یارانه خرداد ماه واریز شد | سرپرستان خانوار حساب‌شان را چک کنند

در صورتی که سرپرستان خانوار جز دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر واریز خواهد شد.

یارانه خرداد ماه واریز شد | سرپرستان خانوار حساب‌شان را چک کنند
کدخبر : 26263
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 در اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها آمده است: پیرو اطلاعیه قبلی در مورد نحوه پرداخت یارانه کمک معیشتی و تغییرات در زمان پرداخت یارانه از ۲۰ هر ماه به ۲۵ (پرداخت دهک اول، دوم و سوم) و ۳۰ ماه (دهک چهارم تا نهم)، یارانه مرحله ۱۶۰ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های یکم تا سوم کل کشور واریز و از ساعت ۲۴ فرداشب قابل برداشت است.

بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جز دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر واریز خواهد شد.

بر اساس تغییراتی که در بهمن ماه سال گذشته در زمان واریز یارانه‌های خانوارهای مشمول حمایت دولت، اعمال شد، یارانه نقدی و معیشتی از بیستم هر ماه به آخر ماه موکول شده است.

یارانه

اولین تصمیم یارانه‌ای سال ۱۴۰۳ اعلام شد

با تصویب هیات وزیران، اجرای طرح کالابرگ الکترونیک تا پایان سال جاری تمدید شد. البته در این مصوبه اقلام کالاهای اساسی مشمول طرح و نحوه توزیع یارانه بین این اقلام به مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت پیوند خورده و باید دید آیا این ستاد تغییراتی در طرح کالابرگ اعمال می‌کند یا نه؟

 در طرح کالابرگ، خانوارهای ۷ دهک اول درآمدی با اختصاص ۲۰۰ هزار تومان از یارانه نقدی خود به خرید در این طرح، مشمول یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی می‌شوند؛ البته این قاعده در طرح فجرانه برای سه ماه تغییر کرد و خانوارهای مشمول صرفاً با خرید سبد کالابرگ، یارانه تشویقی ۲۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کردند.

بر اساس مصوبه هیات وزیران در جلسه نهم اردیبهشت ۱۴۰۳، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف شده نسبت به اجرای طرح مذکور از محل اعتبارات مصوب مربوط در قانون بودجه سال جاری اقدام کند و سازمان برنامه‌وبودجه نیز مکلف است نسبت به تخصیص اعتبارات کالابرگ به‌صورت علی‌الحساب و متناسب با میزان مقرر برای کالابرگ اقدام کند.

یارانه کمک معیشتی

البته در این مصوبه، اعلام شده که اقلام کالاهای اساسی مشمول طرح و نحوه توزیع یارانه بین اقلام مذکور مطابق با مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت است سازمان برنامه‌وبودجه مکلف شده نسبت به تخصیص اعتبارات کالابرگ به‌صورت علی‌الحساب و متناسب با میزان اعتبارات مقرر برای کالابرگ در جداول قانون بودجه سال ۱۴۰۲ اقدام کند.

همچنین برای اجرای این بند و برای تسویه مطالبات فروشگاه‌های طرف قرارداد در طرح فجرانه، سازمان برنامه‌وبودجه کشور مکلف شده مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان به‌عنوان علی‌الحساب از محل اعتبارات بودجه عمومی در اختیار شرکت مجری طرح شرکت خدمات فناوری رفاه ایرانیان (فارا) وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دهد.

خبر مهم وزیر کار درباره ادامه طرح کالابرگ الکترونیکی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تداوم اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در سال جاری خبر داد و گفت: روز گذشته جلسه‌ای با سرپرست ریاست جمهوری داشتیم تا فرایند آن را به شکل جدید طراحی و اجرایی کنیم، اما جزئیات آن هنوز نهایی نشده است.

سید صولت مرتضوی یکشنبه ۶ خرداد در حاشیه هشتمین همایش ملی کار اظهار کرد: امسال این همایش ملی با چند دستور کار مانند کار شرافتمندانه، ایمنی و بهداشت کار، مشارکت ملی و مردمی در حوزه کار و رسیدگی به امور، رفاهیات و حقوق کارگران تشکیل شد. این مسائل به عنوان منشور کار در طول سال رصد می‌شود و به عنوان یک برنامه کاربردی در اجرای منویات مقام معظم رهبری که فرمودند حال کارگر بهبود یابد، به‌کار می‌گیریم.

یارانه کمک معیشتی

وی افزود: یکی از سخنان مورد تاکید شهید رئیسی بر این امر بود که کارگاه و کارخانه‌ای تعطیل نشود. مساله دیگه که رئیس جمهور شهید به آن تاکید می‌کرد رشد اقتصادی بود که سال گذشته بعد از یک دهه رکورد شاهد رشد اقتصادی در کشور بودیم به طوری که صندوق بین‌المللی پول هم بر این مساله صحه گذاری کرده‌اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم رشد اقتصادی در کانال رشد ۸ درصدی حرکت کند، تاکید کرد: بحث دیگر مهار تورم و مدیریت نقدینگی است که در دستور کار دولتمردان قرار گرفته است.

مرتضوی درباره کالابرگ الکترونیکی گفت: جلسه‌ای با آقای مخبر داشتیم تا این فرآیند را به شکل جدید طراحی کرده و انجام دهیم. جزییات آن اعلام می‌شود؛ البته این طرح ادامه دارد و مورد تاکید رئیس جمهور بود، اما جزئیات آن هنوز به تایید نرسیده است. میزان بودجه و دهک‌بندی به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی ادامه داد: برای این کار باید جلساتی با حضور سازمان برنامه و بودجه و وزارت نفت برگزار شود تا هماهنگی میان دستگاه‌ها بیشتر شود. در تداوم طرح کالابرگ الکترونیکی شکی نیست.

وزیر تعاون درباره ساخت مسکن کارگری گفت: جانشین قرارگاه مسکن کارگری منصوب شده و تعاونی‌های کارگری در حال تلاش هستند تا مسکن کارگری به نتیجه برسد.

کالابرگ الکترونیکی

خبرهای جدید برای کالابرگ در راه است

دولت در حال ارزیابی تمدید طرح کالابرگ است. تورم خوراکی‌ها به کف رسیده و واردات چای به اوج برگشته است. در این میان وعده جدیدی برای تعیین تکلیف نهضت ملی تا مرداد سال آینده به گوش می‌رسد.

به گزارش همشهری آنلاین، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تداوم طرح کالابرگ الکترونیک یکی از سفارش‌های اکید شهید رئیسی بود، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک با جمع‌بندی و ابلاغ این موضوع، مرحله بعدی کالابرگ الکترونیک اجرا شود.

صولت مرتضوی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در این مدت یکی دو جلسه با حضور آقای مخبر دراین‌باره برگزار شده، به برخی مجوزها نیاز است و در حال جمع‌بندی هستیم./همشهری آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه