جریمه سنگین هوادار جنجالی سپاهان | اقدام دسته جمعی فوتبالی ها از حمایت هوادارانشان

کمیته انضباطی فدراسیون رای خود را درباره هوادار جنجالی دیدار تیم های پرسپولیس و سپاهان اعلام کرد.

جریمه سنگین هوادار جنجالی سپاهان | اقدام دسته جمعی فوتبالی ها از حمایت هوادارانشان
کدخبر : 25551
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

درباره گزارش ابرازی علیه هوادار منتسب به باشگاه سپاهان اصفهان مبنی بر ارتکاب رفتار توهین آمیز در ورزشگاه آزادی در جریان مسابقه دو تیم پرسپولیس و سپاهان در مورخ 1403/2/12 از سری رقابت های لیگ برتر کشور،با توجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده و با عنایت به مفاد مطالب عنوان شده از سوی هوادار موضوع گزارش که در جریان تحقیقات هویت نامبرده نصرا...گرگزن مشخص شده است و اظهارات وی از مصادیق هتک حرمت و توهین محسوب می شود،بنابراین مستند به مواد 60 و 71 مقررات انضباطی نامبرده به مدت 10 سال از ورود به کلیه ورزشگاههای فوتبال،فوتسال و فوتبال ساحلی کشور محروم خواهد بود.

رای صادره با لحاظ ماده 89 مقررات موصوف قابل اجرا بوده و ظرف مدت 7 روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی در کمیته استیناف فدراسیون خواهد بود.

ضمنا پرونده جهت رسیدگی به تخلفات سایر اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی مفتوح خواهد بود.

هوادار جنجالی

در حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص تخلفات هوادار منتسب به سپاهان در دیدار مقابل پرسپولیس آمده است: درباره گزارش ابرازی علیه هوادار منتسب به باشگاه سپاهان اصفهان مبنی بر ارتکاب رفتار توهین آمیز در ورزشگاه آزادی در جریان مسابقه دو تیم پرسپولیس و سپاهان در مورخ ۱۴۰۳/۲/۱۲ از سری رقابت های لیگ برتر کشور، با توجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده و با عنایت به مفاد مطالب عنوان شده از سوی هوادار موضوع گزارش که در جریان تحقیقات هویت نامبرده نصرا...گرگزن مشخص شده است و اظهارات وی از مصادیق هتک حرمت و توهین محسوب می شود، بنابراین مستند به مواد ۶۰ و ۷۱ مقررات انضباطی نامبرده به مدت ۱۰ سال از ورود به کلیه ورزشگاه‌های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی کشور محروم خواهد بود.

رای صادره با لحاظ ماده ۸۹ مقررات موصوف قابل اجرا بوده و ظرف مدت ۷ روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی در کمیته استیناف فدراسیون خواهد بود..

دیدار حساس تیم‌های پرسپولیس و سپاهان اصفهان در هفته بیست‌وپنجم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر ایران با تساوی بدون گل همراه شد.

هوادار جنجالی

در این دیدار از سوی هوادار منتسب به سپاهان، صحبت‌های عجیبی خطاب به هواداران پرسپولیس صورت گرفت.

کارشناس حقوقی فوتبال معتقد است رای کمیته انضباطی در خصوص محرومیت 10 ساله هوادار خاطی سپاهان قانونی است، اما این فرد به دلیل توهین به بانوان و تشویش اذهان عمومی، باید در دادسرای عمومی و انقلاب نیز تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد.

کارشناس حقوقی فوتبال کشورمان گفت: هرچند رای کمیته انضباطی درمورد هوادار سپاهان مطابق آئین نامه انضباطی فدراسیون و کدهای اخلاقی فیفا است اما باید به تخلف این فرد در دادسرای عمومی و انقلاب نیز رسیدگی شود.

 درمورد صدور حکم محرومیت 10 ساله برای هوادار خاطی سپاهان، اظهار داشت: درمورد تخلف هوادار منتسب به باشگاه سپاهان، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با توجه به اینکه تخلف در حیطه و محوطه ورزشگاه رقم خورده، صلاحیت رسیدگی دارد. از طرفی کمیته انضباطی می‌تواند به تخلف تماشاگران هر تیم از این جهت که عضو منتسب به آن تیم و ارکان باشگاه هستند، رسیدگی کند.

وی افزود: رای صادره کمیته انضباطی نیز کاملا منطبق بر موازین آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال و کدهای اخلاقی فیفا است و معقول، مستدل و مستند با موازین حقوقی است.

هوادار جنجالی

کارشناس حقوقی فوتبال در پاسخ به این سوال که با توجه به وقوع این تخلف در محیطی فوتبالی و ورزشی آیا می‌‎توان پرونده این فرد را در محاکم قضایی خارج از فوتبال نیز پیگیری کرد، توضیح داد: روند و رویه حقوقی که مذکر شدیم، در حیطه مسائل حقوقی و قضایی فوتبال است اما از باب جنبه عمومی جرم نیز با توجه به این که فعل و گفتار این فرد، موجب تشویش اذهان عمومی شده و او الفاظی را به کار برده که باعث وهن، توهین و مکدر شدن اجتماع وسیعی از بانوان کشورمان و طرفداران خانم فوتبال شده است، مدعی العموم نیز از طریق دادسراهای عمومی و انقلاب طبق قانون مجازات اسلامی مصوب 1375 می‌تواند رسیدگی و طرح دعوا کند.

شاه‌منصوری ادامه داد: در این قانون نیز  جریمه‌هایی مثل جزای نقدی، شلاق و حبس برای شخص متخلف در نظر گرفته شده است.  دادسرای عمومی و انقلاب می‌توانند طبق موازین کیفری با این شخص برخورد کنند.

هوادار جنجالی

 

بازیکنان سپاهان در جهت حمایت از هواداران این باشگاه بعد از رای کمیته انضباطی درمورد هوادار خاطی پیام مشترکی را منتشر کردند.

دیدار پرسپولیس و سپاهان از هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر با اظهارات چند لیدر سپاهان در ورزشگاه آزادی جار و جنجال زیادی به پا کرد و درنهایت با رای کمیته انضباطی جریمه سنگینی برای هوادار خاطی در نظر گرفته شد.

اکنون بازیکنان تیم سپاهان در واکنش به این رای پیام مشترکی را با یک تصویر خاص در فضای مجازی منتشر کرده‌اند.

فرشاد احمدزاده ستاره سپاهان که سابقه پوشیدن پیراهن پرسپولیس را در کارنامه خود دارد، مثل سایر بازیکنان این تیم در صفحه اینستاگرامش نوشت: «به سپاهان بزرگ افتخار می‌کنیم... اصفهان و سپاهان دو سرمایه بزرگ ایران هستند با تمام وجود از این سرمایه‌ها دفاع می‌کنیم... هواداران مرد و زن سپاهان ما با همدلی و اتحاد موفق خواهیم شد.»

منبع: ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه