علیرضا قربانی | حواشی علیرضا قربانی

نسبت فامیلی علیرضا قربانی با یک قاری قرآن! | نظرات این شخص درمورد این خواننده معروف

احمد ابوالقاسمی یکی از موفق‌ترین قاریان قرآنی در برنامه «جعبه سیاه» شبکه افق به عنوان مهمان حضور یافت و در مورد نسبت فامیلیش با علیرضا قربانی می گویید.

نسبت فامیلی علیرضا قربانی با یک قاری قرآن! | نظرات این شخص درمورد این خواننده معروف
کدخبر : 25395
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

علیرضا قربانی خوانندهٔ موسیقی ایرانی است. علیرضا قربانی از سال ۱۳٧٨ به عنوان خوانندهٔ ارکستر ملی ایران به رهبری احمد خسروی برنامه‌های متعددی در داخل و خارج از ایران اجرا کرده‌است.علیرضا قربانی خواننده سرشناس موسیقی سنتی، در ۱۵ بهمن ۱۳۵۱ در تهران متولد شده است.علیرضا قربانی از شش سالگی آموزش قرائت و لحن قرآن را شروع کرده است. در ادامه بیشتر از علیرضا قربانی میخوانیم.

احمد ابوالقاسمی یکی از موفق‌ترین قاریان قرآنی در برنامه «جعبه سیاه» شبکه افق به عنوان مهمان حضور یافت و با مجری برنامه امیر عضد به گپ و گفت نشست. این چهره مذهبی در برنامه از نسبت فامیلی‌اش با یکی از خوانندگان مطرح خواننده کشورمان گفت. در این بخش از صحبتهای قاری قرآن و میزبان برنامه محفل را می خوانید.

احمد ابوالقاسمی قاری و حافظ قرآن در برنامه «جعبه سیاه» شبکه افق در مورد خواننده مورد علاقه اش و نسبت فامیلیش با علیرضا قربانی خواننده مطرح صحبت کرد و چنین گفت:

احمد ابولقاسمی

من شجریان رو خیلی می پسندم، واقعا یک استثناست، ولی علیرضا قربانی رو هم دوست دارم چون فامیلمون هست، علیرضا قربانی پسردایی منه.

خانوادگی خوش صدا هستید؟

خوانندگی به صدا ربط نداره به هوش موسیقیایی ربط داره.

تا حالا کنسرت آقای قربانی رفتید؟

بله به عنوان مهمان ویژه رفتم و خیلی خوب و عالی بود.

بیوگرافی احمد ابوالقاسمی و علیرضا قربانی

احمد ابوالقاسمی متولد بهمن ماه 1347 در تهران قاری قرآن است و در برنامه محفل شبکه سه به عنوان کارشناس و داور فعالیت نموده و مدیر مرکز آموزش قرآن حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) می باشد.

علیرضا قربانی

علیرضا قربانی در 15 بهمن 1351 در تهران به دنیا آمد. او از 6 سالگی به آموزش قرائت و لحن قرآن پرداخت تا سن 12 سالگی به یادگیری ادامه داد. خواننده پر آوازه ایران در سال 1375 به صورت حرفه ای وارد عرصه خوانندگی شد و با خواندن تیتراژ سریال مدار صفر درجه، تیتراژ مجموعه روشن تر از خاموشی، سایه آفتاب، شب دهم، شهرزاد، کیف انگلیسی و...به شهرت رسید. آقای خواننده جوایز بسیاری را در کارنامه هنری خود دارد.

درگذشت همسر علیرضا قربانی

علیرضا قربانی در دهه 80 با منیر غیاثی متولد سال 1355 ازدواج کرد. منیر سادات غیاثی بر اثر ابتلا به سرطان مدت‌ها تحت درمان بود، اما در نهایت نتوانست دوام بیاورد و بعد از ظهر 20 بهمن 1402 بر اثر این بیماری درگذشت. علیرضا قربانی و همسرش دارای فرزند دوقلو پسر و دختر به نام های حافظ و آواز هستند.

علیرضا قربانی خواننده سرشناس موسیقی سنتی، در ۱۵ بهمن ۱۳۵۱ در تهران متولد شده از شش سالگی آموزش قرائت و لحن قرآن را شروع کرده .

علیرضا قربانی

همچنین از سال ۱۳۶۳ در سن ۱۲ سالگی، آموزش موسیقی ایرانی را جدی گرفته و با ردیف‌های آوازی آشنا شده است.

علیرضا قربانی سه‌تار نوازی را در زیر نظر استاد بنان به عنوان الگوی خود در عرصه هنر یاد گرفته است.

اساتید علیرضا قربانی :

  • خسرو سلطانی
  • بهروز عابدینی
  • استاد مهدی فلاح
  • مرحوم استاد دکتر حسین عمومی
  • استاد احمد ابراهیمی
  • مرحوم استاد علی تجویدی

 

اولین حضور در ارکستر ملی

علیرضا قربانی از سال ۱۳۷۵ به طور حرفه‌ای وارد عرصه خوانندگی شد و تا سال ۱۳۷۸، یعنی یک سال پس از شروع فعالیت رسمی ارکستر موسیقی ملی ایران، به عنوان خوانندهٔ سوم، همکاری خود را آغاز کرد.

پس از کناره‌گیری محمدرضا شجریان از ارکستر ملی، به همراه حسین عمومی و علی تجویدی، به عنوان خوانندهٔ اصلی معرفی شد.

علیرضا قربانی در رادیو

علیرضا قربانی

آشنایی و معاشرت وی با استادان علی تجویدی و فرهاد فخرالدینی دریچه های جدیدی از دنیای موسیقی ایران را به رویش گشود و تجربه های جدیدی از موسیقی ایرانی با نام های موسیقی گلها، برگ سبز و شاخه گل های رادیو را تجربه کرد.

از آلبوم رسمی تا درخشش با سریال ها

علیرضا قربانی در سال ۱۳۷۸، با فرهاد فخرالدینی تیتراژ سریال "کیف انگلیسی" را منتشر کرد و یک سال بعد، آلبوم رسمی او با نام "اشتیاق" منتشر شد. سپس، تیتراژ سریال "شب دهم" در سال ۱۳۸۱، تیتراژ "روشن‌تر از خاموشی" در سال ۱۳۸۲، و "سایه آفتاب" در سال ۱۳۸۳ را منتشر کرد که نشان‌دهنده آینده درخشان او بود.

و در آخرین مرحله، اوج درخشش خود را با خواندن تیتراژ سریال "پرد مخاطب مدار صفر درجه" در سال ۱۳۸۶ داشت.

لقب شجریان دوم

علیرضا قربانیاجراهای متعدد علیرضا قربانی در فستیوال‌های موسیقی بزرگ در سراسر جهان که نتایج آن‌ها در آلبوم‌های منتشر شده در اروپا قابل مشاهده است، برگزاری کنسرت‌های موفق و پربیننده در داخل و خارج از کشور و دریافت جوایز بسیار، نام او را به عنوان یکی از بهترین خوانندگان موسیقی اصیل ایرانی برجسته کرده است، تا جایی که او به عنوان شجریان دوم شناخته می‌شود.

زندگی محمدرضا شجریان از تولد تا بیماری و همسران او

محمدرضا شجریان متولد اول مهر سال 1319 در مشهد می باشد. ایشان استاد بزرگ موسیقی هستند و در این عرصه بسیار درخشیده اند. با ما باشید تا شما را با زندگی…

ازدواج و همسر علیرضا قربانی

علیرضا قربانیعلیرضا قربانی سال‌ها قبل با خانم منیر سادات غیاثی (مژگان) ازدواج کرد و این ازدواج، فرزندانی به نام حافظ و آواز به ارمغان آورد. او معتقد است که حضور این دو نعمت از سوی خداوند، زندگی او و همسرش را رنگارنگ و معنوی‌تر نموده است.

متأسفانه، در تاریخ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲، آقای قربانی اعلام کردند که همسرش پس از مبارزه با یک بیماری سخت، به فراخوان حق پاسخ داده و به سوی آسمان پرواز کرده است./نمناک

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه