سود سهام عدالت | واریز سود

سود مرحله سوم سهام عدالت کی وایز می‌شود؟

ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بر اساس پیگیری‌های انجام شده همچنان تعدادی از شرکت‌ها سود سهام عدالت را بصورت کامل پرداخت نکرده اند.

سود مرحله سوم سهام عدالت کی وایز می‌شود؟
کدخبر : 26288
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

این‌مقام مسئول اظهار کرد: فهرست و اطلاعات این شرکت‌ها را به کمیته تخلفات ارسال کردیم تا با آنها برخورد لازم صورت پذیرد

او در نهایت گفت: در هر صورت سازمان بورس پیگیر دریافت مرحله سوم سود سهام عدالت از شرکت‌های باقی مانده است تا پس از تکمیل وجوه مرحله سوم سود سهام عدالت و پس از تصویب در شورای عالی بورس، سود سهام عدالت پرداخت شود.

این افراد سهام عدالت می‌گیرند

اعطای سود سهام عدالت به جاماندگان که شناسایی نومشمولان آن هم سال گذشته نهایی شده بود، اما به گفته وزیر اقتصاد حالا باتوجه به این که حکم قانون بودجه امسال نسبت به بودجه ۱۴۰۲ متفاوت است باید مراحل آن در کمیسیون دولت طی شود.

سهام عدالت

 اعطای سهام عدالت به جاماندگان که در تبصره دوم قانون بودجه ۱۴۰۱ دستگاه‌ها موظف به اجرای آن شدند، اما به دلایلی اجرای آن به سال ۱۴۰۲ موکول شد تا این که در برنامه بودجه ۱۴۰۲ در ماده ن احکام مرتبط با خصوصی سازی و واگذاری سهام دولتی، دولت موظف شد از محل سهام متعلق به دولت یا شرکت‌های دولتی در بنگاه‌های قابل واگذاری قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی در سقف ردیف درآمدی ۳۱۰۵۰۰ نسبت به واگذاری سهام عدالت به کلیه جاماندگان مشمول دریافت این سهام، اقدام کند موضوعی که علی‌رغم تاکیدات قانون بودجه به سرانجام نرسید و بنابر وعده مسئولان بنا شد این موضوع تعیین تکلیف شود.

اما چرا برخلاف بند قانونی اعطای سهام عدالت به جاماندگان در سال ۱۴۰۲ اجرایی نشد؟ موضوعی که روزهای آخر اسفندماه سال گذشته احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در رابطه با آن مطرح کرده بود: با توجه به این که در مورد مبنای حقوقی سبد سهامی که باید به نومشمولان واگذار شود اختلافات حقوقی وجود داشت بنا شد ابتدا موانع حقوقی برداشته شود و بعد سبد سهام برای نومشمولان به تصویب برسد.

جاماندگان سهام عدالتی که حتی شناسایی آنها هم به گفته احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در سال ۱۴۰۲ انجام شده است. او در این رابطه به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: نو مشمولان سهام عدالت شناسایی شدند و ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مورد تأیید قرار گرفتند.

سهام عدالت

آخرین جزئیات از اعطای سهام عدالت به جاماندگان اعلام شد

حالا به تازگی باشگاه خبرنگاران جوان برای پیگیری از آخرین جزئیات اعطای سهام عدالت به جاماندگان به سراغ وزیر امور اقتصاد و دارایی احسان خاندوزی رفت و در این راستا اظهار کرد: باید ترتیبات جدید مصوبه این موضوع دوباره آماده شود یعنی اکنون باتوجه به این که حکم قانون بودجه امسال نسبت به بودجه ۱۴۰۲ متفاوت است باید مراحل آن در کمیسیون دولت طی شود.

او در پاسخ به این پرسش که آیا بحث حقوقی میان وزارتخانه‌ها در این رابطه وجود دارد بیان کرد: امیدواریم این موضوع زودتر مرتفع شود.

پیش از این هم ابراهیم بازیان سرپرست سازمان خصوصی سازی به تازگی در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌ها در پاسخ به این پرسش که واگذاری سهام عدالت با مدل سال ٨۵ که طیف وسیعی از جامعه با مشکل دریافت سهام عدالت روبرو می‌شدند، تکرار خواهد شد؟ تاکید کرد: دولت هیچ تعهدی نسبت به واگذاری سهام به تمام مردم ندارد چراکه واگذاری سهام ناظر به وجود منابع است، اگر منابع اجازه دهد سیاست‌های دولت و در واقع سیاست مجموعه حاکمیت، این بحث را رقم می‌زند. تاکید می‌کنم که شرط هرگونه واگذاری دارایی منابع دولت است و براساس آن می‌توان در این باره سیاست‌گذاری کرد.

سهام عدالت

در نهایت باید گفت عدم اجرای بند قانونی اعطای سهام عدالت به جاماندگان فرصت را هم برای سودجویان فراهم کرده و برخی با یدک کشیدن کلید واژه ثبت نام برای سهام عدالت جاماندگان در حال کاسبی و پرکردن جیب خود هستند! در همین زمینه هم بارها مسئولان تاکید داشتند که برای سهام عدالت ثبت نامی انجام نمی‌شود و افراد باید در این زمینه با هوشیاری عمل کنند. مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت هم با تاکید بر این موضوع به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در خصوص بحث جاماندگان سهام عدالت در حال حاضر هیچ گونه ثبت نامی برای مشمولان جدید وجود ندارد و اگر بنا باشد برای اعطای سهام عدالت به مشمولان جدید اقدامی صورت گیرد حتما توسط وزیر اقتصاد و مراجع ذی‌ربط اطلاع‌رسانی و مراحل و اقدامات مورد نیاز آن اعلام خواهد شد.

سهامداران عدالت بخوانند

دستیار ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: اگر شرکتی اقدامات لازم برای سود سهام عدالت را انجام ندهد مطابق قانون با آن برخورد می‌شود.

مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: سهامداران برای دریافت سود سهام عدالت نیازمند مراجعه به مکانی خاص نیستند و سود مرحله سوم سهام عدالت در صورت دریافت از شرکت‌ها همانند دوره‌های قبل به حساب افراد واریز خواهد شد.

سهام عدالت

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: نکته دیگر این که چند شرکت بخشی از سود سهام عدالت را واریز نکردند و کماکان پیگیری‌ها از سمت سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در حال انجام است به محض این که سودها دریافت شود زمان واریز آن اطلاع رسانی خواهد شد و اگر شرکتی اقدامات لازم را انجام ندهد مطابق قانون با آن برخورد می‌شود.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت اظهار کرد: در نهایت به طور کل برای دریافت سود سهام عدالت سهامداران نباید به هیج جا مراجعه و هیچ مدرکی را نباید به کسی دهند همچنین سهامداران هوشمند باشند که برای دریافت سود سهام عدالت نباید روی هیچ لینکی را کلیک کنند.

او افزود: همچنین سهامداران مشمول دریافت سود سهام نیازمند واریز وجه نیستند و با آنها اصلا تماسی گرفته نخواهد شد و زمانی که سود مرحله سوم و تسویه سهام عدالت تعیین تکلیف شد همانند سال‌های گذشته سود به شماره شبای بانکی افراد که در سامانه سجام اعلام کردند واریز خواهد شد. در نهایت هم سهامداران اخبار مربوط به واریز سود سهام عدالت و دیگر موارد مربوط به این حوزه را تنها از مراجع رسمی پیگیری کنند./اقتصاد آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه