نرخ سود بانکی به صورت پلکانی کاهش می‌یابد

در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.

نرخ سود بانکی به صورت پلکانی کاهش می‌یابد
کدخبر : 26289
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

26 خرداد 1364؛ همکاری مشترک کشتیرانی ایران و پاکستان

خبرگزاری «پی‌پی‌ای» پاکستان گزارش داد، مجلس ایران لایحه تاسیس یک کمپانی مشترک کشتیرانی ایران و پاکستان را به تصویب رساند.

این خبرگزاری به نقل از دریاسالار «عبدالوحید بهمبال» رئیس شرکت ملی کشتیرانی پاکستان گفت: دو کشور ایران و پاکستان در سال 1983 برای تاسیس کمپانی مشترک مزبور، موافقت کردند و این موافقتنامه برای تصویب نهایی به مجلس ایران ارجاع شد، دریاسالار عبدالوحید این سخنان را پیش از شرکت در جلسه سهامداران شرکت ملی کشتیرانی پاکستان ایراد کرد.

بانک جهانی

26 خرداد 1384؛ حضور میلیارد دلاری بانک جهانی در ایران

با اضافه شدن چهار پروژه، حجم پروژه‌های بانک جهانی در ایران به یک میلیارد و 550 میلیون دلار افزایش می‌یابد.

حجم پروژه‌های بانک جهانی در ایران تا ماه گذشته یک میلیارد دلار بوده است که با تصویب دو پروژه به ارزش 334 میلیون دلار در ماه گذشته پروژه‌های این بانک در ایران به یک میلیارد و 335 میلیون دلار افزایش یافته است.

این دو پروژه شامل پروژه آب و فاضلاب چهار شهر شمالی کشور به ارزش 224 میلیون دلار و پروژه مدیریت جامع آب و زمین البرز به ارزش 120 میلیون دلار بوده است.

این گزارش حاکی است بانک جهانی در نظر دارد چهار پروژه دیگر در ایران اجرا کند ه وام اختصاصی به این پروژه‌ها هنوز در هیات مدیره این بانک تصویب نشده است.

یکی از پروژه‌های ایران اختصاص وام 50 میلیون دلاری برای پروژه ایمن سازی جاده‌ها در این کشور است و مراحل آن در حال طی شدن است.

نرخ سود بانکی طی 5 سال پلکانی کاهش می‌یابد

نرخ سود بانکی

در حال حاضر براساس طرحی که در مجلس در حال بررسی است؛ دولت مکلف می‌شود در یک فرصت زمانی مشخص ظرف مدت 5 سال نرخ سود بانکی را به صورت پلکانی کاهش دهد.

محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کاشه نرخ سود بانکی از سیاست‌های مجلس هفتم است و براساس طرحی که در مجلس در حال پیگیری است، دولت را مکلف می‌کند در فرصت 5 ساله برنامه چهارم توسعه نرخ سود بانکی را به صورت پلکانی در حدود 8 درصد کاهش دهد.

وی افزود: از آنجایی که کاهش پلکانی نرخ سود بانکی سبب ارزان شدن قیمت تولید می‌شود لذا به هر میزان که از نرخ کارمزد بانکی کاسته شود به همان میزان نیز قیمت تمام‌شده کالاهای تولیدی کاهش می‌یابد که این امر در تعمیم عدالت اجتماعی و اقتصاد خانوار، همچنین در مطرح شدن کالاهای داخلی در بازارهای جهانی و رقابت پذیری کالاها تاثیر مثبتی را بر جای خواهد گذاشت.

26 خرداد 1394؛ مخالفت با درخواست ارزی وزیر صنعت

مشاور مالی اتاق ایران از پاسخ منفی رئیس‌کل بانک مرکزی به درخواست وزیر صنعت برای تعیین تکلیف شیوه بازپرداخت وام‌های ارزی خبر داد.

سود بین بانکی

محمدمهدی رئیس زاده با تشریح جزئیات جلسه ارزی فعالان اقتصادی، نماینده وزیر صنعت، معدن و تجارت و نماینده بانک مرکزی برای تسویه علی‌الحساب تسهیلات ارزی به نرخ روز گشایش تا زمان تعیین تکلیف نهایی ازسوی شورای پول و اعتبار گفت: در این جلسه نمایندگان بانک مرکزی، بانک صنعت و معدن و دفتر امور اقتصادی وزارت صنعت حضور داشتند تا در مورد نحوه تسویه ضوابط اعطای تسهیلات ارزی موضوع جزء «د» بند (6) قانون بودجه سال 1388 کل کشور تصمیم‌گیری کنند.

اطلاعیه بانک مرکزی در مورد نحوه خرید ارز از مردم، سازمان و شرکت های دولتی

تمامی شعبه‌های ارزی بانک‌ها مکلف شده‌اند ارز اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و خارجی را خریداری کنند.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، این قبیل شعبه‌های بانکی موظفند در صورت مراجعه اشخاص، ارز آنان اعم از اسکناس، تراولر چک، حواله و چک بانکی را به قیمت هر دلار 3 هزار ریال خریداری و در مقابل اعلامیه خرید ارز به فروشنده تسلیم کنند.

بر پایه این گزارش، آن گروه از سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی که ارز به نرخ شناور (معادل هر دلار 1750 ریال) از سیستم بانکی خریداری می‌کنند، درآمد ارزی آنان نیز به همان نرخ شناور از آنان خریداری خواهد شد.

خودرو

21 خرداد 1384؛ رنو و پارس‌خودرو در ایران همکاری می‌کنند

رنو و پارس خودرو برای تولید و عرضه مگان در ایران همکاری می‌کنند.

رنو و پارس خودرو قراردادی را برای مونتاژ و فروش رنو مگان چهار سرنشین در ایران امضا کردند. این خودرو قرار است از پایان سال 2006 وارد بازار ایران شود، 4 مدل از مگان با دو نوع موتور (1600 سی‌سی با 16 سوپاپ و 2000 سی‌سی با 16 سوپاپ) و دو نوع مختلف از امکانات و تجهیزات در ایران عرضه خواهد شد.

21 خرداد 1394؛ پول سرگردان مردم از بانک و سکه راهی بازار زعفران شد

نایب رئیس شورای ملی زعفران درباره دلیل افزایش بیش از یک میلیون تومانی قیمت زعفران گفت: با کاهش نرخ سود بانکی و از رونق افتادن خرید و فروش سکه، سرمایه‌های سرگردان کشور از بازار زعفران سر در آورده و قیمت این محصول را بالا برده است./اقتصاد نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه