اخبار هواشناسی | اخبار هواشناسی امروز

بارش باران و برف سراسر کشور را در بر میگیرد | اخبار هواشناسی امروز 7 بهمن 1402

آخرین وضعیت آب و هوای امروز شنبه هفتم بهمن اعلام شد.

بارش باران و برف سراسر کشور را در بر میگیرد | اخبار هواشناسی امروز 7 بهمن 1402
کدخبر : 22761
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

  اخبار هواشناسی توصیه کرده مردم حتما نکات ایمنی را رعایت کند تا این سامانه بارشی خسارت جانی و مالی نداشته باشد. اخبار هواشناسی آخر هفته کشور رو به بارش شدید باران قرار دارد و مردم حتما از رودخانه ها فاصله بگیرند. اخبار هواشناسی احتمال طغیان روخانه ها را نیز داده است. اخبار هواشناسی را حتما دنبال کنید. اخبار هواشناسی روز های آینده را در ادامه می‌خوانید.

 بارش‌ها در غرب و زاگرس مرکزی تشدید شده و نیمه غربی و مناطقی از جنوب و شمال شرق کشور را نیز فرا می‌گیرد.

یکشنبه در دامنه‌های زاگرس واقع در جنوب غرب، غرب و شمال غرب کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد و سپس بارش به شرق سواحل دریای خزر و کل نوار شرقی کشور کشیده خواهد شد.

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: امروز بارش‌ها در غرب و زاگرس مرکزی تشدید شده و نیمه غربی و مناطقی از جنوب و شمال شرق کشور را نیز فرا می‌گیرد.

یکشنبه در دامنه‌های زاگرس واقع در جنوب غرب، غرب و شمال غرب کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد و سپس بارش به شرق سواحل دریای خزر و کل نوار شرقی کشور کشیده خواهد شد.

امروز خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و یکشنبه شرق خلیج فارس مواج است. یکشنبه و دوشنبه نیز دریای خزر مواج است.

آسمان تهران امروز شنبه (۷ بهمن) ابری، در برخی ساعات همراه با بارش باران و مه رقیق و از بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و در روز یکشنبه (۸ بهمن) ابری، با بارش پراکنده و به تدریج وزش باد شدید و کاهش ابر با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا بندرعباس با دمای ۲۵ و ۲۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۹- و ۱۰- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

 کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید از فردا جمعه (ششم بهمن) به کشور خبر داد و گفت: تهران هم دارای بارش است.

به گزارش ایرنا از سازمان هواشناسی، کبری رفیعی افزود: امروز پنج‌شنبه در برخی نقاط دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در غرب و جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز هم در زنجان، البرز، قزوین و تهران و سواحل شمالی و شمال شرق کشور بارش پراکنده باران و برف را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: برای فردا جمعه با ورود سامانه بارشی جدید در سمت جنوب غرب در استان‌های واقع در جنوب غرب و جنوب کشور بارش باران و برف آغاز می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: برای بعدازظهر جمعه گستره این بارش‌ها مناطقی از شمال غرب، غرب، مرکز شرق و شمال شرق کشور را در برمی‌گیرد ضمن اینکه برای روز شنبه هفتم بهمن با فعالیت این سامانه بارشی در کل کشور شاهد بارندگی خواهیم بود.

وی افزود: از اواخر وقت روز یکشنبه هشتم بهمن این سامانه بارشی به‌تدریج از کشور خارج می‌شود.

رفیعی ادامه داد: شدت بارش‌ها برای فردا جمعه در حد هشدار نارنجی در چهارمحال‌وبختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، شمال فارس، جنوب غرب آذربایجان غربی، جنوب و شرق لرستان، غرب و جنوب غرب اصفهان است که منجر به آب‌گرفتگی معابر پر شدن مسیل‌ها و لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید در این مناطق می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی از هم‌وطنان خواست تا حتماً تمهیدات لازم را درنظر بگیرند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه