بهترین نوشیدنی برای رفع عطش در روزهای گرم تابستان!

تابستان گرم و سوزان و خشن در راه است، گرمای بی امان تابستان می‌تواند منجر به انواع مشکلات پوستی و مشکلات سلامتی از جمله گرمازدگی شود.

بهترین نوشیدنی برای رفع عطش در روزهای گرم تابستان!
کدخبر : 26096
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

یک متخصص طب سنتی، با بیان اینکه سکنجبین بهترین نوشیدنی برای رفع عطش تابستان معرفی می شود گفت: سکنجبین که ترکیبی از عرق نعنا، سرکه، آب و عسل است، بسیار مفید بوده و در رفع عطش بسیار موثر است.

دکتر محمد عسکرفراشاه با بیان این‌که سکنجبین یک فرآورده طبی است که کاربرد بسیاری در طب دارد، اظهار کرد: سکنجبین که از سرکه وشکر یاسرکه و عسل تشکیل شده و بر حسب زمان، مکان، مزاج و سایر خواص بسیار متنوع است ودر خصوص انواع سکنجبین بایدگفت ۱۲۶۰ نوع سکنجبین تهیه میشود که بعضی از آنها برای حفظ صحت و برخی برای رفع بیماریها به کار میرود.

وی همچنین از دیگر خواص سکنجبین را رفع خشکی‌کام و دهان دانست و افزود: مصرف سکنجبین برای افرادی که در کام ودهانشان احساس خشکی می‌کنند یک داروی کمک رسان است و با ایجاد اعتدال سبب بر طرف شدن این خشکی می‌شود.

این متخصص طب ایرانی با بیان این‌که در برخی بیمارانی که رطوبت از ریه آنها به سختی و با سرفه شدید خارج می‌شود و خروج خلط از دستگاه تنفسی آنها به دشواری صورت می‌گیرد، گفت: مصرف سکنجبین سبب می شود تا خروج آن به سهولت انجام پذیرد و موجب راحتی بیماران شود.

نوشیدنی ساده

دکتر عسکرفراشاهی تاکید کرد: هیچ گاه نباید سکنجبین را به استفاده از یخ خیلی سردکرد، چون این عمل مانع لطیف شدن و از بین رفتن مواد زاید بدن می شود.

وی با بیان این که سکنجبین معتدل مخلوط شده با آب یا گلاب درمانی موثر برای تب است، تصریح کرد: باید توجه داشت‌که تشنگی الزاما با نوشیدن آب برطرف نمی‌شود و مصرف کاهو سکنجبین، خاکشیر، روغن بادام شیرین، روغن بنفشه و جو نیز به تامین رطوبت بدن کمک می‌کند.

این متخصص یزدی در پایان با اشاره به این‌که سکنجبین خاصیت دارویی بسیاری دارد، خاطرنشان کرد: سکنجنین بهترین نوشیدنی برای درمان کبد چرب و چربی خون است.

۵ نوشیدنی ویژه و خاص برای روزهای تابستانی گرم و سوزان

طرز تهیه نوشیدنی تابستانی

 آرش نهاوندی: علائم گرمازدگی شامل سرگیجه، سردرد، تعریق بیش از حد، غش و ضعف عمومی است. برای جلوگیری از گرمازدگی، توجه ویژه به رژیم غذایی و سبک زندگی بسیار مهم است. در این مطلب به ۵ نوشیدنی خانگی که می‌تواند به شما کمک کند خنک و هیدراته بمانید وهمچنین یک درمان خانگی مؤثر دیگر برای مقابله با گرمازدگی اشاره شده است.

آب نارگیل: این نوشیدنی طبیعی گوارا سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است این ویژگی‌ها آب نارگیل را تبدیل به یک نوشیدنی آبرسان عالی برای تابستان کرده است. نوشیدن آب نارگیل می‌تواند به هیدراته نگه داشتن بدن و تامین انرژی لازم برای مقابله با گرمازدگی کمک کند. این نوشیدنی مخصوصا وقتی صبح ناشتا مصرف شود مفید است. الکترولیت‌های طبیعی موجود در آب نارگیل به جبران سطح هیدراتاسیون بدن، کاهش بیقراری و خستگی مرتبط با گرمازدگی کمک می‌کند.

لیموناد: این آبمیوه طبیعی یک نوشیدنی با طراوت و احیا کننده است که می‌تواند به شما در مقابله با گرمازدگی کمک کند. محتوای بالای ویتامین C موجود در لیمو، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به تنظیم فشار خون کمک می‌کند. برای تهیه یک لیموناد ساده و موثر در مقابله با گرما، یک لیوان آب بردارید، آب یک عدد لیمو را در آن بمالید و کمی نمک به آن اضافه کنید. این نوشیدنی نه تنها تشنگی شما را برطرف می‌کند، بلکه علائم گرمازدگی را به سرعت تسکین می‌دهد.

نوشیدنی ساده

آب گریپ فروت: این نوشیندی که به دلیل خاصیت خنک کنندگی‌اش شناخته شده است، یکی دیگر از نوشیدنی‌های عالی برای مقابله با گرمازدگی است. نوشیدن آب گریپ فروت می‌تواند به کاهش دمای بدن و ایجاد اثر شاداب کننده کمک کند. این نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها است که به سم زدایی و حفظ آب بدن کمک می‌کند. تهیه آب گریپ فروت تازه در خانه تضمین کنند به دست آوردن حداکثر فایده از این نوشیدنی است. این آبمیوه می‌تواند بیقراری و عصبی بودن را نیز تسکین دهد.

آب نعناع گشنیز: این نوشیدنی برای ماه‌های گرم تابستان بسیار مفید است. گشنیز و نعناع هر دو خاصیت خنک‌کنندگی دارند که به کاهش حرارت بدن کمک می‌کنند. برای تهیه این نوشیدنی یک بطری آب بردارید و یک مشت گشنیز و برگ نعنا به آن اضافه کنید و خوب بجوشانید. پس از جوش آمدن، مخلوط را صاف کرده و آب آن را بنوشید. مصرف آب نعناع گشنیز هر روز صبح با معده خالی می‌تواند به خنک نگه داشتن بدن شما در طول روز کمک کند.

نوشیدنی ساده

دوغ: یکی دیگر از نوشیدنی‌های خانگی فوق‌العاده برای کمک به مقابله با گرمازدگی، دوغ است. دوغ سرشار از پروبیوتیک‌ها است. به هضم غذا کمک کرده و الکترولیت‌های ضروری بدن را تامین می‌کند. برای تهیه دوغ، یک فنجان ماست ساده را با دو فنجان آب مخلوط کنید. کمی نمک و سبزی معطر تازه را اضافه کنید. همه چیز را با هم مخلوط کنید تا یک نوشیدنی گوارا و ملایم درست شود. دوغ یک نوشیدنی خنک‌کننده و آبرسان است و به حفظ دمای بدن کمک می‌کند و گزینه‌ای عالی برای روزهای گرم تابستان است.

در گرمای بی امان تابستان، برای جلوگیری از مشکلات سلامتی مرتبط با گرما، از جمله گرمازدگی، حفظ آب بدن و خنک ماندن ضروری است. گنجاندن این نوشیدنی‌های خانگی در برنامه روزانه می‌تواند تسکین و محافظت لازم را در برابر اثرات شدید گرمای تابستان فراهم کند. آب نارگیل، لیموناد، آب گریپ فروت، آب نعناع گشنیز و دوغ همگی داروهای موثری هستند که نه تنها شما را هیدراته نگه می‌دارند، بلکه فواید سلامتی مختلفی نیز ارائه می‌دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه