اخبار هواشناسی | اخبار هواشناسی امروز

اخبار هواشناسی بالاخره خبر های خوب داد | این استان ها منتظر اتفاقات خوب باشند

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی و اخبار هواشناسی مناطق کوهستانی کشور طی ٢٠ و ٢١ اردیبهشت اظهارکرد: پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) تداوم فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات شمال غرب، ارتفاعات البرز و به تدریج با شدت بیشتر در شمال شرق کشور و جمعه (۲۱ اردیبهشت) بارش‌های پر...

اخبار هواشناسی بالاخره خبر های خوب داد | این استان ها منتظر اتفاقات خوب باشند
کدخبر : 25704
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

اخبار هواشناسی توصیه کرده مردم حتما نکات ایمنی را رعایت کند تا این سامانه بارشی خسارت جانی و مالی نداشته باشد. اخبار هواشناسی آخر هفته کشور رو به بارش شدید باران قرار دارد و مردم حتما از رودخانه ها فاصله بگیرند. اخبار هواشناسی احتمال طغیان روخانه ها را نیز داده است. اخبار هواشناسی را حتما دنبال کنید. اخبار هواشناسی روز های آینده را در ادامه می‌خوانید.

اخبار هواشناسی نسبت به بارش‌های سیل‌آسا در شمال و غرب کشور

کارشناس هواشناسی کشور گفت: با توجه به وقوع بارش‌های سیل آسا در نواحی شمال و شمال غرب کشور و احتمال بروز خسارت، هشدار سطح قرمز صادر کرده‌ایم.

گودرزی کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه وزش باد شدید در تهران آغاز شده و سرعت وزش باد در مناطق مختلف متنوع است، گفت: با توجه به سرعت وزش باد هموطنان از قرار گرفتن در زیر ساختمان‌های نیمه کاره و تابلوهای تبلیغاتی پرهیز کنند.

وی همچنین از صدور هشدار سطح نارنجی برای فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی خبر داد و گفت: رگبار باران، رعدو برق، تگرگ، صاعقه، وزش باد نسبتا شدید تا شدید و کاهش محسوس دما را به ویژه در نیمه شمالی در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و اردبیل شاهد خواهیم بود.

وی افزود: خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی، شمال خراسان جنوبی، ارتفاعات سمنان و ارتفاعات و دامنه استان‌های مازندران و گلستان هم درگیر بارش باران خواهند بود.

گودرزی افزود: اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی، اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال سقوط سنگ در نواحی کوهستانی و خسارت به صنعت کشاورزی از  اثرات این بارش باران است.

اخبار هواشناسی

وی گفت: توصیه می‌شود شهروندان از سفر‌های غیر ضروری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، کنترل دما و رطوبت در سالن‌های پرورشی و استفاده از محلول‌های ضد تنش در گیاهان پرهیز کنند.

در شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز، تهران، سمنان، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، برخی مناطق فارس، کرمان،‌ مرکز و شرق کشور رگبار روی می‌دهد.

شدت بارش‌ها برای استان‌های مازندران و خراسان رضوی بوده و کاهش محسوس دما برای شمال شرق به‌ویژه خراسان رضوی پیش‌بینی شده است.

روز جمعه برای شمال غرب، سواحل دریای خزر، برخی مناطق شمال شرق، ارتفاعات البرز رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود./ جی پلاس

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی مناطق کوهستانی کشور طی ٢٠ و ٢١ اردیبهشت اظهارکرد: پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) تداوم فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات شمال غرب، ارتفاعات البرز و به تدریج با شدت بیشتر در شمال شرق کشور و جمعه (۲۱ اردیبهشت) بارش‌های پراکنده در ارتفاعات شمال غرب، ارتفاعات البرز و ارتفاعات شمال شرق پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: طی پنجشنبه در ارتفاعات شمال شرق کشور به سبب بارش‌های سیل آسا همراه با رعد و برق و تگرگ و وزش باد شدید همچنین بارش برف در قله‌های مرتفع، فعالیت‌های مرتبط با کوهستان مخاطره آمیز است.

اخبار هواشناسی

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی توصیه می‌کند: با توجه به بارش‌های روزهای اخیر، از تردد در مسیرهای سست و مستعد ریزش اجتناب و در مناطق شامل پوشش مناسب برف از تردد در مسیرهای وقوع بهمن بهاره جلوگیری شود.

وی در ادامه گفت: در سایر مناطق کوهستانی کشور وزش باد گاهی شدید به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، وقوع پدیده مه، کاهش دید افقی و عمودی در اوایل صبح مهم‌ترین پدیده جوی است.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران طی روزهای پایانی هفته اظهارکرد: پنجشنبه آسمان این مناطق نیمه ابری تا ابری، وزش باد شدید، رگبار و رعدوبرق و قله‌های مرتفع بارش برف و به‌تدریج کاهش ابر و آفتابی و جمعه نیمه ابری، وزش باد گاهی شدید و احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود./ اندیشه معاصر

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (چهارشنبه) و فردا (پنجشنبه) در شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز، تهران و سمنان، دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، برخی نقاط استان‌های فارس و کرمان، مرکز و شرق کشور رگبار و رعد و برق، کاهش نسبی دما، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد گرد و خاک رخ می‌دهد.

پنجشنبه شدت بارش در استان‌های مازندران و خراسان رضوی بوده و در این روز کاهش محسوس دما برای شمال شرق به ویژه خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

جمعه برای شمال غرب، سواحل دریای خزر، برخی نقاط شمال شرق و ارتفاعات البرز رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

اخبار هواشناسی

شنبه برای غالب مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

یکشنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور برای شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر و همچنین دامنه و ارتفاعات استان‌های تهران و البرز رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

از امروز تا شنبه در شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک انتظار می‌رود.

از بعدازظهر چهارشنبه تا جمعه مرکز و شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است./ اقتصاد نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه