حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

کف حقوق بازنشستگان در سال جدید اعلام شد | بازنشستگان خودشان را آماده کنند

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: کف حقوق کارمندان دولت ۱۰ میلیون تومان و سقف حقوق خالص پرداختی‌اش ۷۰ میلیون تومان شد. بازنشستگان کف حقوق‌شان ۹ میلیون تومان است.

کف حقوق بازنشستگان در سال جدید اعلام شد | بازنشستگان خودشان را آماده کنند
کدخبر : 22823
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

با توجه به روال هر سال حقوق بازنشستگان اوایل سال جدید کمی افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان همانند سایر حقوق به صورت ماهانه پرداخت می شود. مجلس با افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1402 موافقت کرده است و طبق خبر های اخیر به دست آمده درباره حقوق بازنشستگان و میزان افزایش آن مشخص شده است. اخبار منتشر شده از کمیسیون تلفیق حاکی از آن است که حقوق بازنشستگان بالاخره امسال افزایش و همسان‌سازی اجرایی خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ ادامه داد: سقف پاداش پایان بازنشستگی ۵۵۰ میلیون تومان است. مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد. ۳ هزار امتیاز هم برای همه حقوق بگیران مصوب شد، البته به کارکنان وزارت کشور یک ونیم برابر حق و حقوق شغل و شاغل اضافه شد.

وی ادامه داد: از دیگر مصوبات افزایش سرمایه بانک مسکن به میزان ۱۰۰ همت دولت مجاز شد که برای قانون تولید جهش مسکن از طرق مختلف تامین شود.

زارع در خصوص افزایش ۳ هزار امتیاز به حقوق بگیران گفت: ۳هزار امتیاز است که بین یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان برای همه حقوق‌بگیران افزایش پیدا می‌کند این علاوه بر آن ۲۰ درصد افزایش است که چرا برای بازنشستگان و چه برای کارکنان دولت به حقوق‌شان اضافه می‌شود

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳

حداقل حقوق بازنشستگان در سال آینده ۹ میلیون تومان تعیین گردیده است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که در سال آینده حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان (مشمول و غیرمشمول قانون مدیریت خدمات کشوری)، به میزان ۲۰درصد افزایش یابد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت صبح امروز شنبه هفتم بهمن ۱۴۰۲ و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش هزینه‌ای، با تصویب جزء ۲ بند الف تبصره ۱۵ این لایحه به شرح زیر موافقت کردند:

۲- حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان (مشمول و غیرمشمول قانون مدیریت خدمات کشوری)، به میزان بیست درصد (۲۰%) افزایش می‌یابد. تفاوت تطبیق موضوع ماده (۷۸) قانون مدیریت خدمات کشوری، تفاوت تطبیق موضوع جزء (۱) بند «الف» تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور و تفاوت تطبیق موضوع بند «ی» تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور در حکم حقوق،بدون تغییر باقی می‌ماند.

۱-۲- حداقل مبلغ مندرج در حکم کارگزینی و قرارداد منعقده ماهانه حقوق بگیران به میزان صد میلیون (۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال تعیین می‌شود.

۲-۳- حداقل حکم حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرائی متناسب با سنوات خدمت به میزان نود میلیون (۹۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تعیین می‌شود.

۲-۴- در اجرای ماده ۴۵ قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب ۱۳۶۳ حداقل دریافتی ماهانه سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق غیر عملیاتی معادل ۶۰ درصد حداقل دریافتی پایور، حداقل دریافتی ماهانه سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق عملیاتی معادل ۷۵ حداقل دریافتی پایور و حداقل دریافتی ماهانه سربازان وظیفه متاهل بدون فرزند معادل ۹۰ درصد دریافتی حداقل دریافتی پایور می‌باشد.

سازمان برنامه و بودجه مکلف است کلیه اعتبارات لازم جهت اجرای این بند را در ردیف بودجه مستقل به صورت جداگانه ذیل ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران منظور کند.»

جزییات افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

در خبر زیر جزییات مهمی درباره افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1403 را میخوانید.

خبری درباره افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1403 منتشر شده است. بنا به شرایط جامعه و تورم سالیانه به حقوق بازنشستگان اضافه میشود. هرسال بر سر افزایش حقوق بازنشستگان بحث هایی صورت میگیرد. حقوق بازنشستگان جز مسائل اساسی محسوب میشود . در ادامه جدیدترین خبر درباره افزایش حقوق بازنشستگان 1403 را میخوانید.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با افزایش ۲۰ درصدی حقوق صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی موافقت کردند.

مایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش هزینه‌ای، با تصویب جزء ۱ بند الف تبصره ۱۵ این لایحه به شرح زیر موافقت کردند:

الف- در سال ۱۴۰۳ حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر در ماده (۱) قانون برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی، کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات به شرح زیر افزایش می‌یابد:

- ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر و حقوق بازنشستگان ، وظیفه بگیران، مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی به میزان بیست درصد(۲۰%) افزایش می‌یابد.»

کف حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: کف حقوق کارمندان دولت ۱۰ میلیون تومان و سقف حقوق خالص پرداختی‌اش ۷۰ میلیون تومان شد. بازنشستگان کف حقوق‌شان ۹ میلیون تومان است.

رحیم زارع درباره افزایش حقوق گروه‌های حقوق بگیر و بازنشستگان در لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: ضریب حقوق حقوق بگیران ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد. کف حقوق کارمندان دولت ۱۰ میلیون تومان و سقف حقوق خالص پرداختی‌اش ۷۰ میلیون تومان شد. بازنشستگان کف حقوق‌شان ۹ میلیون تومان است. سربازانی که در منطقه غیرعملیاتی هستند، ۶۰ درصد پایور و کسانی که در منطقه عملیاتی خدمت می‌کنند و مجرد هستند، ۷۵ درصد پایور و کسانی که متاهل بدون فرزند هستند، ۹۰ درصد پایور دریافتی خواهند داشت.

بازنشستگان و خصوصا  بازنشستگان تامین اجتماعی  که بسیاری از آنها حداقل بگیر هستند، دغدغه‌های معیشتی دارند و این امر باعث گلایه این قشر شده است. گلایه‌هایی که هر از گاهی خود را به شکل تجمع های صنفی آرام نشان می‌دهد و این قشر دوران دیده را مجبور می‌کند افزایش حقوقشان را مطالبه کنند.

اگر چه در این سالها همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند مرحله اجرا شده، اما پایین بودن دریافتی بخش زیادی از مستمری بگیران تامین اجتماعی سبب شده که این افزایش‌ حقوق، کفاف زندگی آنها را ندهد و مطالبه رشد بیشتر حقوق خود را داشته باشند. موضوعی که در برنامه هفتم توسعه هم به آن اشاره و روزنه امیدی را برای این قشر از جامعه ایجاد کرده است.

اسکندر کاکایی مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، درخواست اصلی بازنشستگان تامین اجتماعی را افزایش دریافتی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان دانست و گفت: البته این کار تاکنون چند مرتبه انجام شده است.

کاکایی با اشاره به طیف گسترده مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی، گفت: بر خلاف سایر صندوق‌های بازنشستگی که اکثر اعضای آنها با ۳۰ سال سابقه بیمه پردازی بازنشسته شده‌اند، در تامین اجتماعی افرادی داریم که از یک تا ۳۵ سال سابقه بیمه پردازی داشته و طبیعتا متناسب با این میزان سابقه، دریافتی آنها نیز متفاوت است.

وی دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی را وابسته به دو شاخص مهم میزان سنوات بیمه پردازی و میانگین دستمزد دو سال آخر عنوان کرد و ادامه داد: در این بین شاخص سال‌های بیمه پردازی بسیار اثرگذار بوده و می‌توان مستمری بگیران را از نظر این شاخص به سه گروه یک تا ۱۰ سال سابقه بیمه پردازی، ۱۰ تا ۲۰ سال سابقه و ۲۰ تا ۳۵ سال سابقه دسته بندی کرد.

این مسئول افزود: میزان دریافتی مستمری بگیران تامین اجتماعی در استانی مانند کرمانشاه از حدود ۵۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود و افرادی هم داریم که بالغ بر ۳۰ میلیون تومان مستمری می‌گیرند، زیرا میانگین دستمزد دو سال آخر آنها بالا بوده و متناسب با همین میزان دستمزد نیز بیمه پردازی داشته‌اند. برای مثال کسی که دو سال سابقه بیمه پردازی دارد، به اندازه دو روز حداقل حقوق مستمری دریافت خواهد کرد و از سایر مزایا مانند کمک هزینه اولاد، عائله‌مندی، کمک هزینه معیشتی و مسکن و… نیز متناسب با همین دو سال بهره‌مند خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه