اخبار هواشناسی | اخبار آب و هواشناسی

سال جدید حسابی پر برکت و بارانی است | وضعیت آب و هوا این شهر ها در فروردین سرد و بارانی است!

بارش های سنگین بهاره،از روز جمعه در فلات ایران آغاز می شود.

سال جدید حسابی پر برکت و بارانی است | وضعیت آب و هوا این شهر ها در فروردین سرد و بارانی است!
کدخبر : 24050
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

اخبار هواشناسی توصیه کرده مردم حتما نکات ایمنی را رعایت کند تا این سامانه بارشی خسارت جانی و مالی نداشته باشد. اخبار هواشناسی آخر هفته کشور رو به بارش شدید باران قرار دارد و مردم حتما از رودخانه ها فاصله بگیرند. اخبار هواشناسی احتمال طغیان روخانه ها را نیز داده است. اخبار هواشناسی را حتما دنبال کنید. اخبار هواشناسی روز های آینده را در ادامه می‌خوانید.

 بارش های سنگین بهاره،از روز جمعه در فلات ایران آغاز می شود.

هواشناسی

از شنبه؛ ایران بارانی می شود/ نوروز 1403 یک عید مرطوب 

ایکی از پربارش ترین نوروز ها را در پیش داریم که بعد از نوروز ۱۳۹۸,مرطوب ترین عید دهه اخیر خواهد شد.

سلسله امواج بهاره و قدرتمند از همین جمعه ایران را فرا می گیرند و پنج کشور ایران و عراق و عربستان و کویت و افغانستان در ابتدای سال خورشیدی کاملا سیراب می شوند. امروز آخرین روز پایداری هوای سراسری است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی و بررسی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، امروز (پنجشنبه ۲۴ اسفند) و طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما حاکم است که طی این مدت در شهرهای صنعتی تهران، البرز و اصفهان افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا به ویژه در ساعات صبح پیش‌بینی می‌شود.

فردا (جمعه ۲۵ اسفند) سامانه بارشی از غرب وارد کشور شده و در شمال‌غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و مناطقی از جنوب‌غرب کشور سبب بارش می‌شود.

روز شنبه (۲۶ اسفند) فعالیت سامانه بارشی در کشور تقویت شده و در نیمه غربی کشور، بخش‌هایی از مرکز، استان‌های گیلان، مازندران و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز شامل قزوین، البرز و تهران سبب بارش باران وزش باد گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش برف خواهد شد و به تدریج سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

ورود سامانه بارشی جدید از روز دوشنبه

روز یکشنبه (۲۷ اسفند) برای اغلب مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی شده است.

روز دوشنبه (۲۸ اسفند) با ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور دوباره بارش‌ها در نیمه غربی کشور آغاز خواهد شد.

اخبار هواشناسی

آسمان تهران امروز کمی ابری و از اواسط روز تا پایان شب افزایش ابر و گاهی وزش باد پیش‌بینی شده است و فردا قسمت ابری به تدریج ابر، اوایل بارش باران گاهی همراه رعدوبرق و وزش باد برای تهران رخ خواهد داد. کمینه و بیشینه دمای هوا امروز در پایتخت ۱۹ و ۸ درجه سانتیگراد است./ باشگاه خبرنگاران دانشجویی

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی دو روز آینده در اکثر مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما حاکم خواهد بود.

جمعه سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و در شمال غرب، غرب ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و مناطقی از جنوب غرب کشور سبب بارش می‌شود.

شنبه سامانه بارشی تقویت می‌شود و در شمال غرب، غرب، بخش‌هایی از مرکز، استان‌های گیلان، مازندران، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های قزوین، البرز و تهران سبب بارش باران، وزش باد، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش برف می‌شود و به‌تدریج سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد.

یکشنبه در اغلب مناطق کشور جوی آرام برقرار است.

آسمان امروز تهران صاف، در برخی ساعت‌ها همراه با غبار محلی و وزش باد پیش‌بینی شده است.

بیشینه دمای امروز پایتخت ۱۶ و کمینه دمای آن پنج درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: سامانه بارشی جدید جمعه وارد ایران می‌شود.

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: امروز و فردا در اکثر مناطق کشور جو آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی شده است.

جمعه با ورود سامانه بارشی به کشور ابتدا در غرب و شنبه در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از مرکز، استان‌های واقع در سواحل غربی و مرکزی دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش پیش‌بینی شده است.

آسمان تهران امروز «۲۳ اسفند ماه» کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتی‌گراد و طی فردا پنجشنبه «۲۴ اسفند ماه» کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

اخبار هواشناسی

طی فردا و پس‌فردا، شهرکرد با کمینه دمای ۵- و ۶- درجه سانتی‌گراد و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۹ و ۲۹ درجه سانتی‌گراد، خنک‌ترین و گرم‌ترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

منبع: مهر

صادق ضیاییان در گفت‌وگویی، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اظهارکرد: طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما حاکم خواهد بود. همچنین طی این مدت در شهرهای صنعتی تهران، البرز و اصفهان افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا به ویژه در ساعات صبح پیش بینی می شود.

وی گفت: جمعه (۲۵ اسفند) سامانه بارشی از غرب وارد کشور شده و در شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و مناطقی از جنوب غرب کشور سبب بارش می شود.

ضیاییان افزود: شنبه (۲۶ اسفند) سامانه بارشی تقویت شده و در نیمه غربی کشور بخش‌هایی از مرکز، استان‌های گیلان، مازندران، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز شامل قزوین، البرز و تهران سبب بارش باران وزش باد گاهی رگبارو رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش برف می شود و به تدریج سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد.

وی گفت: یکشنبه در اغلب مناطق کشور جوی آرام بر قرار است. دوشنبه با ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور، بارش در نیمه غربی کشور آغاز خواهد شد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور، درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۵ اسفند) نیمه ابری و غبار محلی از بعدازظهر وزش باد ملایم با حداقل دمای ۱۱ و  حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد و طی ‌شنبه ( ۲۶ اسفند) به تدریج ابری در بعضی ساعاتها افزایش باد و رگبار باران گاهی رعد و برق با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: پیش‌بینی می‌شود طی فردا و پس فردا شهر کرد ۲-  درجه سانتیگراد و بندرعباس با بیشینه دمای ۳۱  درجه سانتیگراد به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مراکز استان‌ها باشند.

منبع: فرتاک نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه