راهنمای خرید آبگرمکن مناسب خانه | آبگرمکن به متراژ، فضا، تعداد افراد خانه بستگی دارد

در این مطلب به بررسی قیمت انواع آبگرمکن می پردازیم.

راهنمای خرید آبگرمکن مناسب خانه | آبگرمکن به متراژ، فضا، تعداد افراد خانه بستگی دارد
کدخبر : 21098
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

اندازه آبگرمکن بیشتر برای آبگرمکن‌های مخزن‌دار اهمیت دارد. هنگام تعیین اندازه آبگرمکن خود، باید نوع و فناوری آن را درنظر بگیرید. همچنین لازم است که از تعداد وسایل و شیرهایی را که ممکن است به طور همزمان از آب گرم استفاده کنند، آگاه باشید و آبگرمکن را  بر اساس حداکثر دبی و دمای مورد نیاز خود خریداری کنید.

بر کسی پوشیده نیست که هر چه خانواده بزرگتر باشد، مصرف آب گرم نیز بیشتر است. به همین دلیل باید آبگرمکنی داشته باشید که بتواند آب کافی برای خانه شما تامین کند. در ادامه ظرفیت مناسب آبگرمکن مخزن‌دار بر حسب تعداد اتاق خواب خانه آورده شده است.

    خانه یک‌خوابه: بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ لیتر

    خانه دوخوابه: بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ لیتر

    خانه سه‌خوابه: بین ۱۸۰ تا ۲۱۰ لیتر

    خانه چهارخوابه: بین ۲۱۰ تا ۳۰۰ لیتر

    خانه پنج‌خوابه یا بیشتر: ۳۰۰ لیتر و بیشتر

 جریان آبگرمکن معمولا در دفترچه راهنمای سازنده آن ارائه شده و بر حسب لیتر در دقیقه شمارش می‌شود. دبی شیرآلات و وسایلی که آب گرم مصرف می‌کنند را با هم جمع کنید تا حداکثر دبی مورد نیاز خانوار خود را بدست آورید.

افزایش دمای آبگرمکن، تفاوت بین دمای آب خروجی و آب ورودی آن است. دمای مورد نظر برای آب گرم مصرفی خانه حدود ۵۰ درجه سانتیگراد است. طبق بررسی های مجله ایران کالا، اگر دمای متوسط آب ورودی خانه را ۱۰ درجه درنظر بگیریم، به آبگرمکنی نیاز دارید که بتواند دمای آب را حداقل ۴۰ درجه سانتیگراد بالا ببرد.

هرچه سطح دما بالاتر باشد، اندازه آبگرمکن مخزن‌دار بزرگتر است. برای تشخیص درست اندازه مورد نیاز آبگرمکن مخزن‌دار، باید به این فکر کنید که شما و خانواده‌تان در چه زمانی از روز بیشتر از آب گرم استفاده می‌کنید. حداکثر مقدار آبی که در آن ساعت مصرف می‌کنید چقدر است؟

آبگرمکن

به طور متوسط یک دقیقه دوش گرفتن به ۱۲ لیتر آب نیاز دارد. یک برنامه ماشین ظرفشویی تقریباً ۱۰ لیتر آب مصرف می‌کند و یک بار استفاده از ماشین لباسشویی به ۶۰ تا ۷۰ لیتر آب در هر شستشو نیاز دارد. محاسبات خود را به طور دقیق انجام دهید و با توجه به مشخصات آبگرمکن‌ها، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

در بازار لوازم خانگی قیمت آبگرمکن ایستاده گاز سوز سپهرالکتریک مبلغ ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است این درحالیست که قیمت آبگرمکن جی اچ ام مبلغ ۷,۹۵۰,۰۰۰ تومان قیمت خورده است.

پیشنهاد ویژه دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد و قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است.

قیمت انواع آب گرمکن ایستاده گازسوز

برند مدل قیمت/ تومان

سپهر الکتریک SE-۷۲۰۰W

۱۰,۶۰۰,۰۰۰

برفاب ۱۰-۶۰

۱۰,۵۰۰,۰۰۰

ایران شرق یکتا کد ۱۹۰

۹,۹۵۰,۰۰۰

جی اچ ام G۹۵۵

۹,۳۰۰,۰۰۰

جی اچ ام G۹۶۵

۷,۹۵۰,۰۰۰

سپهر الکتریک SE۲۵۰

۷,۷۰۰,۰۰۰

شاید تا بحال این سوال ذهن شما را مشغول کرده باشد: آبگرمکن چیست؟ انواع آبگرم کن کدام است؟ آبگرمکن نفتی چطور کار می کند؟ آبگرمکن گازی چطور کار می کند؟ آبگرمکن گازی چطور کار می کند؟ آبگرمکن الکتریکی چطور کار می کند؟ آبگرمکن خورشیدی چطور کار می کند؟ آبگرمکن کویلی چطور کار می کند؟

بطور کلی آبگرمکن دستگاهی است که آب گرم مورد نیاز خانه و ساختمان و حتی مکان های صنعتی را فراهم می کند. اینکه یک آبگرمکن چطور این کار را انجام می دهد به نوع آن و نحوه کارکردش بستگی دارد. مثلا اگر بخواهند آب گرم مورد نیاز شرکت های صنعتی را تولید کنند، باید نوع خاص این دستگاه که بخار فوق داغ تولید می کند، استفاده شود. نکته مهمی که در انتخاب این وسیله باید مد نظر قرار بگیرد، کاربرد آن در محل مربوطه و حجم آب گرمی است که باید تولید نماید.

آبگرمکن

انواع مختلف آبگرمکن:

به صورت کلی این دستگاه به دو دسته طبقه بندی می شود که هر دسته هم انواع خاص خود را دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

آبگرمکن های نوع مستقیم: این دسته خود به چند نوع دیگر تقسیم بندی می شود که شامل: نفتی، گازی و الکتریکی هستند. در نوع مستقیم از هر مدلی که باشد منبع انرژی دستگاه داخل آن تعبیه شده است.

آبگرمکن های نوع غیر مستقیم: این دسته ها به مدل های مختلف دو جداره، خورشیدی، کویلی طبقه بندی می شوند. در این نوع آبگرمکن ها منبعی که انرژی تولید می کند در داخل دستگاه نبوده و مثلا مانند موتور خانه در فضای موتور خانه قرار می گیرد.

آبگرمکن نفتی چطور کار می کند؟

منبع تولید انرژی در این نوع نفت است. نفت بعد از اینکه از کاربراتور عبور کرد با کمک یک لوله هایی که به لوله های رابط معروف هستند به اجاق یا فضای احتراف منتقل خواهد شد و در فضای اجاق با استفاده از هوایی که از یک روزنه وارد اجاق می شود، نفت شروع به سوختن کرده و حرارت و انرژی تولید می کند. گرمایی که از سوختن نفت ایجاد می شود آب را گرم خواهد کرد و میزان سوختی که برای این کار لازم است توسط کاربراتور تعیین می شود. این نوع آبگرمکن دودکش داشته و گازهای ناشی از سوختن نفت باید از طریق دودکش خارج شوند.

آبگرمکن گازی چطور کار می کند؟

در این نوع دستگاه منبع سوخت و تولید انرژی گاز است و این گاز می تواند گاز شهری و یا کپسول باشد. مهمترین جز در آبگرمکن گازی ترموستات است که اگر درست کار نکند دما و فشار داخل دستگاه افزایش پیدا خواهد کرد و برای همین منظور یک شیر اطمینان داخل دستگاه تعبیه شده و در اثر بروز یک چنین مشکلی شیر اطمینان فشار را متعادل می کند. شیر پیلوت در آبگرمکن گازی باعث روشن ماندن شعله کوچک شده و اگر این شیر نباشد فضای داخل آبگرمکن با گاز پر می شود و احتمال انفجار داخل آن وجود خواهد داشت./اقتصادآنلاین

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه