صعود بانوی تکواندوکار ایرانی به المپیک | ناهید کیانی امیدی در دل مردم ایران زنده کرد

صعود بانوی تکواندوکار ایرانی ناهید کیانی در رنکینگ المپیک

صعود بانوی تکواندوکار ایرانی به المپیک | ناهید کیانی امیدی در دل مردم ایران زنده کرد
کدخبر : 25593
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

با ثبت امتیازات رویدادهای بین‌المللی یک ماه اخیر توسط فدراسیون جهانی، رنکینگ جدید المپیکی تکواندوکاران منتشر شد که با صعود نمایندگان کشورمان از جمله ناهید کیانی در جدول همراه بود.

 سایت رسمی فدراسیون جهانی تکواندو رنکینگ المپیکی را در ماه می منتشر کرد که ثبت امتیازات مسابقات بین‌المللی موجب صعود نمایندگان کشورمان شد.

در میان المپین‌ها، ناهید کیانی با یک پله صعود جای «جید جونز» قهرمان پرآوازه جهان را در رده دوم گرفت.

​ناهید کیانی

در گروه بانوان و در وزن ۴۹- کیلوگرم، مبینا نعمت‌زاده دختر المپین ایران با ۲۳۱.۷۵ امتیاز در رده نهم قرار گرفت. سوگند شیری با کسب ۱۳۱.۱۰ امتیاز در رده سی و دوم، غزل سلطانی با ۱۰۱.۴۷ امتیاز در جایگاه ۴۷، سعیده نصیری هم با ۵ پله صعود و ۸۴.۶۲ امتیاز در رده ۶۲ قرار گرفتند.

در وزن ۵۷- کیلوگرم، ناهید کیانی دختر المپیکی ایران با طلای تورنمنت آزاد صربستان و ارتقای امتیازاتش به ۴۲۶.۴۳ امتیاز، با یک پله صعود در جایگاه دوم جای گرفت.

در وزن ۶۷- کیلوگرم ساغر مرادی با ۹۶.۱۶ امتیاز در رتبه ۴۶، سیده‌نرگس میرنوراللهی با ۹۳.۸۴ امتیاز در رده ۴۷ و ملیکا میرحسینی با کسب ۹۳.۰۹ یک رده بالاتر از میرنوراللهی در این وزن قرار گرفت.

در وزن ۶۷+ کیلوگرم، زهرا پوراسماعیل نیز با ۶۳.۱۴ امتیاز در رتبه ۵۱ رنکینگ المپیکی قرار دارد.

در وزن ۵۸- کیلوگرم گروه آقایان، مهدی حاجی موسائی با جمع امتیازات ۳۲۵.۵۲ امتیاز و بدون تغییر در رده ششم رده بندی ایستاد. در همین وزن ابوالفضل زندی با کسب ۲۱۵.۳۷ امتیاز و یک پله صعود در جایگاه سیزدهم جهان قرار گرفت.

در وزن ۶۸- کیلوگرم، متین رضایی با ۲۰۰.۴۰ امتیاز و یک پله صعود در رده شانزدهم ایستاده است. رضا کلهر با وجود دوری از میادین در جایگاه ۴۸ جهان قرار دارد.

در وزن ۸۰- کیلوگرم، مهران برخورداری مرد المپیکی ایران با ۲۴۸.۷۵ امتیازو بدون تغییر در رده نهم ایستاد؛ میرهاشم حسینی با کسب ۱۳۱.۲۵ امتیاز و یک پله صعود در رده بیست و یکم جای دارد.

در وزن ۸۰+ کیلوگرم، آرین سلیمی دیگر المپین ایران با ۱۷۵.۵۶ امتیاز و بدون تغییر در رده بیست و یکم جای دارد.

​ناهید کیانی

ملی پوشان تکواندو: هیچ حریفی را دست‌کم نمی‌گیریم

ملی پوشان حاضر در اردوی تیم ملی تکواندو جمهوری اسلامی ایران در رشت عنوان کردند که در مسابقات قهرمانی آسیا هیچ حریفی را دست‌کم نخواهند گرفت.آخرین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی تکواندو بزرگسالان کشور که از هفته گذشته در گیلان و رشت برپا شده بود، عصر یکشنبه با برپایی آیین پایانی در این شهرستان خاتمه یافت.

در این اردوی آمادگی، مهدی حاجی موسایی، ابوالفضل زندی، متین رضایی، امیرسینا بختیاری، مهران برخورداری، میرهاشم حسینی، سعید فتحی، علی خوش روش، محمد حسین یزدانی و آرین سلیمی حضور داشتند، همچنین مجید افلاکی به عنوان سرمربی در این اردو حضور داشت.

هیچ حریفی را دست‌کم نمی‌گیریم

یکی از ملی پوشان حاضر در این اردو که سهمیه المپیک ۲۰۲۴ فرانسه را نیز کسب کرده است، در حاشیه برپایی اردو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در مسابقات قهرمانی آسیا نباید هیچ حریفی را دست کم بگیریم.

ناهید کیانی کیمیا علیزاده

دیگر هیچ حریف آسانی وجود ندارد و به همین دلیل باید با تمام توان در مسابقات حضور یافت.مهران برخورداری افزود: همه کشورها در تکواندو سرمایه‌گذاری کردند و سطح کیفی برخی از کشورها نسبت به گذشته بالا رفته است و به همین دلیل دیگر هیچ حریف آسانی وجود ندارد و باید با تمام توان در مسابقات حضور یافت.

وی ادامه داد: رشته ورزشی تکواندو بسیار گسترده شده و اکنون طرفداران زیادی در جای جای جهان دارد و از سوی دیگر به دلیل المپیکی بودن همه کشورها در این رشته رزمی سرمایه‌گذاری مناسبی انجام داده‌اند.

ملی‌پوش تیم بزرگسالان تکواندو بیان کرد: به هرحال تیم ملی شرایط مناسبی دارد و امیدواریم در مسابقات قهرمانی آسیا با قدرت ظاهر شده و با کسب نتایج مطلوب روی سکو نیز قرار گیریم که البته حریفان سرسختی داریم.

برخورداری به مسابقات المپیک هم اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سهمیه المپیک را کسب کردم، تمام تلاش خود را انجام خواهم داد تا به همراه سایر ملی پوشان ضمن درخشش در مسابقات قهرمانی آسیا در المپیک نیز بتوانم نشان کسب کنم.

اردوی سخت و فشرده‌ای را پشت سرگذاشتیم

یکی دیگر از ملی پوشان شایسته تیم ملی تکواندو بزرگسالان کشور هم گفت: آخرین مرحله اردوی تیم ملی که در رشت برپا شد، بسیار سخت و فشرده بود.

​ناهید کیانی

میرهاشم حسینی افزود: اردوی بسیار مناسبی پشت سرگذاشتیم و تمرین‌های منظمی را زیرنظر کادرفنی دنبال کردیم تا با آمادگی کامل در مسابقات قهرمانی آسیا که در کشور ویتنام برگزار می‌شود، حضور یابیم.

اردوی بسیار مناسبی پشت سرگذاشتیم و تمرینات منظمی را زیرنظر کادرفنی دنبال کردیموی ادامه داد: همه تلاش خود را به کار خواهیم بست و در مسابقات قهرمانی آسیا نیز هیچ حریفی را دست کم نخواهیم گرفت تا بتوانیم با قدرت کامل در این مسابقات حضور یافته و در نهایت نیز مقام‌های ارزنده‌ای را کسب کنیم.

این ملی پوش تکواندو در خصوص برپایی آخرین مرحله اردوی تیم ملی در رشت نیز اشاره و خاطرنشان کرد: به دلیل شباهت آب و هوای استان گیلان با کشور ویتنام محل برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا، آخرین مرحله اردوی آمادگی بنا به تشخیص کادرفنی در گیلان و شهرستان رشت برپا شد.

میرهاشم حسینی بیان کرد: با توجه به شرایط موجود و آمادگی ملی پوشان امیدواریم نتایج خوبی در مسابقات قهرمانی آسیا کسب کنیم و به طور حتم برای کسب مقام قهرمانی در مسابقات حضور خواهیم یافت.

با تلاش و کوشش به اردوی تیم ملی راه یافتم

یکی دیگر از ملی پوشان جوان تیم ملی تکواندو نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه در رقابت‌های انتخابی موفق عمل کردم به اردوی تیم ملی راه یافتم و با درخشش در اردوها، به آخرین مرحله اردو نیز دعوت شدم.

تکواندو

مهدی حاجی‌موسایی افزود: گیلانی ام اما ساکن استان البرز هستم و با شرایط آب و هوایی این استان نیز آشنایی کامل دارم از این رو شرایط آب و هوایی ویتنام که شبیه  گیلان است برای من عادی است.

وی ادامه داد: با توجه به تلاشی که انجام دادم نظر کادرفنی تیم ملی بزرگسالان را جلب کردم و در حضور بزرگان این رشته در آخرین مرحله اردوی تیم ملی تکواندو در رشت حضور یافته و امیدوارم که شانس شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا را نیز داشته باشم.

وی گفت: به هرحال تمام تلاش خود را انجام می دهم تا در صورت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، عملکرد مناسبی از خود به نمایش گذاشته و در نهایت بتوانیم روی سکو قرار گرفته و برای کشورم نشان و مقام کسب کنیم.

بیست و ششمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا از روز ۲۵ اردیبهشت به مدت ۶ روز با حضور زبده ترین ورزشکاران این رشته از قاره کهن به میزبانی شهر دانانگ کشور ویتنام برگزار خواهد شد./ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه