اخبار هواشناسی | اخبار هواشناسی امروز

کولاک برف و تگرگ در این استان ها | اخبار هواشناسی امروز 23 دی 1402

اداره هواشناسی استان تهران با صدور هشدار سطح نارنجی فعالیت سامانه بارشی از بارش برف همراه با کولاک و مه‌آلودگی طی امروز تا دوشنبه خبر داد.

کولاک برف و تگرگ در این استان ها | اخبار هواشناسی امروز 23 دی 1402
کدخبر : 22528
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

  اخبار هواشناسی توصیه کرده مردم حتما نکات ایمنی را رعایت کند تا این سامانه بارشی خسارت جانی و مالی نداشته باشد. اخبار هواشناسی آخر هفته کشور رو به بارش شدید باران قرار دارد و مردم حتما از رودخانه ها فاصله بگیرند. اخبار هواشناسی احتمال طغیان روخانه ها را نیز داده است. اخبار هواشناسی را حتما دنبال کنید. اخبار هواشناسی روز های آینده را در ادامه می‌خوانید.

توصیف سامانه اول: فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: بعدازظهر شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲۳

زمان پایان: صبح دوشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲۵

نوع مخاطره ارتفاعات استان بارش برف همراه با مه گاهی کولاک برف

نیمه شمالی استان: بارش باران و برف نیمه جنوبی استان بارش پراکنده باران

منطقه اثر نیمه شمالی و غربی استان تهران به ویژه ارتفاعات

اثر مخاطره:

کاهش دید و لغزندگی و اختلال تردد در جاده ها به ویژه نواحی کوهستانی امکان جاری شدن روان آب و بالا آمدن آب رودخانه ها، یخبندان شبانه احتمال سقوط بهمن در نواحی برف گیر خطر رها شدن سنگ در ارتفاعات آب گرفتگی معابر عمومی.

توصیه:

احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه ها و عدم اسکان در این مناطق، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها، احتیاط تردد در مسیرهای کوهستانی، محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها لایروبی، کانال‌ها و آب‌روها محافظت از لوله‌های آبرسانی و تاسیسات آبی.

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشاری

زمان شروع: بعدازظهر یکشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲۴

زمان پایان: سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲۶

نوع مخاطره: وزش باد شدید در نواحی غربی و جنوبی و ارتفاعات گاهی خیلی شدید.

منطقه اثر: استان تهران به ویژه نیمه جنوبی و مناطق غربی

اثر مخاطره:

احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت و مست خطر رها شدن سنگ در ارتفاعات و سقوط بهمن، احتمال شکستن درختان کهنسال.

توصیه: اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، پرهیز از صعود به ارتفاعات، اجتناب از پرواز با گلایدر و هواپیماهای سبک،‌عدم پارک خودرو در کنار درختان کهنسال و سازه‌های نیمه‌کاره.

صادق ضیائیان در گفت‌ؤگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد:‌  با توجه به فعالیت سامانه بارشی، سازمان هواشناسی برای جنوب غرب آذربایجان غربی، ارتفاعات شمالی آذربایجان شرقی، ارتفاعات و محورهای مواصلاتی اردبیل و شمال غربی کردستان هشدار سطح قرمز صادر کرده است.

وی ادامه داد:‌برای این مناطق بارش برف سنگین پیش‌بینی شده و توصیه می‌کنیم مردم از هرگونه ترددی خودداری کنند و سفرها را به زمان دیگری موکول کنند.

وی با اشاره به احتمال وقوع بهمن، افزود: بر این اساس به کوهنوردان توصیه می‌کنیم به‌هیچ عنوان فعالیتی نداشته باشند.

رییس مرکز ملی پیش بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: دستگاه‌های اجرایی بایستی برای برف‌روبی آمادگی داشته باشند. احتمال قطعی برف و انسداد راه‌های روستایی به‌ویژه در مناطق سردسیر و حتی انسداد راه‌های شریانی در گردنه‌ها وجود دارد.

ضیائیان با تاکید بر این‌که روستاییان باید برای قطعی برق و انسداد جاده‌ها آمادگی داشته باشند، اضافه کرد: این احتمال وجود دارد در ارتفاعات به ویژه ارتفاعات جنوب غرب استان آذربایجان غربی شاهد بارش برف 1 متری باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه