قیمت طلا | قیمت طلا امروز در بازار

قیمت طلا وارد کانال کمرشکنی شد | قیمت طلا امروز پنجشنبه به چند رسید؟

هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۱۴ (دو هزار و سیصد و چهارده ) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۰۴ درصدی داشته است. همچنین قیمت طلا 18 عیار هم تا ساعاتی دیگر اعلام خواهد شد.

قیمت طلا وارد کانال کمرشکنی شد | قیمت طلا امروز پنجشنبه به چند رسید؟
کدخبر : 25709
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت طلا در بازار تغییر کرد. قیمت طلا در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا  امروز را در ادامه بخوانید.

 

قیمت طلا

بروزرسانی: پنجشنبه 20 اردیبهشت - 08:30

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای 18 عیار / 750 34,170,000

طلای ۲۴ عیار 45,560,000

طلای 18 عیار / 740 33,715,000

طلای دست دوم 33,714,850

آبشده کمتر از کیلو 148,110,000

مثقال طلا 148,010,000

انس طلا 2,315.60

قیمت سکه

سکه امامی تک فروشی 414,530,000

سکه بهار آزادی تک فروشی  381,050,000

نیم سکه تک فروشی 238,600,000

ربع سکه تک فروشی 152,400,000

سکه گرمی تک فروشی 65,200,000

تمام سکه (قبل 86) 378,000,000

نیم سکه (قبل 86) 175,000,000

ربع سکه (قبل 86) 90,000,000

حباب سکه

حباب سکه امامی 79,190,000

حباب سکه بهار آزادی 46,310,000

حباب نیم سکه 71,120,000

حباب ربع سکه 68,530,000

حباب سکه گرمی 23,920,000

منبع: اقتصاد 24

قیمت طلا

قیمت طلا و سکه در پنجمین روز هفته در روند متوازنی قرار نداشت. طلا ارزان شد، سکه‌های سنگین افت محدودی داشتند و سایر قطعات سکه افزایش ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی را تجربه کردند. معامله‌گران، روند بازار طلا را رنج می‌دانند و معتقدند نوسانات این بازار قابل توجه نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز،‌ قیمت طلا و سکه روز پنجشنبه هر سه روند افزایشی، کاهشی و خنثی را تجربه کرد. این روند نامتوازن بازار طلا متاثر از روند رنج دلار و کاهش ارزش اونس جهانی طلاست. معامله‌گران، بازار طلا را رکودی می‌دانند و معتقدند چتر احتیاطی بازار ارز تا بازار طلا گسترده شده و معامله‌گران را از ترس تحمل ضررهای بزرگ محتاط کرده است.

گفتنی‌ست اونس جهانی طلا روز چهارشنبه با روند کاهشی بازگشایی شد و در لحظه نگارش این گزارش با افت نزدیک به ۵ دلاری روی رقم ۲۳۰۹ دلاری ایستاده است. اونس جهانی نقره خلاف جهت طلا افزایش ۳۵ سنتی دارد و روی رقم ۲۷ دلار و ۳۵ سنتی ایستاده است. هر گرم نقره ۹۹۹ روی رقم ۵۳ هزار و ۷۳۰ تومانی ایستاده است و کاهش ۳۷۰ تومانی دارد.

قیمت سکه امامی روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت با کاهش هزار تومانی روی رقم ۴۱ میلیون و ۳۰۹ هزار تومانی بسته شد. قیمت سکه‌ بهار با افت ۱۰ هزار تومانی با رقم ۳۸ میلیون و ۱۰ هزار تومانی ایستاد.

قیمت طلا

گفتنی است قیمت نیم‌‌سکه با رشد ۲۰۰ هزار تومانی و ربع سکه با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی به ترتیب با قیمت ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی بسته شدند. قیمت سکه گرمی روز چهارشنبه بدون تغییر و روی رقم ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی ایستاد.

قیمت طلا در پنجمین روز هفته کاهش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت ۱۰۵ هزار تومانی در کانال ۱۴ میلیون تومانی عقب‌نشینی کرد و با رقم ۱۴ میلیون و ۷۴۴ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۲۴ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۴۰۴ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۳۵۸ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه روز چهارشنبه در تمام قطعات افزایش داشت. حباب سکه امامی ۲۴۰ هزارتومان، سکه بهار ۲۱۸ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۳۰۹ هزار تومان، ربع‌ سکه ۱۵۱ هزار تومان و سکه گرمی ۲۵ هزار تومان افزایش داشت./تعادل 

قیمت هرگرم طلای ۱۸ عیار به ۳ میلیون و ۴۰۸ هزارتومان شده است که نسبت به معاملات روز گذشته هزارتومان گران شده است. همچنین قیمت طلای ۲۴ عیار نیز ۴ میلیون ۵۴۳ هزارتومان است که هزارتومان طی روز گذشته افزایش پیدا کرده است. قیمت مثقال طلا نیز ۱۴ میلیون و ۷۶۴ هزارتومان است که طی روز گذشته ۱۴ هزارتومان افزایش پیدا کرده است.

قیمت طلا

قیمت سکه طرح جدید نیز ۴۱ میلیون و ۳۰۰هزارتومان شده است.

قیمت سکه طرح قدیم نیز۳۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

عیار چیست؟

عیار واحد اندازه‌گیری خلوص آلیاژهای طلا و دیگر فلزات گران‌بها است. هر چند که برای سایر مواد هم به کار می‌رود. عیار طلا معمولاً از واحد کامل ۲۴ بیان می‌شود. برای مثال طلای ۲۴ عیار طلای خالص با حداقل ۹۹٬۹ درصد طلا، و طلای ۱۸ عیار از ۷۵ درصد طلا و ۲۵ درصد فلز دیگر تشکیل شده‌است.

در ایران معمولاً از عیار ۱۸ استفاده می‌شود و عیارهای ۲۰ و ۲۲ هم به رسمیت شناخته می‌شوند اما تولید طلا با عیار پایین‌تر از ۱۸ فقط برای صادرات مجاز است و عرضه آن در بازار داخل ممنوع است. عیار سکه‌ها معمولاً بالاتر از عیار جواهرات است و گاهی از طلای خالص هم در سکه‌زنی استفاده می‌شود. در ایران تمام انواع سکه‌های بهار آزادی با عیار ۲۱٫۶ (۹۰٪) ضرب می‌شوند.

اونس چیست؟

اونس، واحد اندازه‌گیری وزن است که برای فلزات گرانبها و نیز برای سایر اجسام به کار می‌رود و آن را با نماد oz۱ نشان می‌دهند. اونس معمولی در اوزان بین الملی برابر است با یک شانزدهم پوند یا ۴۰۰ ارزن که در سیستم متریک مساوی می‌شود با ۲۸.۳۴۹۵۲۳۳۶۰۵ گرم. اونس در آمریکا بسیار رایج است به گونه‌ای که خرید و فروش طلا بین مردم معمولی جامعه براساس واحد وزن اونس صورت می‌گیرد. واحد اونس برای فلزات گران قیمتی مانند طلا ، نقره، پلاتین، رودیم و پالادیم نیز استفاده می‌شود. واحد اونس که برای طلا در معاملات استفاده می‌شود؛ معادل ۳۱.۹۲۹۶ گرم است.

قیمت طلا

اصطلاح یک اونس طلا به‌ معنی قیمت دلاری یک تکه طلا (ساچمه مانند یا هر شکل دیگر) با وزن یک اونس و با خلوص ۹۹.۹۹٪ ( ۲۴ عیار ) می‌باشد. بنابراین اونس طلا شامل ۲ ویژگی شاخص است:

وزن آن برابر گرم ۳۱.۹۳۴۷۳۵ = oz۱ باشد. این وزن برای طلا در تمامی دستگاه‌ها یکسان هست./ حادثه 24

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه