اخبار هواشناسی | اخبار هواشناسی امروز

اخبار هواشناسی خبر از سیلاب و کولاک در این استان ها داد | این استان ها غرق آب می شوند

اخبار هواشناسی استان تهران نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی، لغزندگی جاده‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار داد.

اخبار هواشناسی خبر از سیلاب و کولاک در این استان ها داد | این استان ها غرق آب می شوند
کدخبر : 25645
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

اخبار هواشناسی توصیه کرده مردم حتما نکات ایمنی را رعایت کند تا این سامانه بارشی خسارت جانی و مالی نداشته باشد. اخبار هواشناسی آخر هفته کشور رو به بارش شدید باران قرار دارد و مردم حتما از رودخانه ها فاصله بگیرند. اخبار هواشناسی احتمال طغیان روخانه ها را نیز داده است. اخبار هواشناسی را حتما دنبال کنید. اخبار هواشناسی روز های آینده را در ادامه می‌خوانید.

اخبار هواشناسی استان تهران نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی، لغزندگی جاده‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار داد. اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار نارنجی‌رنگ با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی آورده است: تا اواخر وقت سه شنبه وقوع رگبار باران، رعد و برق، تگرگ، صاعقه، وزش باد شدید به‌ویژه در نیمه شمالی استان، وزش باد شدید تا خیلی شدید و در نواحی مستعد گردوخاک به‌ویژه در نیمه جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود. در این شرایط جوی لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، اختلال در سفرها، کاهش دید، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی دور از انتظار نیست.

اخبار هواشناسی

اخبار هواشناسی استان تهران نسبت به پرهیز از سفرهای غیر ضروری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی توصیه می‌کند. به گزارش ایسنا در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسوول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود./ تعادل

 رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا، از بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان کشور خبر داد.

سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت: برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا در سراسر کشور، درحال حاضر ترافیک در محور رودهن – تهران در محدوده جاجرود،  آزادراه پردیس – تهران در محدوده تونل شماره یک و  آزادراه قزوین – کرج – تهران در محدوده های ینگی امام کمال شهر و مهرویلا حدفاصل پل فردیس تا پل کلاک ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است.

اخبار هواشناسی

وی افزود:در آزادراه کرج – قزوین محدوده کمال شهر، ساوه – تهران محدوده نسیم شهر و محور شهریار – تهران در برخی از مقاطع نیز ترافیک نیمه سنگین اما روان گزارش شده است.  

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با اشاره به آخرین وضعیت جوی جاده‌های کشور ادامه داد:در برخی از محورهای استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، تهران، ایلام، همدان، مرکزی، خوزستان، چهار محال و بختیاری، کردستان، لرستان و کرمانشاه بارش باران اعلام شده است.

شیرانی به رانندگان هشدار داد در روزهای بارانی، از سرعت خود بکاهند و فاصله طولی مناسب را با خودروی مقابل رعایت کنند.  

وی با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از آغاز سفر حتما با این شماره‌ها تماس گرفته و ضمن اطلاع از وضعیت جوی، ترافیکی و انسداد محورها، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای سفر خود انتخاب کنند./ جی پلاس

بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی، از فردا سه‌شنبه استان خراسان رضوی تحت تأثیر سامانه ناپایدار جوی واقع خواهد شد. افزایش ابر، افزایش شدت وزش باد، وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق با احتمال آبگرفتگی و همچنین کاهش دما پیامد فعالیت این سامانه در سطح استان است.

بر اساس تحلیل مدل‌های هواشناسی این سامانه طی روزهای پایانی هفته تقویت خواهد شد. ضمناً با توجه به فعالیت سیستم احتمال تغییر و ارتقا سطح هشدار هواشناسی وجود دارد.

اخبار هواشناسی

این سامانه همراه با وقوع بارش‌های رگباری توأم با رعدوبرق، وزش باد گاهی شدید، در نواحی مستعد بارش تگرگ، با احتمال آبگرفتگی، ایجاد روانآب و سیلابی شدن مسیل‌ها بویژه طی روز پنج‌شنبه هفته جاری. تغییر گرادیان فشار هوا، افزایش شدت وزش باد گاهی شدید و بروز خسارت در سطح استان و کاهش محسوس دمای حداکثر روزانه (بطور میانگین بین ۱۰ تا ۱۲ درجه سلسیوس) بویژه طی روز پنجشنبه جاری است.

توصیه می‌شود از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی همچنین اطمینان از استحکام سازه‌های موقت با توجه به وزش باد شدید خودداری شود.

بر اساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌یابی، از بعدازظهر فردا سه‌شنبه با توجه به افزایش شدت وزش باد انتظار می‌رود شاهد رخداد گردوخاک و گردوغبار همچنین کاهش کیفیت هوا در سطح استان خراسان رضوی باشیم.

پیش‌بینی می‌شود که بیشترین شدت وزش باد و کاهش کیفیت هوا در ناحیه جنوب‌غرب، برخی از نواحی غربی همچنین نوار شمالی و نیمه شرقی استان حادث گردد.

همچنین با گسترش تغییرات گرادیان فشار هوا در سطح استان خراسان رضوی که موجب افزایش شدت وزش باد در نواحی بادخیز گاهی شدید با احتمال بروز خسارت و گردوخاک و همچنین کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

اخبار هواشناسی

بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی انتظار می‌رود جهت جریانات جوی باعث انتقال ذرات گردوخاک و گردوغبار از نواحی بادخیز استان به سایر نواحی و کاهش کیفیت هوا در غالب نقاط استان گردد. بر این اساس در برخی از ساعات روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه کیفیت هوا در غالب نقاط استان در شرایط ناسالم قرار خواهد داشت.

توصیه می‌شود از فعالیت‌های طولانی مدت خارج از منزل بویژه سالمندان، کودکان و افراد دارای شرایط و بیماری‌های خاص خودداری و استفاده از ماسک در فضای باز انجام شود./ قدس

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه