فیلم‌های داریوش مهرجویی قبل از انقلاب | علت مرگ داریوش مهرجویی و همسرش

علت مرگ داریوش مهرجویی و همسرش همچنان در ابهام

به گفته مانوش منوچهری، وکیل اولیای دم این پرونده باید متهم یا متهمان دیگری نیز داشته باشد.

علت مرگ داریوش مهرجویی و همسرش همچنان در ابهام
کدخبر : 26714
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر، ۲۲ مهرماه ۱۴۰۲ در منزل شخصی‌شان در کرج روی به قتل رسیدند. همسر داریوش مهرجویی چندروز پیش از به قتل رسیدنشان با روزنامه اعتماد مصاحبه کرده بود و از تهدید فردی ناشناس با چاقو گفته بود. جسد داریوش مهرجویی فیلم‌ساز و نویسنده آثار سینمایی و از مروجان موج نوی سینمای ایران به همراه همسرش وحیده محمدی‌فر دستیار کارگردان و طراح لباس در خانه شخصی‌شان درحالی یافت شد که سر محمدی‌فر تقریباً از بدن جدا شده‌بود. نیروی انتظامی علت قتل را در درجه اول مالی اعلام کرد.

اعتراف متهمان به قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی فر

طبق تحقیقات و مدارکی که پلیس به دست آورد در همان ۲۴ ساعت اول به باغبان افغان سابق باغ مهرجویی که قبلاً به‌خاطر سرقت از این خانه بازداشت شده بود مشکوک شده سراغ او رفته و پس از ساعاتی جستجو او را در حوالی زیبادشت دستگیر کردند. شواهدی که از سوی پلیس به‌دست آمده، جای هیچ شکی باقی نمی‌گذاشت که باغبان سابق مهرجویی، عامل اصلی جنایت است. در این شرایط تحقیقات از وی ادامه یافت تا اینکه ساعت ۳ بامداد ۲۷ مهر لب به اعتراف گشود و اسرار جنایت را فاش کرد. او گفت: بعد از اینکه با شکایت خانواده مهرجویی دستگیر شدم، از آنها کینه به دل گرفتم. آنها به‌خاطر یک جاروبرقی از من نگذشتند و وقتی آزاد شدم، سراغشان رفتم و خواستم ۳۰میلیون تومان که از آنها طلب داشتم را بدهند، اما انکار کردند. من در زمانی که برای آنها کار می‌کردم، ۳۰میلیون تومان طلبکار شده بودم، اما آنها حاضر نبودند این مبلغ را پرداخت کنند و می‌گفتند که هیچ بدهی‌ای به من ندارند. همه اینها باعث شده بود که از آنها کینه به دل بگیرم. در نهایت نیز وقتی دیدم حاضر نیستند پولم را بدهند، نقشه قتل‌شان را کشیدم. شب حادثه به همراه برادرم که سرایدار یکی از ویلاها در شهرک است و ۲ دوست دیگرم که آنها هم در شهرک کار می‌کنند، راهی ویلای مهرجویی شدیم. وقتی در را باز کرد، من به او حمله کردم و با چوب زدمش. برادرم و دوستم هم به اتاق رفتند و همسرش را گرفتند. ابتدا برادرم دستان همسر مهرجویی را گرفت و دوستم با چاقو به او ضربه زد و وقتی بی‌حال شد برادرم هم با چاقو به جان او افتاد. من هم مهرجویی را با چاقو زدم و بعد به اتاق رفتم و وقتی مطمئن شدیم هردویشان مرده‌اند، النگوها و طلاهای همسر مهرجویی، موبایل و اموال دیگر را سرقت و آنجا را ترک کردیم. پس از جنایت، من به خانه‌ام رفتم و چون لباسم خونی شده بود، آن را دور انداختم و یک دست لباس نو خریدم. طلاها، اموال مسروقه و چاقو را هم به دوستم که در شهرک کار می‌کرد دادم تا نگه دارد. بقیه هم هر کدام به خانه‌هایشان رفتند.

داریوش مهرجویی

گفته‌های وکیل اولیای دم داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر 

دور دوم رسیدگی به جلسات دادگاه متهمان قتل مرحوم مهرجویی و همسرش در حالی برگزار شد که به موجب رای دیوان عالی کشور تحقیقات در سه مورد ناقص بود؛ نقص اول عدم ابلاغ رای قرار منع تعقیب سه متهم دیگر پرونده در مشارکت قتل عمدی بود که ما اعتراض کردیم. دومین نقص موارد ماهیتی بود که به تعیین میزان مشارکت هر یک از طرفین و نقش آنها در ضرب‌وجرح عمدی در سرقت مسلحانه و در قتل نفس اشاره داشت و سومین نقص، تقاضای اینجانب مبنی بر این بود که متهمان انگیزه کافی برای جنایت نداشتند، بنابراین حتما پای یک آمر دیگری به میان است که این چهار متهم فقط اجراکننده اوامرآن آمر بوده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه