پرسپولیس و شاهنامه‌ای که آخرش خوش بود!

پرسپولیس با کسب ۶۸ امتیاز قهرمان لیگ برتر بیست‌وسوم شد.

پرسپولیس و شاهنامه‌ای که آخرش خوش بود!
کدخبر : 26144
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

سپهر ستاری: پرسپولیس شب گذشته (شنبه) با برتری یک بر صفر مقابل مس رفسنجان قهرمان لیگ برتر بیست‌وسوم شد. سرخپوشان با این قهرمانی برای نهمین بار جام را تصاحب کردند و یک رکورد دست‌نیافتنی را به‌ثبت رساندند. سرخپوشان پایتخت این فصل اتفاقات زیادی را تجربه کردند و حتی در مقطعی هواداران این تیم از کسب عنوان قهرمانی هم ناامید شده بودند ولی در نیم‌فصل دوم عملکرد شگفت‌انگیزی داشتند و در پایان فصل قهرمان شدند.

آغاز فصل با اختلافات داخلی

پرسپولیس لیگ را در شرایطی آغاز کرد که در فصل نقل‌وانتقالات توانست نفرات تاثیرگذار خود را حفظ کند ولی اتفاقات مختلف باعث شد این تیم وارد حاشیه شود. مصدومیت مرتضی پورعلی‌گنجی و محمدحسین کنعانی‌زادگان در کنار عدم خرید مهاجم خارجی باکیفیت باعث شد دست یحیی گل‌محمدی در بعضی دیدارها خالی باشد و این موضوع در کنار مسائلی چون عدم پرداخت آپشن‌های مربوط به قهرمانی قبلی باعث شد سرمربی پرسپولیس با رضا درویش به مشکل بخورد.

پرسپولیس

اختلاف درویش و گل‌محمدی به جایی رسید که سرمربی پرسپولیس ۲ بار تصمیم به استعفا و تعطیلی تمرینات گرفت که این موضوع آسیب زیادی به عملکرد سرخپوشان زد و ضمن دور کردن آن‌ها از صدر جدول، در نهایت باعث شد از لیگ قهرمانان آسیا هم حذف شوند. در شرایطی که به نظر می‌رسید گل‌محمدی قصد دارد در پرسپولیس بماند و شرایط را تغییر دهد، او پس از آخرین بازی نیم‌فصل اول مقابل مس رفسنجان استعفا داد تا شوک بزرگی به هواداران وارد شود.

برانکو نیامد تا اوسمار سرمربی شود

در شرایطی که بسیاری از پرسپولیسی‌ها تصور می‌کردند استعفای جدید گل‌محمدی هم در نهایت منجر به جدایی او نخواهد شد ولی سرمربی سابق سرخ‌ها روی تصمیم خود اصرار داشت و در نهایت هم نیمکت سرمربیگری این تیم را ترک کرد. با جدایی یحیی، بحث بازگشت برانکو ایوانکوویچ به پرسپولیس جدی شد و مذاکراتی هم در این زمینه صورت گرفت. مدیران پرسپولیس پس از پرداخت مالیات سرمربی کروات، حتی راهی قطر شدند و با برانکو مذاکره کردند ولی او حاضر به بازگشت نشد و ترجیح داد راهی تیم ملی چین شود.

برانکو

با انصراف برانکو، نام چند گزینه خارجی برای جانشینی گل‌محمدی مطرح شد ولی رضا درویش در تصمیمی عجیب و ناگهانی اوسمار ویرا، دستیار برزیلی گل‌محمدی را به عنوان سرمربی پرسپولس انتخاب کرد. تصمیم درویش در ابتدا با انتقادات زیادی همراه شد و خیلی‌ها نسبت به حضور اوسمار واکنش خوبی نشان ندادند. شکست مقابل آلومینیوم اراک در نخستین بازی لیگ برتری با هدایت سرمربی برزیلی انتقادات را چند برابر کرد و کمتر کسی تصور قهرمانی پرسپولیس با اوسمار را داشت.

تصمیمات درخشان در مقطع کلیدی فصل

در شرایطی که انتخاب اوسمار ویرا چندان با اقبال عمومی همراه نشده بود، مدیران باشگاه پرسپولیس و بازیکنان این تیم از او حمایت کردند. رضا درویش در نقل‌وانتقالات زمستانی به خوبی توانست ترکیب پرسپولیس را تقویت کند و این موضوع تاثیر زیادی روی قهرمانی این تیم داشت. عبدالکریم حسن، محمد خدابنده‌لو، اوستون اورونوف و عیسی آل‌کثیر خریدهای بزرگسال پرسپولیس در زمستان بودند که ۳ نفر از این جمع در نیم‌فصل دوم به ترکیب اصلی رسیدند و خدابنده‌لو هم در دقایق حساس به داد تیم اوسمار رسید.

آل‌کثیر و اورونوف ۷ و ۶ گل برای پرسپولیس زدند و ردپای این ۲ نفر در اکثر بردهای این تیم دیده می‌شد. عبدالکریم حسن قطری هم در پست مدافع چپ نمایش کم‌نقصی داشت و این قسمت از زمین که در نیم‌فصل اول نقطه ضعف ترکیب پرسپولیس داشت را دگرگون کرد.

پرسپولیس

عملکرد شگفت‌انگیز سرخ‌ها در نیم‌فصل دوم

پس از حضور اوسمار و تقویت پرسپولیس، شرایط این تیم نسبت به نیم‌فصل اول تغییر چشمگیری داشت. سرخپوشان طی ۱۵ بازی نیم‌فصل دوم ۱۲ برد، ۲ تساوی و یک باخت داشت و از ۴۵ امتیاز ممکن، ۳۸ امتیاز را کسب کردند. پرسپولیس پس از باخت مقابل آلومینیوم اراک ۵ امتیاز از استقلال صدرنشین کمتر داشت ولی با بردهای متوالی این فاصله را به یک رساند تا در بازی با استقلال خوزستان با یک بازگشت باشکوه صدر جدول را تصاحب کند. شاگردان اوسمار ویرا در نهایت با گل گیورگی گولسیانی مقابل مس رفسنجان پیروز شدند و با ۶۸ امتیاز جام قهرمانی را بالای سر بردند.

پرسپولیس با کسب ۶۸ امتیاز، به رکورد استقلال در لیگ بیست‌ویکم رسید و بیشترین امتیاز در یک فصل از تاریخ لیگ برتر را کسب کرد. سرخپوشان با ۴۵ گل زده پس از سپاهان بهترین خط حمله لیگ را داشتند و با ۱۸ گل خورده بعد از استقلال صاحب بهترین خط دفاعی بودند.

پرسپولیس

داور مشهور انگلیسی: گل پرسپولیس آفساید بود!

کارشناس داوری انگلیسی اعتقاد دارد گل پرسپولیس آفساید بوده است.

 مارک کلاتنبرگ، داور مشهور انگلیسی در ویژه‌برنامه فوتبال ۳۶۰ درباره صحنه‌های حساس بازی پرسپولیس - مس رفسنجان و پیکان - استقلال صحبت کرد.

او درباره صحنه‌های حساس 2 بازی گفت:

حامد لک به خاطر برخورد خشن با دانیال اسماعیلی‌فر باید با کارت قرمز از زمین بازی اخراج می‌شد.

گل گیورگی گولسیانی در موقعیت آفساید به ثمر رسید.

در صحنه مشکوک به گل استقلال مقابل پیکان، توپ از خط دروازه عبور نکرد.

در صحنه مشکوک محوطه جریمه استقلال، خطای پنالتی روی بازیکنان پیکان رخ نداد./خبر آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه