رژیم غذایی مناسب فصل گرما که شما را از کسلی و تنبلی نجات می‌دهد

آیا در طول روز احساس خمودگی و تنبلی می‌کنید؟ گرمای تابستان می‌تواند همه انرژی ما را بگیرد، اما قبل از اینکه فصلی از چرت زدن و بی‌حالی را سپری کنید، باید بدانید یک راه‌حل وجود دارد!

رژیم غذایی مناسب فصل گرما که شما را از کسلی و تنبلی نجات می‌دهد
کدخبر : 26137
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

با ایجاد تغییرات هوشمندانه در رژیم غذایی خود، می توانید سطح انرژی خود را بالا نگه دارید و بر موج گرما غلبه کنید. دکتر Srikanth HS، دستیار ارشد پزشکی در موسسه Jindal Naturecure، فاش کرد که چگونه یک تغییر استراتژیک در رژیم غذایی می تواند سلاح مخفی شما در برابر خستگی باشد.

چرا گرما انرژی شما را از بین می برد؟

بدن ما در گرمای تابستان اضافه کار می کند. برای حفظ دمای داخلی بدن، متابولیسم شما افزایش یافته و انرژی بیشتری می سوزاند. دکتر سریکانث توضیح داد که عرق کردن، که برای خنک کردن بدن ضروری است، منجر به از دست دادن مایعات و اختلال در تعادل الکترولیت شما می شود.

اگر فعالیت‌هایی مانند ورزش یا صرفاً فعال‌تر بودن در هوای گرم‌تر را اضافه کنید، ذخایر انرژی شما حتی سریع‌تر از بین می‌رود. وی افزود: در طول موج گرما، این اثر تشدید می‌شود و برای مقابله با دمای شدید به انرژی بیشتری نیاز دارد.

عوامل گرمازدگی

سوخت‌رسانی به بدن برای عملکرد مطلوب

کلید پرانرژی ماندن در تغذیه استراتژیک نهفته است. رژیم غذایی شما در روزهای گرم باید این شامل مواد غذایی باشد:

هیدراتاسیون: میوه ها و سبزیجاتی مانند خیار، هندوانه و توت فرنگی نیروگاه های غنی از آب هستند. آنها به جبران مایعات از دست رفته در اثر تعریق کمک می کنند و شما را هیدراته نگه می دارند.

افزایش قدرت الکترولیت: تعریق باعث کاهش الکترولیت هایی مانند پتاسیم و سدیم می شود. موز، آب نارگیل و سایر غذاهای غنی از الکترولیت به بازیابی این مواد معدنی و حفظ عملکرد مناسب ماهیچه ها کمک می کنند.

تقویت انرژی طولانی مدت: کربوهیدرات های پیچیده که در غلات کامل، حبوبات و سیب زمینی شیرین یافت می شوند، انرژی پایدار را تامین می کنند. آنها به آرامی هضم می شوند و از افت انرژی وحشتناکی که کربوهیدرات های ساده می توانند ایجاد کنند، جلوگیری می کنند.

عضله سازها: منابع پروتئین بدون چربی مانند حبوبات و توفو برای ترمیم و ریکاوری ماهیچه ها، به ویژه پس از فعالیت بدنی، حیاتی هستند.

نوشیدنی ساده

با این نوشیدنی‌های طبیعی به جنگ روزهای گرم سال بروید

انرژی خود را با این سوپرغذاها شارژ کنید

دکتر سریکانث خوردن این غذاها را برای تامین انرژی در تابستان توصیه کرد:

  • کربوهیدرات های پیچیده: غلات کامل، جو، و سیب زمینی شیرین (انرژی پایدار)
  • پروتئین بدون چربی: حبوبات (ترمیم عضلات و تولید انرژی)
  • غذاهای غنی از آهن: اسفناج، عدس (بهبود اکسیژن‌رسانی، مبارزه با خستگی)
  • اسیدهای چرب امگا ۳: گردو، دانه کتان (عملکرد شناختی و انرژی پایدار)

با استفاده از این نکات غذایی، می توانید رژیم غذایی تابستانی خود را به یک نیروگاه انرژی تبدیل کنید. به یاد داشته باشید، یک رویکرد سالم و متعادل، غنی از مواد مغذی متراکم و مواد غذایی آبرسان، بدن شما را قادر می سازد تا سوخت را به طور موثر بسوزاند و گرما را غلبه کند!

معجزه رژیم‌های گیاهی برای سلامت قلب و عروق

تحقیق جدید نشان می‌دهد که رژیم‌های گیاه‌خواری و وگان به بهبود عوامل خطرساز متابولیک قلبی، مانند افزایش چربی‌ها، قند خون، وزن بدن، شاخص توده بدنی و التهاب کمک می‌کنند.

رژیم غذایی

 آرش نهاوندی: خطر ابتلا به بیماری ایسکمیک قلبی و سرطان‌های دستگاه گوارش و پروستات در افراد مشارکت کننده در این تحقیق که از رژیم گیاهی پیروی می‌کردند، کاهش یافته بود.

، نویسندگان این تحقیق که در مجله «پلس وان» منتشر شده، همچنین عنوان کردند که افرادی که رژیم‌های گیاهخواری داشتند در معرض خطر کمتری برای مرگ بر اثر بیماری‌های قلبی و عروقی بودند.

 نویسندگان این تحقیق نوشتند که مطالعات نیز قبلی نشان داده‌اند که رژیم‌های غذایی گیاهی یا رژیم‌های کم و گوشت حاوی غلات تصفیه‌شده، شکر و نمک با خطر بیشتری برای مرگ مرتبط است.

محققان گفتند که این نشان می‌دهد که خوردن یک رژیم غذایی بیشتر گیاهی باید اثر معکوس داشته باشد و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان را کاهش دهد.

این محققان برای دانستن اینکه آیا این فرض درست است یا خیر، ۴۸ مقاله علمی منتشر شده در یک بازه زمانی ۲۳ ساله را بررسی کردند.آن‌ها مقالاتی را انتخاب کردند که به رژیم های غذایی مبتنی بر گیاه و اثرات آن بر سلامت قلبی عروقی و خطر سرطان می‌پرداخت.

رژیم غذایی

آن‌ها در این تحقیق یک رویکرد «بررسی چتری» را انتخاب کردند و از منابع معتبر استفاده کردند، داده‌ها را از همه مطالعات گرفته و آن را تجزیه و تحلیل کردند. این روش از این جهت منحصر به فرد است که تنها شواهدی را به کار می‌گیرد که در بالاترین سطح بررسی‌های سیستماتیک و متاآنالیزها ( یک روش آماری است که چندین مطالعه را ترکیب می‌کند و نتایج آن‌ها را یکپارچه می‌کند) مورد استفاده قرار گرفته است.

هنگامی که آن‌ها دو دهه داده‌های گردآوری شده را تجزیه و تحلیل کردند، دریافتند که ارتباط بین رژیم‌های گیاهخواری و وگان و کاهش عوامل خطر قلبی متابولیک بسیار قوی است.

با این حال، تیم تحقیقاتی اعتراف کرد که این مطالعه دارای محدودیت‌هایی مانند تغییرات در رژیم غذایی دقیق، اطلاعات دموگرافیک بیمار و طول مطالعه است (اطلاعات دموگرافیک یا ویژگی‌های جمعیت‌شناسی به خصوصیات یک جمعیت مانند سن، جنسیت، نژاد، ملیت، محل سکونت، وضعیت تأهل، وضعیت اشتغال، درآمد و مواردی از این قبیل اشاره دارد که لحاظ کردن این اطلاعات در تحقیقات علمی از اهمیت برخوردار است).

رژیم غذایی

دکتر سارا بونزا، پزشک متخصص در پزشکی خانواده و شیوه زندگی، که در این مطالعه شرکت نداشت، گفت: رژیم‌های غذایی مبتنی بر گیاه همچنین ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن کمک کند، زیرا حاوی ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها و فیبر هستند.

او گفت: میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات، آجیل و دانه‌ها. همگی حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی گیاهی هستند که برای سلامتی افراد مفید هستند. با این برنامه‌های غذایی، ممکن است انتظار التهاب کمتر و بهبود سلامت قلب و ایمنی را داشته باشید. بونزا علاوه بر این اشاره کرد که فیبر موجود در غذاهای گیاهی به سرعت بخشیدن به فرآیند هضم کمک می‌کند و میکروبیوم روده را سالم نگه می‌دارد.

منبع: همشهری آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه