پایان عاشقانه های کیلیان امباپه | کیلیان امباپه دور موفقیت خودش خط کشید

رئال مادرید اعلام کرد که در تابستان آینده اقدامی جهت ثبت قرارداد با کیلان امباپه، ستاره پاری‌سن‌ژرمن نخواهد کرد.

پایان عاشقانه های کیلیان امباپه | کیلیان امباپه دور موفقیت خودش خط کشید
کدخبر : 21239
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

رئال مادرید بعد از اینکه دو سال هدف نقل انتقالاتی اصلی خود را کیلیان امباپه قرار داده بود و در سال اول به نوعی با روی گردانی این بازیکن رو به رو شد حالا به طور قطع خرید این بازیکن را رد می‌کند. کهکشانی‌ها قصد ندارند این بازیکن فرانسوی را به خدمت بگیرند حتی اگر او تصمیم بگیرد که قرارداد خود را با تیم پاریسی تمدید نکند و تابستان آینده بازیکن آزاد باشد.

به نقل از کادنا سر، باشگاه مادریدی به طور عمده سه دلیل برای عقب انداختن ورود این مهاجم فرانسوی وجود دارد. اولی مربوط به «میزان حقوق و دستمزد» است. این بازیکن فرانسوی با مبلغی کمتر از ۲۰ میلیون در سال به رئال مادرید نمی‌پیوندد و اگر با پی‌اس‌جی تمدید نکند، باید یک پاداش بزرگ را هم برای باشگاه پاریسی به این مبلغ اضافه کرد. جود بلینگام، ستاره بزرگ رئال مادرید در این فصل، قراردادی ۹ میلیون یورویی دارد.

دلیل دیگر این است که این قرارداد با «سیاست نقل و انتقالات باشگاه تداخل» دارد. کیلیان در صورت امضای قرارداد، تقریباً در ۲۶ سالگی به رئال مادرید خواهد آمد. مسن‌ترین خریدهای بزرگ رئال مادرید کاماویگا و شوآمنی هستند. وینیسیوس یا رودریگو در سن بسیار کمتر به تیم آمده بودند و فصل بعد اندریک فرود هم اضافه خواهد شد. اکثر آنها قبل از بیست سالگی قراردادشان را امضا کردند زیرا استراتژی باشگاه، جذب بازیکنان جوان است.

در نهایت، باشگاه رئال گفته است که «دلایل فرهنگی» برای عدم تمایل آنها به این انتقال وجود دارد. این واقعیت که امباپه باشگاه مادریدی را دست به سر کرد، باعث شده است تا احساسات منفی پیرامون او در باشگاه و بدنه هواداری اصلی که اسپانیایی هستند به وجود بیاید. با توجه به اینکه این بازیکن در صورت ورود به تیم به منبع اصلی افتصادی تیم تبدیل خواهد شد، این سابقه از تنش برای رئال مادرید زمینه بدبینی شده است و با درنظر گرفتن همه موارد بالا، سران رئال مادرید این انتقال را مناسب نمی‌بینند.

کیلیان امباپه در سال ۱۹۹۸ و در خانواده‌ای کاملا ورزشی در شهر پاریس کشور فرانسه چشم به جهان گشود. پدرش ویلفرد ام‌باپه، مربی فوتبال و مدیر برنامه اهل کامرون است و مادرش فائزه لماری، بازیکن هندبال پیشین اهل الجزایر است. در چنین خانواده‌ای کیلین امباپه از همان آغاز و با تشویق پدرش به سمت ورزش فوتبال کشیده شد. او در سن ۶ سالگی و از سال ۲۰۰۴ به آکادمی فوتبال باشگاه آ. اس. بوندی پیوست که پدرش مربیگری آن را برعهده داشت. وی حدود ۹ سال را تحت نظر پدرش به اموزش فوتبال پرداخت تا اینکه در سن ۱۵ سالگی مورد توجه باشگاه موناکو قرار گرفت و در سال ۲۰۱۳ به تیم جوانان این باشگاه پیوست. حضور در تیم جوانان باشگاه موناکو، اولین تجربه کیلین امباپه به عنوان بازیکن حرفه‌ای فوتبال به شمار می‌رود. وی دو فصل در تیم جوانان موناکو به کسب تجربه پرداخت تا اینکه در سال ۲۰۱۵ و در سن ۱۶ سالگی اولین بازی خود را برای این تیم به انجام رساند. در طی یک فصل بازی در تیم جوانان موناکو، کیلین امباپه توانست به خوبی مهارت و استعداد‌های خود را به نمایش بگذارد و همین امر سبب شد تا به تیم بزرگسالان موناکو نیز راه بیابد.

امباپه

دوران باشگاهی

کیلیان امباپه برای نخستین بار در ۲ دسامبر ۲۰۱۵ در برابر تیم کان به میدان رفت و با ۱۶ سال و ۳۴۷ روز سن به جوان‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه موناکو تبدیل شد. وی در فصل ۱۷-۲۰۱۶ به عنوان یکی از بازیکنان اصلی تیم موناکو تبدیل شد و موفق شد در این فصل به همراه تیم موناکو به قهرمانی لیگ دسته اول فرانسه دست یابد و حتی به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا هم برسد. این درخشش امباپه به سرعت توجه باشگاه پاری سن ژرمن را به خود جلب کرد به همین دلیل این باشگاه در ۳۱ اوت ۲۰۱۷ اعلام کرد که این بازیکن با یک قرارداد قرضی و قابل تبدیل به قرارداد دائمی به خدمت گرفته است. امباپه در اولین فصل حضور خود در تیم پاری سن ژرمن علاوه بر قهرمانی در لیگ دسته اول فرانسه و قهرمانی در جام حذفی، در ۱۹ سالگی یکی از نامزدان دریافت جایزه توپ طلای اروپا در فصل ۱۸–۲۰۱۷ شد و در مراسم اهدای توپ طلا، جایزه کوپا را به عنوان بهترین بازیکن زیر ۲۱ سال به دست آورد. وی در سال دوم با قراردادی دائمی، به عنوان دومین بازیکن گران قیمت تاریخ جهان به باشگاه پاری سن ژرمن پیوست و در دومین فصل حضور خود در این تیم مجدداً به قهرمانی در لیگ فرانسه دست یافت و ضمن کسب عنوان آقای گلی این رقابت ها، عنوان بازیکن سال فوتبال فرانسه در سال ۲۰۱۸ را نیز از آن خود کرد. در فصل ۲۰-۲۰۱۹ امباپه برای بار سوم موفق شد همراه با تیم پاری سن ژرمن به قهرمانی لیگ فرانسه و جام حذفی این کشور دست یابد و در جام قهرمانان باشگاه‌های اروپا تا فینال بازی‌ها هم پیش رفت.

تیم ملی فوتبال فرانسه

کیلیان امباپه در سال ۲۰۱۷ به تیم ملی فرانسه دعوت شد و در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به میدان رفت. او در فینال جام جهانی ۲۰۱۸ یکی از گل‌های فرانسه به کرواسی را به ثمر رساند تا بعد از پله دومین بازیکن جوان تاریخ باشد که در فینال جام جهانی فوتبال گلزنی کرده است. او به دلیل درخشش در این جام به عنوان بهترین بازیکن جوان جام جهانی فوتبال را نیز از آن خود کرد./خبرورزشی

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه