آتش بس غزه | اخبار آتش بس غزه

نتیجه نهایی آتش بس غزه امروز اعلام می شود؟ | حماس برای آتش بس غزه به مصر رفت!

حماس بیانیه ای اعلام کرد که هیاتی از این جنبش امروز (شنبه) در سایه تماس‌های اخیر با واسطه‌های مصری و قطری برای ادامه مذاکرات آتش‌بس غزه وارد قاهره خواهد شد.

نتیجه نهایی آتش بس غزه امروز اعلام می شود؟ | حماس برای آتش بس غزه به مصر رفت!
کدخبر : 25532
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیاتی از این جنبش امروز (شنبه) برای ادامه مذاکرات آتش‌بس غزه وارد قاهره می‌شود.

حماس افزوده است: ما بر روحیه مثبتی که هنگام بررسی طرح پیشنهادی اخیر برای آتش‌بس در غزه نشان دادیم، تاکید می‌کنیم.

این جنبش فلسطینی در ادامه این بیانیه تاکید کرد که ما و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین بر رسیدن به توافقی که به توقف جنگ، خروج نیروهای اشغالگر از غزه و بازگشت آوارگان به خانه‌های خود منتهی شود، مصمم هستیم.

در همین رابطه یک مقام فلسطینی به المیادین گفت که خلیل الحیه ریاست هیات حماس در سفر به قاهره را برعهده دارد.

از سوی دیگر یک منبع مسئول در جنبش حماس در گفت وگو با تارنمای العربی الجدید اعلام کرد که قاهره توانسته به شکل قابل قبول و رضایت‌بخشی در مورد طرح آتش‌بس غزه دست‌ یابد و آن را به حماس و رژیم صهیونیستی ارائه داده است.

منبع مذکور اشاره کرد که حماس موافقت اولیه خود را با این طرح اعلام کرده و خواستار ضمانت‌های واضح آمریکا در مورد آن شده است.

جنبش حماس اعلام کرد که هیات این جنبش در قاهره متشکل از خلیل الحیه، زاهر جبارین و محمد نصر خواهد بود.

آتش بس غزه

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس غزه موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است./ اقتصاد نیوز

یک مقام آمریکایی: در مذاکرات آتش‌بس غزه پیشرفت‌هایی حاصل شده است

یک مقام آمریکایی مدعی شد که در روند مذاکرات درباره برقراری آتش‌بس در غزه و آزادی اسرای اسرائیلی که در پایتخت مصر در حال برگزاری است، پیشرفت‌هایی حاصل شده است.

این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، مدعی شد که اگرچه پیشرفت‌هایی در این مذاکرات به دست آمده اما دولت آمریکا هنوز منتظر رسیدن اخبار بیشتر در این خصوص است.

به گزارش ایرنا، عزت الرشق یکی از اعضای ارشد جنبش حماس پیش تر در اظهاراتی تأکید کرد که حماس تاکنون هیچ پاسخی به جوابیه رژیم صهیونیستی درباره مذاکره برای تبادل اسرا نداده و همچنان در حال بررسی این جوابیه است.

آتش بس غزه

همچنین یوسف حمدان یکی از رهبران جنبش حماس نیز در تشریح آخرین وضعیت مذاکرات مربوط به توافق مبادله اسیران، از تن دادن تل آویو به برخی خواسته‌های مقاومت خبر داده است.

هیات مذاکره کننده رژیم صهیونیستی با حماس نیز پیش تر گفته است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در مسیر توافق آتش‌ بس غزه سنگ‌اندازی می‌کند.

اعضای تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی با حماس تاکید می‌کنند که ۲ ماه پیش امکان دستیابی به توافق آتش بس در غزه و مبادله اسرا وجود داشت اما نتانیاهو به سخنان و خواسته‌های آنها گوش نداده و در این مدت شماری دیگر از اسرای اسرائیلی در غزه کشته شده‌اند.

اما منابع خبری جمعه شب گزارش دادند که رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای گفت وگو درباره جنگ غزه ساعتی پیش برای آتش بس وارد قاهره پایتخت مصر شده است.

یک مقام امنیتی مصر اعلام کرد که ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا قرار است در سفر به مصر در خصوص جنگ غزه و توافق تبادل اسرا گفت‌ وگو کند.

در همین رابطه باراک راوید خبرنگار وبگاه عبری زبان واللا، نیز گفت: سفر رئیس سیا به قاهره نشان دهنده فشاری است که دولت جو بایدن برای دستیابی به توافق در اسرع وقت در جریان مذاکرات قاهره تحت آن قرار دارد.

آتش بس غزه

این در حالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز جمعه شب گزارش دادند که مقامات این رژیم به سفر رئیس سیا به قاهره برای گفت وگو درباره جنگ غزه و توافق تبادل اسرا با حماس اعتراض کردند.

بر اساس این گزارش، اعضای کابینه رژیم صهیونیستی گفته‌اند که سفر ویلیام برنز به قاهره پیش از پاسخ حماس به پیشنهاد آتش بس مصر، صحیح نیست.

پس از گذشت ۲۱۰ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اشغالگر طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۱۰ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره بوده، به تسلیم وا دارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است./ ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه