قیمت طلا امروز سه شنبه 1 خرداد 1403 | روند قیمت ها در بازار طلا چگونه خواهد بود؟

قیمت طلا امروز دوشنبه (۲۰ مه) پس از آنکه داده‌های اقتصادی ایالات‌متحده در هفته گذشته شرط‌بندی‌هایی مبنی بر اینکه فدرال رزرو می‌تواند نرخ بهره را دو بار در سال جاری کاهش دهد، تثبیت کرد، به بالاترین حد خود رسید.

قیمت طلا امروز سه شنبه 1 خرداد 1403 |  روند قیمت ها در بازار طلا چگونه خواهد بود؟
کدخبر : 25992
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 بهای هر اونس طلا با ۰.۶ درصد افزایش به ۲۴۳۰ دلار و ۱۹ سنت رسید. طلا در اوایل جلسه به رکورد ۲۴۴۰ دلار و ۴۹سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۷ درصد افزایش به ۲۴۳۴ دلار و ۵۰ سنت رسید.

داده‌های هفته گذشته خبرهای خوبی را از دو جهت به فدرال رزرو آمریکا ارائه کرد، اما سیاست‌گذاران هنوز آشکارا دیدگاه‌های خود را در مورد زمان کاهش نرخ‌ها تغییر نداده‌اند که سرمایه‌گذاران متقاعد شده‌اند که در سال جاری آغاز خواهد شد. با این حال، میشل بومن، رئیس فدرال رزرو، دیدگاه خود را تکرار کرد که با ثابت ماندن نرخ سیاستی، نرخ تورم بیشتر کاهش خواهد یافت، اما گفت که در سال جاری هیچ بهبودی در تورم ندیده است و همچنان مایل به افزایش نرخ‌ها در صورت توقف یا معکوس شدن است.

شمش به عنوان پوشش تورمی شناخته می شود، اما نرخ‌های بالاتر هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بازده را افزایش می‌دهد.

چین گام‌های تاریخی را برای تثبیت بخش املاک بحران زده خود اعلام کرد، به طوری که بانک مرکزی یک تریلیون یوان بودجه اضافی را تسهیل کرد و قوانین وام مسکن را تسهیل کرد و دولت‌های محلی تصمیم گرفتند برخی آپارتمان‌ها را خریداری کنند. افزایش قیمت طلا در هفته گذشته مانع از خرید فیزیکی در مصرف‌کنندگان برتر شد.

قیمت دلار و طلا

بر اساس گزارش بلومبرگ، پس‌زمینه جهانی بازارهای آسیایی همچنان روشن است و سرمایه‌گذاران مطمئن هستند که فدرال رزرو به زودی نرخ‌های بهره آمریکا را کاهش می‌دهد و دلار آمریکا، بازده اوراق قرضه و نوسانات را تحت کنترل نگه می‌دارد و دارایی‌های ریسک را تقویت می‌کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۱.۱ درصد افزایش به ۳۱.۸۵ دلار رسید، پلاتین ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۱۰۸۵ دلار و ۹۵ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۰۰۹ دلار و ۵۰ سنت رسید.

قیمت طلا امروز سه شنبه 1 خرداد 1403

 قیمت طلا در بازار جهانی امروز در مقایسه با روز قبل کاهش را تجربه کرد.

قیمت طلا امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه در معاملات بازار جهانی کاهش را تجربه کرده است.

قیمت اونس طلا امروز

هر اونس طلا، امروز به ۲,۴۱۴ (دو هزار و چهارصد و چهارده ) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۹۹ درصدی داشته است.

قیمت دلار و طلا

بازار طلا در امن و امان/ سکه و طلا با افت قیمت مواجه شد

با وجود شرایط خاص حاکم بر کشور، بازار طلا و سکه بدون الهتاب و هیجان تند و تیزی مسیر خود را طی کرد. این بازار ابتدا با شروع ساعت کاری روند صعودی داشت که رفته رفته به قیمت های معامله شده دیروز بازگشت و کاهش هم داشت.

 بررسی روند بازار سکه و طلای امروز نشان می‌دهد که بازار در شرایط آرام به سر می‌برد و خبری از التهاب در بازار نیست.

یک پیش‌بینی از بازار طلا

علیرغم اینکه صبح امروز کمی قیمت‌ها، سیر صعودی به خود گرفته بود و سکه تا ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هم پیش رفت، در ساعات ابتدایی ظهر به ۴۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید و در حال حاضر (تا لحظه انتشار این گزارش)، قیمت معاملاتی روز گذشته یعنی ۴۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان را هم رد کرد و اکنون ۴۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد؛ بر این اساس سکه ۱۵۰ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده است.

اونس جهانی طلا

سکه تمام طرح قدیم اما ۷۰۰ هزار تومان ریزش قیمت را نسبت به روز گذشته داشته و در حالیکه دیروز (یکشنبه) در آخرین معاملات، ۳۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دادوستد شد، امروز ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

نیم سکه نیز ۴۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شده و در بازار امروز، ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار قیمت دارد. ربع سکه نیز اما تغییر قیمتی نسبت به روز گذشته، نداشته و ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ۲۰۰ هزار تومان کاهش به هشت میلیون تومان رسید.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۷۱ هزار و ۳۰۰ تومان کاهش بها نسبت به روز گذشته، در بازار امروز (دوشنبه) سه میلیون و ۴۱۴ هزار و ۱۰۰ تومان، مبنای معاملات طلا قرار گرفته است.

گفتنی است که اونس جهانی طلا نیز در بازگشایی بازار امروز، ۲۴۳۶ دلار ثبت شده که کاهشی است.

مرجع قیمت‌ها، اتحادیه طلا و جواهر تهران و قیمت‌ها بر اساس قیمتی معاملاتی تا ساعت ۱۴ و ۳۵ دقیقه است.

قیمت طلا در روز حساس بازار چقدر شد؟/ دلالان رودست خوردند​

در حالی که در مهمترین روز تاریخ معاصر ایران قیمت ارز در بازارهای جهانی افزایشی در محدوده 13 دلار را تجربه کرد، بهای طلا در بازارهای ایران دستخوش تغییر محسوسی نشد.

اونس جهانی طلا

در پی اعلام خبر شهادت رییس‌جمهوری و همراهانش برخی سودجویان برای بالا بردن قیمت‎ها در بازار اقلام سرمایه‌ای تلاشی ناکام را در دستور کار قرار دادند.

این در حالی است که به کف رسیدن تقاضا و توقف خرید و فروش در برخی ساعات اولیه روز سبب شد قیمت طلا در بازار ایران بتواند رشد فزاینده‌ای که در اولین ساعات روز تجربه کرده بود را جبرن کند.

در پی افزایش پنج هزار تومانی نرخ دلار از صبح امروز، بهای طلا و سکه نیز در بازار روندی افزایشی را تجربه کرد به طوری که هر گرم طلا به قیمت سه میلیون و 550 هزار تومان معامله گردید. در عین حال قیمت سکه‌ی تمام بهار آزادی نیز تا محدوده‌ی 41 میلیون و ششصد هزار تومان پیش رفت اما با بازگشت آرامش به بازار ارز و دخالت بازارساز وضعیت در بازار طلا و سکه نیز عادی شد.

قیمت هر گرم طلا در بازار ایران کاهشی در حدود 231 هزار تومان را تجربه کرد و هر گرم طلای 18 عیار در این روز مهم سه میلیون و 369 هزار تومان معامله گردید.

قیمت طلا

قیمت سکه تمام بهار آزادی امامی نیز با عقب‌نشینی محسوس به 40 میلیون و دویست هزار تومان رسید. در عین حال هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش یک میلیون تومانی به قیمت 37 میلیون و 225 هزار تومان معامله گردید .

نوسان قیمت نیم‌سکه نیز هشتصد هزار تومان بود . این قطعه از سکه از قیمت بیست و چهار میلیون تومان به قیمت 23 میلیون و دویست هزار تومان رسید.

 فعالان بازار میزان نوسان قیمت ربع سکه را در روز شهادت رییس‌جمهوری ششصد هزار تومان عنوان کردند به طوری که هر قطعه ربع سکه از قیمت 15 میلیون و 500 هزار تومان به قیمت 14 میلیون و 900 هزار تومان رسید.

این کاهش در شرایطی رخ داد که بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی با افزایش بیش از 15 دلار به 2430 دلار و 51 سنت رسید./اقتصاد آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه