آخرین اخبار از سقوط هلیکوپتر رئیس جمهور! | چه بر سر رئیس جمهور و همراهانش آمده؟

پوشش لحظه‌به‌لحظه حادثه سقوط هلیکوپتر رئیس جمهور : تلاش گسترده برای یافتن هلیکوپتر

آخرین اخبار از سقوط هلیکوپتر رئیس جمهور! | چه بر سر رئیس جمهور و همراهانش آمده؟
کدخبر : 25980
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

بالگرد حامل آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است. ایرنا خبرگزاری رسمی دولت با تایید این خبر، این حادثه را «فرود سخت هواپیمای رئیس جمهوری» عنوان کرد. شبکه خبر نیز از وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور خبر داد.

 در این کاروان، 3 هلیکوپتر حضور داشته‌اند که دو هلیکوپتر که برخی وزرا و مسئولان در آن حضور داشته‌اند سالم به مقصد رسیده‌اند. شنیده شده است آیت الله آل‌هاشم امام جمعه تبریز و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز در هلیکوپتر حامل رئیس جمهور حضور داشتند.

عین‌اللهی: همه امکانات درمانی را مستقر کرده‌ایم

18:55: بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت: همه امکانات درمانی را مستقر کرده‌ایم. ما الان در منطقه هستیم و همه نیروهای امدادی مشغول جستجو هستند شدیدا منطقه مه دارد و امکان جست و جو سخت است.

ما همه امکانات درمانی را شامل طب اورژانس متخصص جراحی و آمبولانس مستقر کرده‌ایم.

افزایش شدید غلظت مه در منطقه احتمالی حادثه

18:44: خبرنگار دنیای اقتصاد در تبریز می‌گوید:‌ مه در جنگل ارسباران که محل احتمالی سانحه برای هلی کوپتر رییس دولت است شدیدتر شده است.

به گفته او نیروهای هلال احمر کماکان در حال جست و جو هستند اما مه آلود بودن هوا و گل آلود بودن مسیر حرکت آنها را سخت و کند کرده است.

امکان استفاده از بالگرد و پهپاد نیست

18:40 پیرحسین کولیوند رئیس هلال‌احمر کشور با اشاره به عملیات جست‌وجو برای یافتن بالگرد رئیس‌جمهور گفت: یک تیم به محل احتمالی سدانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور نزدیک شده است. 40  تیم درحال جست و جو هستند و یکی از تیم ها که در نزدیکی محل تکاور که گفته می‌شود محل حادثه است نزدیک شده اما به دلیل شرایط جوی امکان استفاده از بالگرد و پهباد نیست.

همراهان رئیسی در هلی‌کوپتر

خبرنگاران محلی : منطقه حادثه احتمالا روستای پیربالا است

18:15: خبرنگاران محلی به اکوایران گفتند در پیگیری آنها از دفتر امام جمعه گفته شده منطقه حادثه احتمالا حوالی روستای پیر بالا است.

روستای پیربالا روستایی کوچک در شمال غربی استان آذربایجان شرقی است. روستایی از توابع شهرستان مرند، این روستا در فاصله تقریبا ۱۰۰ کیلومتری از شهر تبریز قرار دارد. به گفته خبرنگار دنیای اقتصاد در تبریز تیم‌های امدادی می‌گویند به دلیل شرایط سخت جوی از جمله مه شدید کار جست‌و‌جو کمی زمان بر است.

سازمان امداد و نجات: مردم به منطقه سانحه هلی کوپتر رییس جمهور نروند

18:10: به گزارش مهر رئیس سازمان امداد و نجات اعلام کرد از تمامی مردم عزیز کشورمان خواهش می‌کنیم که اخبار رسانه‌های رسمی را پیگیری کنند و به هیچ وجه به منطقه اعزام نشوند که منطقه شلوغ نشده و تداخل در امر امداد ایجاد نشود.

 رئیس جمعیت هلال احمر: ۴۰ تیم واکنش سریع در منطقه حضور یافتند

۴۰ تیم واکنش سریع ما در منطقه در حال جست‌وجو هستند. شرایط جوی بسیار نامساعد است و محل صعب‌العبور است و با تمام تلاش اقدامات در حال انجام است. از پهپاد و اقدام هوایی استفاده کردیم و با توجه شرایط بدی هوا امکان جست‌وجوی هوایی وجود ندارد. یک منطقه کوهستانی صعب‌العبور است. از استان‌ها معین هم نیروهای اعزام کردیم که نیروهایی بیشتری برسند و خودم هم در آن مسیر هستم.

همراهان رئیسی در هلی‌کوپتر

توضیحات خبرنگار صداوسیما به شبکه خبر درباره وضعیت امدادرسانی

 17:59: امیر شایان‌مهر، خبرنگار صدا و سیما در گفت‌وگو با شبکه خبر: حادثه بالگرد حامل رئیس جمهور نزدیک ورزقان اتفاق افتاده است/ شرایط آب و هوا نامناسب است و دید کافی وجود ندارد/ منطقه صعب‌العبور است/  به همین دلیل کار جست وجو با تاخیر مواجه شده است/ اطلاعات جدیدی در دست نیست.

اعزام 8 آمبولانس به محل سانحه

17:38: بابک یکتاپرست سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان این که بر اساس اعلام خبر مبنی بر سانحه بالگرد رئیس جمهور در آذربایجان شرقی بالگرد اورژانس هوایی عازم منطقه شد، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل مه شدید، ادامه عملیات هوایی ممکن نبود.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور افزود: 8 دستگاه آمبولانس اورژانس تبریز راهی محل سانحه شده‌اند.

یکتاپرست گفت: با توجه به فاصله محل احتمالی سانحه تا جاده، تیم‌های پیاده 3 نفره اورژانس تبریز با تجهیزات برای تجسس و ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی در منطقه هستند.

بازتاب سانحه هلیکوپتر حامل رئیس‌جمهور ایران در رسانه‌های خارجی

 وقوع سانحه برای هلیکوپتر حامل رئیس‌جمهور ایران در رسانه‌های خارجی به شکل گسترده بازتاب داشته است و برخی رسانه‌ها به پوشش لحظه‌ای خبرهای مرتبط با آن پرداخته‌اند.

اعزام پهپادهای هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور

17:17: بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری : پهبادهای امدادی هلال احمر به محل حادثه اعزام شده است.

او تصریح کرد: به دلیل شرایط نامساعد جوی، در حال حاضر اطلاعات جدیدی در دسترس نیست و بررسی‌ها همچنان ادامه دارد.

گزارش میدانی خبرنگار فارس از عملیات جست‌وجو در ورزقان

17:14: گروه‌های امدادی و جست‌وجوگر درحال تلاش برای یافتن هلی‌کوپتر حامل رئیس‌جمهور هستند.

 که همراه یکی از این گروه‌هاست مشاهدات خود را این‌گونه روایت می‌کند:

جستجو تیم‌های امدادی در حوالی معدن مس سنگون ادامه دارد.

مه در منطقه بسیار شدید و غلیظ است و دید افقی کمتر از 5 متر است.

باران نیز در منطقه در حال باریدن است.

منطقۀ مورد جست‌وجو کوهستانی و جنگلی است و همین مسئله سرعت عملیات جست‌وجو را کند کرده است.

به منطقه رسیدند

16:10: بر اساس گزارش ایرنا، هم اکنون تیم امدادی به محل حادثه وقوع سانحه برای بالگرد تیم ریاست جمهوری در منطقه عمومی ورزقان رسیدند.

شرایط بد آب‌وهوایی کار امدادرسانی را سخت کرده است

17:06:شرایط سخت آب و هوایی تلاش امدادرسانی به محل سانحه بالگرد رئیسی را با سختی روبرو کرده است، رئیس جمهور، آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان این بالگرد بوده است. برخی افراد توانسته اند بعد از وقوع حادثه لحظاتی با آیت الله آل هاشم صحبت کنند اما در حال حاضر تلفن ها در دسترس نیست

محل حادثه نزدیک ورزقان بوده است

16:58: معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه محل حادثه نزدیکی ورزقان است، ادامه داد: «3 بالگرد بوده که 2 تای آن به سلامت به زمین نشسته و یکی از آنها سقوط کرده است». 

او با تاکید به اینکه هنوز در مسیر رسیدن به محل حادثه است، گفت: «با توجه به اینکه هنوز به محل حادثه نرسیده ام، از تعداد و مشخصات مصدومان احتمالی و علت و ابعاد دقیق حادثه اطلاعی ندارم».

عملیات گسترده امدادی

16:32: نیروهای امدادی هلال احمر و نیروهای کمکی نظامی و انتظامی از همان ابتدای گزارش سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، عملیات گسترده ای برای یافتن این بالگرد آغاز کرده‌اند.

خبرهای اولیه درباره ادامه سفر رئیسی بر زمین

16:15: همچنین خبرگزاری فارس در این باره نوشته است،  دقایقی پیش هلی‌کوپتر حامل رئیس جمهور به دلیل مه‌آلود بودن هوای منطقه شمال آذربایجان شرقی بر زمین نشسته و هم اکنون کاروان رئیس جمهور به صورت زمینی راهی تبریز شده است.

16:12: براساس گزارش ایسنا، در اخبار آمده است که به دلیل مه آلود بودن هوای منطقه شمال آذربایجان شرقی، کاروان همراه رئیس جمهور مجبور به ادامه سفر به صورت زمینی شد. 

هیچ منبع رسمی تا این لحظه این خبر را تایید یا تکذیب نکرده است. شبکه خبر نیز از وقوع سانحه برای یکی از بالگرهای رئیس‌جمهور خبر داده است./اکو ایران

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه