، قیمت نیم‌سکه احتمالا در قدم اول به ۱۵ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان بر‌می‌گردد و حتی می‌توانیم منتظر عقب‌نشینی نیم‌سکه از مرز ۱۵ میلیون و ۳۰۰ باشیم. نمودار نیم‌سکه کف قیمت آن در ۹ ماه قبلی را ۱۴ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان نشان می‌دهد و بالاترین قیمت نیم‌سکه در امسال ۱۹ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان به ثبت رسیده است.

ربع‌سکه بهار آزادی که امروز معادل ۱۰ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان فروخته شد، رشد قیمت ۱۵۰ هزار تومانی را تجربه کرد. با ادامه این روند ربع‌سکه بهار آزادی دل‌وجرات عبور از نیمه کانال ۱۰ میلیون را پیدا می‌کند و می‌تواند تا ۱۰ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان جلو برود. آنطرف ماجرا ربع‌سکه بهار آزادی از سمت معامله‌گران در ناحیه ۱۰ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان حمایت می‌شود و با سقوط این سنگر ممکن است قیمت ربع‌سکه بهار آزادی به ۱۰ میلیون و ۹۰ هزار تومان برسد. ربع‌سکه امسال کمتر از ۹ میلیون و ۹۳۳ هزار تومان قیمت نداشته و بیشترین قیمت ربع‌سکه ۱۲ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان بوده است.

سکه گرمی که ارزان‌ترین قطعه بین سکه‌هاست، امروز پنج میلیون و ۸۲۰ هزار تومان به‌فروش رسید و درمقایسه با دیروز حدود ۵۰ هزار تومان گران شد. با تداوم وضعیتی که امروز در بازار حاکم بوده، قیمت سکه گرمی قابلیت رشد تا پنج میلیون و ۸۷۰ و بعد از آن پنج میلیون و ۹۷۰ هزار تومان را دارد. حالا اگر سکه گرمی به‌جای مسیر صعودی در مسیر نزولی قدم بردارد، ارزش آن اول به پنج میلیون و ۷۲۰ هزار تومان می‌رسد و آنوقت ممکن است به عقب‌نشینی تا پنج میلیون و ۶۷۰ هزار تومان رضایت دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه