رفح | حمله به رفح

اسرائیل بالاخره زهر خود را دوباره در رفح ریخت! | اینبار نسل کشی در رفح انجام می شود

اسرائیل به ساکنان شرق رفح دستور داده اند تا این منطقه را ترک کرده و به خان یونس بروند.

اسرائیل بالاخره زهر خود را دوباره در رفح ریخت! | اینبار نسل کشی در رفح انجام می شود
کدخبر : 25650
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

«اسرائیل در شرایطی حمله وحشیانه خود را به رفح در نوار غزه آغاز کرده که بیش از 1.3 میلیون آواره فلسطینی از شمال و مرکز غزه در این شهر جمع شده و در چادر زندگی می‌کنند و جایی برای رفتن ندارند.» این تنها یکی از واکنش‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی به دستور تخلیه ارتش رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌هایی است که در رفح هستند. منابع عبری گزارش داده اند که اعضای کابینه رژیم صهیونیستی نیز به اتفاق آرا، آغاز حمله نظامی علیه رفح را تصویب کردند. روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشته انتظار می‌رود ظرف چند روز آینده حمله نظامی به رفح آغاز شود.

حمله اشغالگران صهیونیستی به رفح در شرایطی قریب الوقوع است که تل‌آویو با ممنوعیت فعالیت شبکه الجزیره که یکی از فعال‌ترین رسانه‌ها در بازتاب جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه بود تلاش می‌کند تا اطلاع‌رسانی درباره آنچه در این منطقه می‌گذرد را تاجایی که امکان دارد محدود کند.

ونسا بلی خبرنگار و فعال حقوق بشر انگلیسی، دیروز (دوشنبه) در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «دوستانمان در رفح می‌گویند نظامیان رژیم صهیونیستی مناطق شمالی را از جنوب جدا کرده و در شرق رفح اعلامیه‌هایی را منتشر کرده‌اند که در آن به فلسطینی‌ها گفته شده به شهر کاملا ویران شده خان یونس بروند، جایی که تقریبا امکان زندگی در آن وجود ندارد. اغلب غیرنظامیان نمی‎دانند که آیا باید تا آخرین لحظه در رفح بمانند یا همین الان این شهر را ترک کنند. این اقدام صهیونیست‌ها جنگ روانی وحشیانه‎ای است که به قتل‌عام‌های مداوم آنان اضافه شده است.»‌/ همشهری آنلاین

رفح

«الینا والتونن» وزیر خارجه فنلاند درباره حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح هشدار داد و گفت که این تهاجم تبعات ویرانگری خواهد داشت.

والتونن دوشنبه شب در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: حمله زمینی اسرائیل به رفح نباید رخ دهد. وی با استناد به قوانین بشردوستانه بین‌المللی و قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل خواستار حفاظت از غیرنظامیان، آزادی فوری اسرا و برقراری آتش‌بس در غزه شد.

دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه شب در بیانیه‌ای تأیید کرد که کابینه جنگ اسرائیل به حمله زمینی به رفح رای مثبت داده است.

در همین حال، «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نیروهای این رژیم حمله‌ای ناگهانی را علیه اهداف حماس در شرق رفح آغاز کردند و جزئیات بیشتر در این زمینه بعدا منتشر خواهد شد.

این در حالی است که یک منبع آگاه در مقاومت فلسطین دوشنبه شب به رژیم صهیونیستی هشدار داد که هرگونه حمله زمینی این رژیم به شهر رفح در جنوب نوار غزه ممکن است به توقف مذاکرات برای دستیابی به آتش بس منجر شود.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی دوشنبه از آغاز کوچاندن فلسطینیان از منطقه شرقی شهر رفح به سمت منطقه خانیونس در جنوب نوار غزه خبر داد و با انتشار ویدئویی، از ساکنان محله‌ های شرقی این شهر از جمله الشوکه، السلام الجنینه، تبه زراع و البیوک خواست تا به منطقه خان یونس بروند.

بر اساس نقشه اعلام شده توسط سخنگوی ارتش اشغالگر اسرائیل، گذرگاه زمینی رفح در محدوده عملیات نظامی این رژیم خواهد بود./ دنیای اقتصاد

رفح

مقام نظامی لبنان اظهار داشت، عملیات رژیم صهیونیستی علیه رفح در صورت وقوع، منجر به کشتارهای بیشتر و بحران انسانی بزرگی خواهد شد که ضمن برانگیختن خشم گسترده جهانی، جبهه‌های مقاومت را شعله‌ورتر خواهد ساخت.

ژنرال «منیر شحاده»، رئیس سابق دادگاه نظامی لبنان و هماهنگ کننده سابق دولت لبنان در سازمان ملل (یونیفیل) در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تصمیم رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح و خطرات انسانی آن در صورت نپذیرفتن توافق آتش‌بس مورد تایید حماس که روز دوشنبه توسط اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام شد، گفت: ماه‌هاست که از بسیاری از مقامات اسرائیلی می‌شنویم که آماده انجام عملیات نظامی در رفح هستند و نخست‌وزیر اسرائیل دستور انجام این عملیات را به ارتش داده است و می‌شنویم که «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی و «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اجرای این عملیات تاکید و نتانیاهو را تهدید می‌کنند که اگر آن را انجام ندهد استعفا می‌کنند. همچنین از زبان بسیاری از مقامات غربی می‌شنویم که از اسرائیل خواسته‌اند این عملیات را انجام ندهد زیرا موجب کشتارهایی خواهد شد و اینکه راههای دیگری نیز وجود دارد یا از  مقامات آمریکایی می‌شنویم که اسرائیل باید قبل از انجام این عملیات رفح را از غیرنظامیان تخلیه کند.

وی گفت: در هر صورت، انجام چنین عملیاتی در منطقه‌ای به وسعت حدود ۵۰ کیلومتر مربع که در آن حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار غیرنظامی در فضای باز ازدحام کرده‌اند، در صورت وقوع به کشتارهای بزرگ منجر خواهد شد.

رفح

شحاده اظهار داشت: با وجود این تراکم جمعیت در فضای باز و ارتشی مانند ارتش جنایتکار اسرائیل، اگر این عملیات انجام شود، قطعا کشتارهای بزرگ، بحران انسانی و خشم و نارضایتی شدید جهانی را به دنبال خواهد داشت، اما از سوی دیگر، نتانیاهو به این عملیات نیاز دارد تا بگوید که تمام نوار غزه تحت کنترل دشمن اسرائیلی قرار گرفته و این درست نیست، بدین معنا که ما می‌بینیم که در شمال و مرکز نوار غزه، درگیری‌ها همچنان ادامه دارد و اسرائیلی‌ها همچنان متحمل خسارات جانی و مالی سنگینی می‌شوند./ ایسنا

وزارت خارجه عربستان با بالا گرفتن احتمالات برای حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح، در این خصوص به تل آویو هشدار داد.

عربستان سعودی امروز دوشنبه در مورد خطرات حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح به عنوان بخشی از کارزار "خونین" و "نظام‌مند" خود برای یورش به تمام مناطق نوار غزه و آواره کردن ساکنان آن هشدار داد.

این هشدار پس از آن است که ارتش رژیم صهیونیستی به ده‌ها هزار نفر در شهر رفح در جنوب غزه دستور داد تا اوایل روز دوشنبه آن منطقه را تخلیه کنند. این مساله حاکی از این است که احتمالا یک حمله زمینی به رفح که مدت‌ها از سوی صهیونیست‌ها وعده داده شده بود، قریب‌الوقوع باشد.

رفح

وزارت خارجه عربستان عنوان کرد که این کشور قاطعانه نقض مستمر قوانین بین المللی توسط نیروهای اسرائیلی که بحران انسانی در غزه را تشدید می‌کنند و تلاش های صلح بین المللی را تضعیف می‌نماید، رد می‌کند.

این وزارتخانه مجدداً درخواست عربستان را از جامعه بین‌المللی برای مداخله فوری بمنظور توقف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطینی تجدید کرد.

فولکر ترک، مسئول حقوق بشر سازمان ملل متحد روز دوشنبه گفت که دستورات اسرائیل برای جابجایی فلسطینیان از رفح غیرانسانی است و آنها را در معرض خطر و بدبختی بیشتر قرار می‌دهد. او هشدار داد که چنین اقداماتی گاهی می‌تواند به جنایت جنگی تبدیل شود./ خبر آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه