مردم به «همستر کامبت» فقط به عنوان سرگرمی نگاه کنند | امکان کلاهبرداری وجود دارد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: مردم فقط به عنوان یک سرگرمی به بازی همستر کامبت نگاه کنند.

مردم به «همستر کامبت» فقط به عنوان سرگرمی نگاه کنند | امکان کلاهبرداری وجود دارد
کدخبر : 26238
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

ابوالفضل نیکوکار در خصوص بازی همستر کامبت گفت: این پروژه با بازی و سرگرمی آغاز شده است و پیشنهاد ما این است که مردم فقط به عنوان یک سرگرمی به این بازی نگاه کنند. مردم به این موضوع فکر کنند که آیا با ضربه زدن به یک سامانه می توانند کسب درآمد کنند؟

وی ادامه داد: گزارشی داریم که ۳۴ میلیون نفر در ایران از بازی‌های رایانه‌ای استفاده می کنند. چرا آنجا این مباحث مطرح نیست؛ باید گفت اگر همستر کامبت به سمت عرضه ارز جدید دیجیتال برود، افراد نیز باید به فرآیند و قواعد ثبت و انتخاب صرافی و تشکیل کیف پول و نحوه معاملات آگاهی داشته باشند. مشکلات زمانی مطرح می‌شود که افراد با این مراحل ناآشنا بوده و به لحاظ عدم آگاهی اطلاعات شخصی خود را در اختیار افراد متخلف قرار می‌دهند و سرمایه آنها برده شده و سپس شکایت می‌کنند.

نیکوکار تصریح کرد: ساخت و عرضه و قیمت گذاری رمزارزها تحت نظارت هیچ مرجع رسمی داخلی و بین المللی نیست و به راحتی امکان از دست رفتن کامل سرمایه وجود دارد و هیأت دولت جمهوری اسلامی ایران طی مصوبه‌ای رمزارزها را مشمول حمایت و ضمانت دولت و نظام بانکی نمی‌داند و استفاده از آن را در مبادلات داخل کشور مجاز نمی‌شمارد.

نات کوین

نیکوکار در پایان گفت: در سال قبل ۷ پیام هشداری در خصوص رمزارزها و کلاهبرداری رایانه در حدود ۷۰ میلیون پیامک از طریق یکی از اپراتورهای تلفن همراه برای مردم استان تهران ارسال شده است.

تقریبا دو هفته است که هر جایی بروید یا وارد هر جمعی شوید صحبت از همستر کامبت است، رباتی که در قالب یک بازی با وعده کسب درآمد به شکل ارز دیجیتال طراحی شده است.

تقریبا دو هفته است که هر جایی بروید یا وارد هر جمعی شوید صحبت از همستر کامبت است؛ رباتی که در قالب یک بازی با وعده کسب درآمد به شکل ارز دیجیتال طراحی شده است، اما نه تنها سرگرم کننده نیست که حتی به گفته رئیس کمیسیون نرم‌افزارهای سرگرمی و بازی‌های رایانه‌ای سازمان نصر ایران (نظام صنفی رایانه‌ای) نمی‌توان نام بازی روی آن گذاشت اما به شکل مصطلح با این عنوان از آن یاد می‌شود.

ابوالفضل صادق با اشاره به اینکه از نظر بازی‌سازان همستر کامبت در دسته بازی‌ها قرار نمی‌گیرد، گفت: البته طراحان این بازی سعی کردند همستر کامبت تا حدی شبیه به بازی‌های آیدل کلیکر (نوعی بازی ویدیویی که برای گروه خاصی طراحی شده است) باشد اما چون در آن تقریبا هیچ گیم‌پلی به جز ضربه زدن انجام نمی‌شود، نمی‌توان اسم بازی بر آن گذاشت.

همستر کامبت در ایران ۱۸ پرونده کلاهبرداری را کلید زد | ۲ روش مجرمان برای کلاهبرداری از همستربازان | احتمال سرقت اطلاعات وجود دارد

وی تاکید کرد: می‌توان آن را اپلیکیشنی درنظر گرفت که سعی شده است تا اقتصادِ بازی روی آن اجرا شود. کاربر به واسطه اینکه حس می‌کند دارد چیزی به دست می‌آورد، مجددا به فضای آن بازمی‌گردد و نرخ بازگشت بازیکنان به بازی از این طریق افزایش می‌یابد. اقتصادِ بازی، کاربر را مجاب می‌کند تا به بازی پایبند باشد، همانگونه که در همستر کامبت ضربه زدن یا ارتقای کارت‌ها این فضا را ایجاد کرده است.

نات کوین

بازی موبایلی چه ویژگی‌هایی دارد؟

این بازی‌ساز درباره ویژگی‌های لازم برای بازی‌های موبایلی، توضیح داد: بازی‌ها باید گیم پلی یا نحوه بازی کردن جذاب، داستان و تِم (ژانر) داشته باشند تا بازیکن در قالب یک روند از پیش تعیین شده، بازی کند و مراحل مختلف را با دریافت جایزه طی کند و در کل یک اقدامی انجام دهد تا بتوان نام بازی روی آن گذاشت.

رئیس کمیسیون نرم‌افزارهای سرگرمی و بازی‌های رایانه‌ای سازمان نصر ایران تاکید کرد: بازی باید بتواند فرد را سرگرم کند، اما همستر کامبت بیشتر جنبه مالی دارد و حتی اگر قرار باشد اسم بازی روی آن بگذاریم، همستر کامبت در دسته Play to Earn ها قرار می‌گیرد؛ یعنی فرد به دنبال سرگرمی نیست و صرفا بازی می‌کند تا درآمدی به دست بیاورد. البته برخی بازی‌های Play to Earn هم هستند که وجود جنبه سرگرمی هم در آنها رعایت شده است.

نات کوین

تقویت جنبه درآمدزایی از بازی‌ها

وی با اشاره به اینکه استفاده از بازی‌های Play to Earn طی چند سال اخیر روندی افزایشی داشته است، ‌ بیان کرد: بازیکنان به سمتی رفتند که رایگان بازی نکنند و در نهایت چیزی به دست آورند. این موضوع بر بازار هم تاثیر گذاشته است و بازی‌هایی را در پرفروش‌های بازار می‌بینیم که جوایز متنوع و زیادی برای بازیکنان در نظر می‌گیرند تا فرد فکر نکند با بازی کردن در حال اتلاف وقت است.

رئیس کمیسیون نرم‌افزارهای سرگرمی و بازی‌های رایانه‌ای سازمان نصر ایران ادامه داد: حتی بازی‌سازان داخلی هم به سمت تولید بازی‌های Play to Earn رفته‌اند و اقتصاد بازی‌های خود را به این شکل طراحی کرده‌اند تا در عینِ وجود جذابیت بصری، بازیکن بتواند احساس کند چیزی به دست آورده.

موفقیت همستر کامبت در جذب مخاطب

وی درباره جنبه مالی «همستر کامبت» توضیح داد: برای عرضه اولیه ارز دیجیتال، باید ارز با قیمت بسیار پایین در اختیار برخی افراد قرار گیرد تا دست به دست شود، اما طراحان همستر کامبت با هوشمندی سعی کردند این ارز اولیه را در قالب یک بازی به مخاطب عرضه کنند تا تلاش کند سکه یا Profit به دست بیاورد تا پس از آن طراحان برنامه ارزش فعالیت در بازی را اعلام کنند. یعنی تلاش فرد بالاخره یک ارزشی پیدا می‌کند. اگر بخواهیم از این نظر همستر کامبت را بررسی کنیم، با توجه میزان مخاطبانی که جذب کرده باید بگوییم که بسیار موفق بوده است.

نات کوین

هوشمندی در کاهش هزینه‌های بازاریابی

رئیس کمیسیون نرم‌افزارهای سرگرمی و بازی‌های رایانه‌ای سازمان نصر ایران ادامه داد: با این برنامه طراحی شده، همستر کامبت هزینه بازاریابی را به شدت کاهش داده است چرا که افراد برای کسب امتیاز یا سکه بیشتر، ترغیب می‌شوند آن را برای دیگران هم ارسال کنند و با این شیوه مخاطبان زیادی جذب آن می‌شوند. افزایش نرخ بازگشت به بازی یکی از عوامل موفقیت بازی است.

وی به بازیکانان همستر کامبت هشدار داد: افراد باید مراقبت کنند تا در صورتی که ارزش این فعالیت در آن مشخص شد، هنگام نقد کردن سکه‌ها و ... اطلاعات خود را به راحتی در اختیار هر فرد و کانالی قرار ندهند تا حسابشان خالی نشود./همشهری آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه